ANWB rekening is er weer..

Discussion in 'De lounge' started by Sherry85, Nov 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sherry85

Sherry85 Actief lid

Aug 26, 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hallo allemaal,

Ik ben er even nieuwschierig wie er allemaal lid is van de ANWB en daar daadwerkelijk ook gebruik van maakt/heeft gemaakt..
    Ik ben al jaren lid (altijd voor het geval dat en omdat we relatief oude auto's reden) maar we zijn nu bezig met een nieuwe auto.. en de rekening valt net op de mat: 119,50 dit jaar!! (2011 wassie nog 107,-)
    Ik heb al eens gekeken naar een alternatief maar ook dat was niet heel veel verschil qua prijs..
    En eerlijk gezegd betaaal ik al jaren maar heb ik er dus nog nooit gebruik van gemaakt..

Wie heeft er nog tips/ideeen enzv?

Wel of geen anwb en waarom wel/waarom niet?

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

toen ik mijn auto net had heb ik hem twee keer nodig gehad.1 keer startmotor kapot en 1 keer koppeling kapot vlak voor de snel weg;). en een paar maanden geleden klap band gehad dus weer nodig gehad. ik blijf dus gewoon bij de anwb:). je kan idd ook kijken of er een goedkoper alternatief is.

3. eline20

eline20 Niet meer actief

Wij zijn lid van de ANWB, nog geen gebruik van gemaakt maar we zijn dan ook pas 2 jaar lid.

Wij zijn lid geworden toen ik zwanger was omdat ik het wel fijn vind om hulp te krijgen als we langs de kant van de weg komen te staan met de kleine erbij. Daarnaast gingen we vanaf dat jaar naar het buitenland op vakantie met de auto, ook dan is het fijn als je recht hebt op vervangend vervoer!

Ik heb verder geen tips..

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Hier ook ANWB. Tot nu toe 2 keer nodig gehad, 1 keer bij een klapband en 1 keer bij een kapotte waterpomp waardoor ik halverwege stil stond met een oververhitte auto. Ik blijf dus wel lid, rijden ook een wat oudere auto.

5. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Ja, hier lid en ook al gebruik van gemaakt.

Een keer een jaar of 6 geleden met kokende motor langs de A4.
    Het was toen erg noodweer en moesten file rijden, mijn motor raakte overhit ofzo en begon ineens rook uit mijn motorkap te komen. Toen ben ik vanaf de vluchtstrook achter zo'n takelwagen naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats gesleept. Nadat ze het een en ander gefikst hadden kon ik weer verder...

En een jaar of 2 geleden, was hier de hoek van de straat net om en er brak een as ofzoiets af......auto naar de gargage gesleept, daar laten staan en ik ben netjes thuis gebracht en kon de volgende dag de garage bellen met het verhaal..

ik ben blij dat ik het heb hoor!

6. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij rijden prive meestal in een auto van rond de 10 jaar of ouder. Ik heb er al een keer of 3 gebruik van gemaakt en ik blijf zeker lid. Bijna iedereen is overdag aan het werk en ik zou niet weten wie ik zou moeten bellen om me te komen halen.

7. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    3,643
    0
    0
    Gelderland
    Ik was al lid vanaf 2005, nooit gebruik van hoeven maken.
    Ik heb het net een paar weken geleden opgezegd, we kochten in juni een Volvo en daar zit een hulpdienst van Volvo bij inbegrepen :)!

8. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Opgezegd toen we de huidige auto kochten. Dit was een tweedehands auto met mobiliteitsgarantie, dus een ANWB lidmaatschap werd daardoor overbodig.

9. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Ik ben lid sinds ik een eigen auto heb.. Ik heb 2x gezegd ik ga hem opzeggen en alle 2 die keren had ik binnen een paar weken de ANWB nodig :$ Ik heb toen gezegd nu zeg ik hem nooit meer op :D

In 8 jaar tijd 4 keer de ANWB nodig gehad. En alle keren waren ze er gelukkig snel.
    Ik werk in de thuiszorg dan is het ook erg fijn als er iets is met mijn auto dat ze er zo zijn.

10. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    TS: zijn jullie bezig met een andere auto of echt met een nieuwe? Volgens mij hebben de meeste automerken tegenwoordig mobiliteitsgarantie bij een nieuwe auto. Zou ik ook nog even naar kijken.

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    3,643
    0
    0
    Gelderland
    TS, overigens zul je dit bedrag sowieso moeten betalen voor het komende jaar (wist je misschien wel), maar anders moet je voor 1 november opzeggen dacht ik.

12. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Ik las laatst een onderzoek van de consumentenbond dat mensen gemiddeld eens per 7 jaar met pech langs de weg kwamen te staan. Het is natuurlijk gemiddeld dus als je een oudere auto rijdt zal het wat meer zijn..

Zelf geen lid, rijd een oude auto en nog nooit nodig gehad.

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Ik was altijd lidmaar heb het een jaar of drie terugopgezegd omdat ik hetnooit nodig had. Mocht er wat gebeuren dan kan ik altijd vragen of mijn man me komt slepen oid en in uiterst geval van nood bel ik de anwb en word ik ter plekke lid. Dat is wel duurder dan een standaart lidmaatschap maar als ik bekijk wat ik nu al bespaard heb aan contributie heb ik dat er allang uit. Moet wel zeggen dat ik (op een enkele keer na) niet verder rij dan 15km van mijn woonplaats af. Mijn man heeft een lease auto met ford garantie, als daar iets mee is komen ze meteen van ford zelf. Die auto gebruiken we ook als gezinsauto

14. singa

singa Niet meer actief

Ik ben wel lid en heb ze de afgelopen 2 jaar al 4x nodig gehad. Ik blijf dus zeker lid. Ik kreeg ook pech met nieuwe auto's dus dat zegt niet altijd wat. Mijn huidige auto is 3 jaar oud en ik kwam afgelopen juni met een kapotte koppelingplaat te staan.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Onze auto is bijna 4 jaar, maar 2 weken geleden stond ik met een lekke band. Wij kopen ook regelmatig iets in de winkel, waar je dan korting krijgt.

We hebben ook ooit gezocht naar een alternatief, maar het voordeel van de ANWB is dat ze zoveel mogelijk ter plekke wordt geholpen. Bij andere hulpdiensten wordt vrijwel altijd de auto weggesleept en dan niet naar een garage van jouw voorkeur, maar een waar ze een contract mee hebben.

O en stiekem vind ik de Kampioen een leuk, tuttig blad ;)

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik heb een nieuwe auto en daar zit twee of drie jaar garantie bij ook een soort ANWB!

17. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    3,643
    0
    0
    Gelderland
    Dat blad verdwijnt hier vrijwel gelijk bij het oud papier :D!

18. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    Hier toch ook wel een paar keer nodig gehad, en niet met hele oude auto's of zo. 1 keer een klapband, een keer een kapotte waterpomp, en een keer iets met de koppeling. En steeds waren ze er snel, toch een prettig idee.

19. Sherry85

Sherry85 Actief lid

Aug 26, 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Nja hijs niet helemaal nieuw, maar is van 2009, 1 eigenaar gehad en 44.000km op de teller.. ga er vanuit dat dat onder "redelijk nieuw" valt..
    Thnx voor de tip, ik zal het eens navragen..!

20. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,569
    113
    heb er een paar keer gebruik van gemaakt. Uitlaat die op de snelweg afbrak, radiateur die lek sloeg.
    Met de vorige auto zat iets met de rem geblokkeerd en een keer stond ik zonder benzine.
    Had net een ander autootje en de tank daarvan was kleiner dan de vorige, had flinke tegenwind maar heb nog een pomp gepasseerd omdat bij de volgende ik zegeltjes spaarde.
    De meneer van de wegenwacht heeft me toen even naar de pomp gesleept.
    Heb hem maar niet verteld dat hij voor een paar stomme zegeltjes moest komen , schaam schaam...

Ik heb een uur geleden de rekening betaald maar ik betaal maar 55 euro voor een jaar. Heb basis, voor je eigen deur wordt je dan niet geholpen maar heb het ook niet nodig gehad.

Share This Page