Kind van 1 jaar - wat te drinken?

Discussion in 'Voeding' started by Late mama, Nov 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Late mama

Late mama Lid

Mar 6, 2012
    98
    0
    0
    Ons meisje is net 1 geworden en ik zit me af te vragen wat ik haar nog meer te drinken kan geven dan we nu doen.
    Ze dronk in de zomer veel water en nu maak ik vaak wat dixap aan (vrij slap). Heb wel eens thee geprobeerd maar dat was niet zo'n succes. Ik zou het leuk vinden om haar ook eens wat ander aan te bieden. Maar weet zo even niet wat. In sinasappelsap en zo zit denk ik nog heel wat suiker?
    Wat geven jullie je kindje van deze leeftijd?

Alvast bedankt voor jullie tips! :)

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Hier eigenlijk alleen maar water en melk. Hij vindt het lekker en ik wil hem geen zoetigheid geven. Prima dan toch?

3. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Mijn zoontje van bijna anderhalf krijgt in principe alleen halfvolle melk en water.
    Soms als traktatie een beetje diksap.

Laatst kreeg hij op een kinderverjaardag een pakje wicky. Je had z'n ogen moeten zien:D

Wil hem zo min mogelijk laten wennen aan al die zoete troep, maar af en toe moet wel kunnen

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Ik geef gewoon water. Ze weet nog helemaal niet van het bestaan van al die (zoete) sapjes af. Lekker houden zo, komt vanzelf wel ;)

5. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

Mar 13, 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diksap.. Water Thee en Opvolgmelk.. Yogi wil hij niet prima

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou haar geen drank met suiker aanbieden, puur omdat jij dat leuk vind. Eetgewoontes leer je aan in je jeugd en zijn daarna heel moeilijk nog te veranderen. Ik vind het zelf dus heel belangrijk mijn dochter een gezonde eet- en leefstijl mee te geven. Ze heeft melk in haar pap, en verder drinkt ze alleen water de hele dag. Dat vind ze prima. Ik zou het zo lang mogelijk afhouden (diksap, aanmaaklimonade, vruchtensap), ik zie de toegevoegde waarde niet van 'suikerwater'. Als ik zie hoeveel cola en Redbull die tieners van nu drinken, pfff. Zolang ik nog invloed heb alleen water ;) Oo, en iets anders inderdaad incidenteel als traktatie/verjaardag.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ivan is bijna 1,5 jaar en krijgt; water, thee, melk of ranja van het merk Teisseira (stevia)

8. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Water, thee en melk. En al ze harde ontlasting heeft Roosvicee Laxo. Verder niets.

9. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Water en melk, en dan 1x per dag iets van Fristi of Chocomel.

Als ze tevreden is met wat ze nu krijgt hoef je niet per se iets anders aan te gaan bieden hoor, maar als je haar ook eens wat afwisseling wilt geven kun je gewoon een keertje iets proberen. Als je het zo gezond mogelijk wilt kun je misschien sinaasappels uitpersen of een smoothie maken?

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Af en toe wat diksap, melk tussen de middag, versgeperste sap.

Maar over het algemeen water!

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Water en halfvolle melk. Wel eens wat anders geprobeerd maar dat wil ze allemaal niet. Nou, ik vind het prima. Komt vast een tijd dat ik wil dat ze water zal drinken.

12. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Water is het beste. Ze heeft verder echt niets nodig en dat jij wil is niet wat ze wil.;)

Hier water met alleen bij de lunch brood verse sap of sap zonder toegevoegde suikers of optimel puur. En dat ook alleen omdat ik dat drink wil ze die ook. Drink ik niets of thee is tevreden met water glasje.

Als we van huis zijn dan gewoon ook water. Als we ergens gaan waar ook andere kindjes verjaardag of afspraak neem ik bio sapje in pak zonder t.suikers.

13. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hier drinkt meneer diksap & melk. Wou het anders maar deze strijd heb ik helaas verloren. Bied hem nog wel andere dingen aan, maar ja dat werkt niet meer. In het verleden zijn andere niet zo consequent met de regels omgegaan (opa,oma, kdv en behandelgroep) mbt drinken dat ik het op gegeven heb.... (hoef geen commentaar en/of tips, vind het al erg genoeg dat ik dit niet heb volgehouden).

14. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Naast melk dronk onze dochter toen (en nog steeds eigenlijk) water, thee en af en toe sterk aangelengd sap.
    Wat voor thee heb je geprobeerd? Wij gaven in eerste instantie babythee van Hipp, later ook rooibos en kruidenthee.

15. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Hier water en melk, met een verjaardag of feestje/uitstapje wel eens appelsap ofzo

16. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Bijna 2:
    Water
    Limonadesiroop
    Soms yogidrink
    Melk/karnemelk
    Spa bosvruchten uit een pak

17. Marbella

Marbella Niet meer actief

Diksap, water, melk, af en toe appelsap/sinaasappelsap.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Water, melk (niet zo graag, thee, verse vruchtensap en sterk aangelengde diksap.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Melk, water, thee en diksap. Ik vind diksap helemaal geen probleem zolang ook water of thee ook gedronken wordt

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Melk, water, diksap/roosvicee met veel water.
    Manneke hier heeft het allemaal wel door, hij weet precies waar de fles roosvicee staat. Zus krijgt limonade en dat heeft ie ook door, dan neemt ie geen genoegen met water. Limo/diksap staat hier wel op rantsoen, max 2 bekertjes per dag, de rest water.

Als we uit eten gaan appelsap, als er al limo te krijgen is, istie zo zoet dat er minder suiker in de appelsap zit.

Share This Page