Jaja, dit wordt de eerste keer dat we verse rode kool gaan eten Hoe lang koken jullie de rode kool? De ene site zegt 10-15 minuten, de andere zegt 30 minuten... Nogal een verschil
Volgens mij moet het wel wat langer wil het echt lekker worden. Zoals oma het maakt zeg maar. Ik doe het meestal ongeveer een uur, met een appeltje er bij. Een beetje zoals dit recept:Rode Kool Met Appeltjes Op Grootmoeders Wijze recept | Smulweb.nl
ik heb het ooit eens in mijn slowcooker gemaakt en heb m toen 6,5 uur laten pruttelen en hij was nog niet lekker .... ik heb daarna alleen nog maar rode kool uit n potje die is ook veel lekkerder vinden wij
Ik zou hem iig 20 min laten pruttelen, maar liever wat langer, een uurtje kan makkelijk! Hoe langer de smaken de tijd hebben om te mengen, hoe lekkerder het wordt! Hmmmm krijg er weer helemaal zin in Lekker met appeltjes en kaneel erdoor
Dat hebben wij ook net gegeten We hadden rode kool met appeltjes uit een zakje. Koken duurde ongeveer een half uur.
Ik maak altijd verse rode kool. Vind uit een pot zo vies. Kook het altijd 1,5 uur. Dan met het laatste half uur zet ik de aardappels op, en gooi ik appel stukjes door de kool.
We hebben hem nu een minuut of 20 gekookt. Ml vond m heerlijk, ik vond er weinig aan moet ik zeggen. Misschien omdat ik t vergelijk met rode kool uit een potje wat natuurlijk veel zoeter is. Vond de appeltjes die we er doorheen hadden wel erg lekker
Ik doe dat ook zeker een uur hoor. Met appel idd, kaneel kruidnagel, uitje, suiker, beetje azijn, zout...
Heerlijk! Ik kook het meestal een minuut of 20, controleer dan even een dik stuk of die gaar is. Hier doe ik er altijd suiker, kaneel en nootmuskaat in, en na het koken op smaak maken met azijn, suiker en nog wat meer kaneel en nootmuskaat.
Ja aan jullie reacties te lezen moet ik het binnenkort toch maar gewoon nog een keer proberen en dan wat langer laten koken, misschien helpt dat We hadden het nu met appeltjes en koekkruiden (bestaat grotendeels uit kaneel, had geen potje met pure kaneel meer haha). Suiker wil ik er niet doorheen doen omdat zoontje ook mee eet
Hier ongeveer net zo, alleen ipv suiker rozijnen. Maar ik lees her en der 10 minuten, maar dan is het nog lang niet gaar! Ik kook het ook niet, maar laat het stoven. Met een heel klein beetje water op het kleinste pitje. Minimaal een uur! (Kan mooi met sudderlappen, heb je zo'n pruttel-zondag!).
wow ik laat rode kool een halve dag pruttelen!! Wij doen er op het laatst nog flink wat appelstroop doorheen en we binden het vocht met maïzena... jammie... ik wil ook weer rode kool maken Ik maak altijd een hele grote pan en vries dan in porties in!
hier altijd een uurtje met suiker en kruidnagel. soms een appeltje er door. vind azijn in groente persoonlijk niet lekker
Je moet het lekker kruiden idd, anders smaakt het een stuk minder lekker. Dus lekker met kruidnagels, laurierblad, nootmuskaat, kaneel, azijn, evt. klein beetje suiker, appels (lekker veel!), ui, peper, zout ... en inderdaad lekker lang laten pruttelen, wordt het alleen maar lekkerder van