Prei mosterdsoep met uitgebakken spekjes of ouderwetse groentesoep met verse worst zijn mijn favoriete soepen
Zoonlief wil alleen maar tomatencrèmesoep zonder stukjes en manlief heeft het liefst pindasoep. Verder heb ik van Pinterest deze: Half Baked Harvest - Made with Love Die vind ik zelf heerlijk. Maar ik lust vrijwel alle soepen.
Een broodsoep van Ottolenghi. Ik dacht altijd dat ik broodsoep niet lekker zou vinden tot ik hem een keer Italië proefde Goddelijk, met wijn, geroosterd brood en kaas https://trendyveggie.wordpress.com/tag/plenty-yotam-ottolenghi-kikkererwten-tomaat-winter-soep-stoofpot En laksa, zoals deze Aziatisch koken: zelf laksa (currysoep) uit Singapore maken - Culy.nl Of Pho uit Vietnam Pho: Vietnamees comfort food voor op een koude dag - Culy.nl
Mijn vader is chefkok en maakt de heerlijkste turkse en arabische soepen. Echt, zo een pan blijft niet lang vol bij mij
Broccoli soep met zalm Pompoensoep Champignonnensoep Tomatensoep met pesto En heerlijk ouderwets groentensoep met ballen! En echte Surinaamse pindasoep
hier zijn ze gek op pastinaak venkel soep, zoet en fris te gelijkertijd en bloemkoolsoep a la Gordon Ramsay. Ik weet niet of het toevallig is dat het allebei tamelijk witte soepen zijn
Via een collega ben ik ooit aan dit recept gekomen en sindsdien is dit echt onze favoriet! Ook de kinderen vinden het heerlijk. Courgettesssoep 1 ui 2 a 3 tenen knoflook 3 grote courgettes Ong 800 ml bouillon (water met 2 blokjes) 250 gr mascarpone Peper en zout Ui met knoflook in de olijfolie fruiten. Courgette in plakken snijden van Max 0.5 cm dik en deze bij gefruite ui en knoflook voegen. Geheel 5 minuten zachtjes bakken onder veel roeren. Bouillon toevoegen en alles zo'n 20 min laten koken tot de courgette goed zacht is. Vuur uitzetten en met staafmixer alles glad maken. Soep door de zeef halen en dan mascarpone toevoegen en evt nogmaals staafmixer erdoor. Naar smaak peper en zout toevoegen.