Soep

Discussion in 'De lounge' started by Joycey, Oct 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij eten het wel eens als maaltijd als we geen zin hebben om te koken en dan standaard met stokbroodje kruidenboter. Vaak van die kant en klare van de Aldi/AH maar maak ook wel eens zelf kruidenboter en dan zelf er op smeren. Laatste is het lekkerst.

Ik zou geen pannenkoeken gaan bakken als je geen zin hebt om te koken (pokkenwerk). Anders langs de friture....

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Soep met tosti's (gewoon hamkaas uit de oven , evt met wat italiaanse kruiden) of geroosterde broodjes.

En als ik geen zin heb mag ie blij zijn met soep of zelf iest regelen of koken.ajuus..

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Een goed gevulde groentesoep met ciabatta of turks brood met groene pesto en mozzarella uit de oven is populair hier...

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb slechts 5 pannenkoeken gebakken (2 voor mij, 3 voor hem) en een blik soep losgetrokken... Ieders 2 borden soep en hij zat bomvol na de derde pannenkoek.

In eerste instantie zei hij nog: waarom heb je zo weinig pannenkoeken gemaakt? Achteraf hoorde ik: jij kunt mijn eetlust beter inschatten dan ikzelf :)

Gossie, alsof ik hem ooit honger zou laten lijden ;)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind soep met brood ook geen maaltijd. Wij eten altijd soep als voorgerecht en dan daarna een hoofdgerecht.

6. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Soep met pannekoeken..? Nee, dát is een lekkere maaltijd..:(:p

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat ligt geheel aan de soep natuurlijk :p
    En ik weet niet of jij mijn hartige pannenkoeken kent? :cool:

8. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Eh.. panneNkoeken dus..

9. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,254
    0
    0
    Eindhoven
    Misschien van die koude wrapjes erbij maken met zalm oid of maak er kliekjesdag met soep van!

10. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Mijn man eet bij de soep altijd een boterham met........ Chocopasta!!! :D

Maar dat zou ik je niet aanraden. Haha!

11. ClaudiaZ

ClaudiaZ Actief lid

Mar 5, 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    Toevallig had ik vanavond hetzelfde alleen mijn vriend lust geen soep dus dat is voor hem geen optie. Maar ik zei dat ik zin had in soep en vroeg of hij het erg vond om wat anders te eten. Dus na t werk direct naar de supermarkt gereden, voor mij soep en broodjes gehaald en bij heeft vis en rijst voor zichzelf meegenomen en heeft ie voor zichzelf klaar gemaakt! :)

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Stokbroodjes, salades, of een quiche?

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Hier is soep met brood geen warme maaltijd.
    Hoogstens een broodmaaltijd, maar meestal wordt de soep hier tussendoor gegeten zonder brood. Of bij feesten als voorgerecht.

Als ik echt geen zin heb om te koken, eten we niks, bakt meneer croques (tosties) - eventueel met een ei bovenop - of steekt er altijd wel een pak friet en frikandellen in de diepvries.

Pannenkoeken staan hier echt quasi nooit op tafel.
    Ik vind het echt geen avondmaaltijd en tegelijk heb ik ook geen zin om die ondingen als broodmaaltijd te bakken en komt dat er ook nooit van.
    Vriend moet er overigens ook niks van weten als echte maaltijd (1 keer geprobeerd).

14. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Soep met hotdogs?

Wij aten vroeger op zondag soep met pannenkoeken, vaak maakte mijn vader zelf erwtensoep en die kon je in plakjes snijden en de pannenkoeken kon je op de lp speler leggen en dan hoorde je nog Elvis, oftewel, zware kost :D
    En wat mijn vader ook wel eens deed bij de soep was gebakken bloedworst met appeltjes hmmmmm :)

15. yoghurt

yoghurt Bekend lid

Jan 31, 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Stokbroodje afbakken, kruidenboter en n bakkie saté erbij voor manlief :D

16. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    wij eten altijd best uitgebreid als we soep eten. Bij ons komt er op tafel;

Stokbrood
    zelf gemaakte kruidenboter
    zelf gemaakt tomaten tapenade
    gehaktballetjes
    Italiaanse salade.

17. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Met pizza!
    Of met een tortilla (dikke omelet met verschillende groentes).

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Tosti
    Kaas broodje
    Worsten/Saucijzenbroodjes
    Witbrood roosteren met echte boter/ huzarensalade
    Ciabatta aioli en runderrookvlees
    Bolletjes knakworst
    Bolletjes gehaktbal
    Bolletjes en daar tosti van maken
    Bolletje gekookte/gebakken ei
    Portie sate/stokbrood/witte bolletjes

Sommige vinden satee bij de soep geen combi, maar ik vind dat zo lekker!! :D
    Ik eet alles bij de soep, ben net n kliko.

19. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,838
    3,630
    113
    Hier ook zo'n zeurpiet, maar die heeft toch gewoon dikke pech. Als de soep hier hoofdgerecht is zorg ik ervoor dat het een lekkere gevulde soep is, en we er echt lekkere broodjes en beleg bij hebben. Soms wil ik ook nog wel eens saucijzenbroodjes of zo er bij nemen. Maar ik ben dol op soep, en het is geven en nemen, dus hij heeft het maar te accepteren, soms eten we gewoon lekker soep :p

20. carebear

carebear Niet meer actief

Laat hem lekker zelf iets maken de volgende keer.
    Je gaat toch geen pannekoeken bakken omdat je man of vriend het niet goed genoeg vind?!
    Een dank je wel voor de soep en ik bak er nog wat pannenkoeken bij volstaat hoor.

Share This Page