Ik ben dus dat boek aan het lezen en was eens benieuwd of er meer mensen zijn die dit boek gelezen hebben en er ook mee aan de slag zijn gegaan. Werkt het? Zo ja, wanneer? Welke techniek heb je toegepast? Mijn dochtertje van 10 maanden vertikt het om door te slapen. Ze komt op zijn minst 3 keer per nacht, wil drinken aan de borst en wil dan aan de borst weer in slaap vallen. Hier ben ik eigenlijk wel klaar mee want ben zelf doodop :x Dan zijn er mensen die zeggen laten huilen, iedere 5 minuten gaan kijken en ze gaat vanzelf slapen. Helaas is dat niet voor onze mup want die geeft niet op en gaat helemaal over gaar toeren. Dat doe ik dus niet meer
Vaak wordt bij bv-kindjes die zo vaak wakker worden 's nachts geadviseerd om in elk geval niet meer aan te leggen in de nacht, maar op een andere manier troosten. Knuffel, wat water, papa... Maar ik ben wel benieuwd naar het boek, want ken niemand waarbij het zonder huilen is gelukt...
Ik heb er ervaring mee. Het kan inderdaad zonder huilen en in het boek wordt een liefdevolle manier geschreven om je kindje zelf weer in slaap te laten vallen. De methode kost wel heel veel energie en tijd, maar alles beter dan huilen. We zijn hier ongeveer twee maanden bezig geweest voordat het succesvol was. Succes was hier 1 á 2 nachtvoedingen (deze had ze ook nodig) op de leeftijd van 10 maanden i.p.v. 4. Helaas werd ze toen ziek en konden we weer opnieuw beginnen . Een paar maanden geleden zijn we weer begonnen en ze slaapt nu perfect. Bij een onrustige nacht murmel ik vanuit mijn bed de 'signaalwoorden' en slaapt ze direct weer verder. Het fijne aan het boek vind ik dat je je kindje heel veel veiligheid biedt en ook rekening houdt met de behoeftes van je kind, maar ook met jou als moeder. Iets wat je naar mijn inziens niet doet als je je kind helemaal alleen laat huilen. Ik vind het namelijk afschuwelijk om mijn kind te laten huilen en ik kan me niet voorstellen dat het voor zo kleintje wel fijn is.
Ja, ervaring mee en het helpt. Zie hier mijn topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/339987-wie-elizabeth-pantley-lekker-slapen-zonder-huilen-no-cry-sleep-solution.html Ik raad je vooral aan om dat schema bij te houden. Schrijf ook op hoe de dag verliep. Als ze dan een nacht beter slaapt, kun je kijken wat er die dag gebeurd is (korter/langer overdag geslapen, een uitje, thuis of op het KDV). Mijn ervaring is, dat ik liever overdag iets verander aan mijn gedrag dan 's nachts. 's Nachts verval ik toch in voeden. Verder hielp het hier om haar op de vaste tijden, dezelfde tijden als bij het KDV, te laten slapen. Daarvoor moet haar soms wel wakker houden (mee gaan wandelen, spelen of boodschappen doen om dit voor elkaar te krijgen). Papa sturen helpt hier ook. Die heeft haar binnen een paar minuten weer aan het slapen, terwijl ze dat van mij niet pikt zonder voeding. Onze dochter slaapt nu langer achtereen. We zijn er nog niet, maar 't is een grote verbetering.
Hee, super, Trees dat het bij jou een succes is! Ik ben nog steeds niet aan die laatste fasen toegekomen, domweg omdat ik 's nacht maar ga voeden om snel weer terug naar bed te kunnen. Maar alleen signaalwoorden vanuit je bed murmelen... of vanaf de gang... dat lijkt me wel wat!
Ik ben meerdere keren in de 'valkuil' gevallen om gewoon weer te gaan voeden, omdat ik te moe was. Maar ach zegt Pantley ook niet dat dit helemaal niet erg is als je er even geen puf voor hebt? Papa inschakelen heb ik ook veel gedaan. Daar viel toch geen melk te halen, waardoor ze makkelijk weer sliep. Ik merk vooral nu dat ik heel veel profijt van de investering heb. Er zijn zo nu en dan momenten dat ze 's nachts toch onrustig is en ze voelt zich schijnbaar nu zo veilig dat ze weinig meer nodig heeft dan een paar woorden om direct weer in slaap te vallen. Ik zie ook dat ze dan direct ontspant en de oogjes weer dicht doet. Ze is omgetoverd van moeilijke naar makkelijke slaper. Héérlijk!
Wow, wat een succes, Trees! Misschien toch eens met die fasering gaan werken. Maar daar zie ik zooooooooooooooo tegenop. En ik ben al blij dat ze nu de meeste nachten 6-7 uur achtereen slaapt.
Dat klinkt veel belovend Ik ben nu in fase 1, zodra ze haar ogen dicht heeft en minder gaat zuigen verbreek ik het vacuum en pak ik haar op en doe haar weer terug in haar eigen bedje. Dat bedje staat bij mij op de kamer. Als ze dan gaat mokken dan probeer ik eerst speentje en anders pak ik haar weer op en leg haar (staand) aan de borst en als ze dan rustig is leg ik haar weer terug en dat doe ik net zolang tot ze gaat slapen.
Ik ken het boek niet, maar onze dreumes drinkt nog 2 tot 3 keer per nacht. Onlangs zag ik hem een nacht zelfs elk uur. Ik weet niet wat de reden is, maar ik heb geaccepteerd dat hij 's nachts bij mij drinkt. Ik volg mijn kindje's wensen sinds hij geboren is en leef niet volgens de klok. Maar... Wat is het echte probleem eigenlijk als een kindje niet doorslaapt? Hier is hij soms 's nachts klaar wakker, wijst naar alles en zegt "die, die", maar als ik hem na het voeden weer in bed leg, slaapt hij als een roos en hoor ik hem niet meer praten of huilen. Ik merk wel dat hij niet meer op standaard tijden 's nachts bij mij drinkt. Misschien ga ik toch ook maar op zoek naar dit boek...
Hmmmmmmmmmm... dat zou ik ook wel willen, maar mijn werkgever en die van mijn man leven wel volgens de klok, evenals de klanten van onze werkgevers. Ik laat mijn kindje niet huilen, nooit, maar ik heb wel liever dat ze zo veel mogelijk slaapt. Dat is voor haar ook beter, dan is ze fitter.