Wij eten hier wekelijks soep als avondmaal. Gewoon met vers brood besmeerd met boter erbij...heerlijk!
Je hebt natuurlijk soep en soep. Je hebt de soep à la veredelde bouillon of je hebt stevige maaltijdsoep, met bv aardappel, vermicelli of rijst. Hier eten we wel maaltijdsoep, bv zelfgemaakte erwtensoep, pompoensoep of groentensoep. In de groentensoep doe ik geruld gehakt, een kilo soepgroenten en wat bouillon. Voor extra vulling kun je er nog rijst aan toevoegen. En dan koken totdat de rijst vrij stuk is. Nou als hij dat nog geen maaltijd vindt! Ik ga ook echt geen extra maal koken als mijn man iets niet lust...de mazzel!
Als wij soep met brood eten is het meestal: - zelfgemaakte soep (er staat altijd wat in de vriezer) - zelfgebakken brood (en die is ook best stevig) Dan heb je best een aardige maaltijd Maar, eh, wat is er mis mee om je vent een trap onder zijn h*l te geven en te zeggen dat-ie dan maar zelf in de keuken gaat staan?
Ik vind soep ook geen avondmaal. Kan wel als hoofdgerecht, of als lunch. Maar ik vind pannekoeken of frietjes ook geen avondmaaltijd