Pitjes uit het pepertje halen en dan geen sambal toevoegen, dan is deze niet pittig. Ik voeg de sambal juist toe om hem wat pittiger te maken
Ik doe er eigenlijk nooit vlees doorheen maar zou anders eerder voor kip kiezen denk ik.. Ik kwestie van proberen zou ik zeggen!
Bospeensoep! Bospeensoep - Recept - Allerhande - Albert Heijn Verder maak ik vaak een tomatensoep gewoon van tomatenpuree: Ui aanfruiten, dan tomatenpuree erbij, 1 liter heet water, 2 groente bouillonblokjes en een paar handjes macaroni-elleboogjes. Je kan er ook nog andere groentes in doen. Wissel wel eens af. Courgettesoep: Ui aanfruiten, dan 1 courgette erbij, afblussen met een 1 liter kippenbouillon, 1 aardappel in blokjes erbij. Als alles gaar is de soep met de staafmixer gladpureren. Verder ben ik dol op zelfgemaakte rundvleessoep, kippensoep en erwtensoep!
Mmm heb al lekkere soepjes ertussen zien staan! Knoflook soep is ook echt een aanrader echt zo lekker!
Uitje stoven, eventueel nog 1 stronk fijngesneden prei 200 gram spliterwten erbij Een liter of 3 water erbij Groentenbouillonblokje (of vleesbouillon) of 2 à 3 erbij En de boel een uurtje laten opstaan op 't vuur Aan 't eind de boel mixen en eventueel spekjes of worst erin. Ik kijk meestal niet te nauw naar hoeveelheden . Ik maak 1 grote pot en ik steek die per liter ongeveer in de diepvries ... 500 gram champignons aanstoven Schepje bloem erbij Liter of 3 water erbij en een bouillonblokje of 2 à 3 Kwartiertje laten stoven en nadien mixen. Smakelijk! Eventueel kan er nog een beetje room of melk bij, maar dan bewaart ie minder goed.