Dag dames, Ik heb even meningen nodig! Bij ons ligt een houten vloer in de woonkamer, plavuizen (geelkleurig) in de keuken en laminaat in gang. Ik wil graag één geheel maken van deze vloeren, en zou het liefst donkergrijze laminaat leggen. (Onze meubels zijn wit en grijs.) Manlief wil de houten vloer opknappen, en deze dan grijs lakken. Hout is natuurlijk kwalitatief mooier, maar dan zit je nog met de andere vloeren. Laminaat is weer niet handig in de keuken... We komen er niet uit
Tsja, dat ligt er aan hoever het versleten en is en of het echt niet mooi uitziet of dat het meer een kwestie is van "liever een geheel, maar zo kan het ook". In dat laatste geval zou ik gewoon de woonkamervloer opknappen en lakken. Houten vloer is erg mooi, vind ik. Ik neem aan dat tussen de gang en de kamer een deur zit. Dus daar zie je het verschil niet echt lijkt me. En de keuken? Is die vol in het zicht?
Van de kamer naar de keuken is open, we hebben een boog ipv deur. Van de gang kom je niet direct in de woonkamer, maar eerst in de keuken.
Wij hebben over de gehele begane grond een houten vloer en vind dat toch echt het mooist. We hebben eerder al laminaat en tegels gehad. Ik vind het hout in de keuken niet vervelend trouwens.