Pompoensoep inderdaad ook Gulash Snert uiensoep ook En als ik aan de beurt ben om te koken voor vrienden dan maak ik ook wel eens een gazpacho... Genoeg soepen dus haha
oeh heb je een recept van die aardappelsoep? Die eet ik altijd graag als we in Tsjechië op vakantie zijn, zo lekker!
Ik vind de gewone groentensoep nog het lekkerste. Gewoon een zakje fijne soepgroenten, bouillon, balletjes en een beetje overdrijven met de vermicelli Uiensoep met gemalen kaas Zoontje vind preisoep het lekkerste. Prai, aardappel en ui doe ik erin.
Heb je misschien een recept van mijnboring bonensoep? Vond ik vroeger zomerkleren als mijn moeder het maakte. Ik weet alleen niet hoe dat moet en mijn moeder leeft niet meer dus kan ik het haar helaas niet meer vragen
ik vind deze zelfgemaakte champignonsoep heel lekker Pittig Gevulde Super Romige Champignonsoep Met Een Twist recept | Smulweb.nl uit een pakje of blik vind ik champignonsoep echt heel erg vies En zelfgemaakte tomatensoep liefst met tomaten uit eigen tuin.. jumjum Kippensoep doe ik altijd wat makkelijker, zo'n potje bouillon waar van die stukjes kip in zitten, en daar gehaktballetjes in en een klein zakje soepgroente
iemand nog een lekker recept voor andijviesoep? Liefst zonder melkproduct of er moet een lactosevrije variant zijn.
Ik kook vleesribbetjes en speklapjes of karbonades in bouillon. Schuim afscheppen. Dan voeg ik (vers gesneden) toe: Winterpeen Uien Prei Aardappel Daarna een rookworst in plakken Doperwtjes Gerookte spekreepjes Rijst en bonenkruid. Als laatste de bruine bonen, meestal uit pot. Lekker gevuld! Vooral het bonenkruid geeft voor mij de smaak van vroeger. Ook ik kan het helaas niet meer navragen maar het smaakt net als toen! Hoeveelheden doe ik op gevoel. Grote soeppan half vullen. Ingrediënten op gevoel.
Ik gebruik meestal ui, knoflook, pompoen dus, wat wortels en aardappels (wortels kunnen evt. weggelaten worden). Soms ook rode linzen in plaats van de aardappels. Kruiden/specerijen: Wat sambal of hete peperpoeder, laurierblad kaneel, kardemom en gember. Aan het eind nog wat verse koriander erdoor en uiteindelijk pureren.
Ja dat kan natuurlijk, maar dan krijg je volgens mij niet die typische uiensoep-smaak. Ik bedoel, hoe krijg je die zo bruin dan (want volgens mij hangt dat wel samen met de smaak)? Of je moet de uien echt goed aanbakken alvorens er water aan toe te voegen. Overigens kan ik ook gewoon vleesbouillonblokjes van bv. de Turkse winkel gebruiken hoor maar ik heb het gewoon niet zo op bouillonblokjes vanwege de smaakversterker. Voor mijn gevoel maakt het een gezonde soep dan ineens een stuk minder gezond en dat vind ik zo jammer. En ik probeer daarbij mijn vleesconsumptie zoveel mogelijk te beperken. Ik heb wel eens zelf groentenbouillon gemaakt van groenten en groentenschillen en dat was echt heerlijk, maar dat was erg tijdrovend. Ik ga die van Jamie Olivier eens bekijken.
Irritante autocorrect. Roomsoezen zijn heerlijk, maar ik zou er geen soep van koken. Moest 'roomsoep' zijn.
Hier grote soepliefhebbers: - Courgettesoep - Pompoensoep -Zoete aardappelsoep - Uiensoep -Groente soep - Kippensoep - Tomatensoep -Tomaat-Paprikasoep - Minestronesoep - Bouillabaise Die rucolasoep die ik net las ook maar eens proberen!
Onze favoriet: Verse tomatensoep, pak vaak als basis zo'n pakket van de AH. Dan hoef ik alleen nog maar de balletjes en vermicelli zelf toe te voegen. Verse groentesoep. Smaakt het beste als je alles vers snijdt. Soms ook pakket van de AH maar meestal pak ik hiervoor alles los want vind aardappel en bonen er in niet lekker. Kippensoep met veel groente. Rundvleessoep (laten trekken met soepvlees en mergpijpje) ook met veel groente. Champignonsoep Pompoensoep Courgettesoep Bospeensoep (ooit in allerhande gestaan)
Hier vandaag door dit topic soto soep gemaakt met peultjes, kip, taugé, rijst en Chinese kool (en een eitje erin op het eind). Had het nog nooit gegeten geloof ik en dus ook nooit gemaakt. Maar het was een succes!