Wat voor soort jas nu aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fruitmoes, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Mijn dochter had vanochtend blauwe lippen bij het naar school lopen en daarvoor een stuk gefietst, waarbij zij achterop zat. Nu heeft ze haar zomerjas nog aan en normaal gesproken hebben we alleen een zomer- en winterjas, maar ik zit er toch aan te denken om een jas voor de herfst te kopen, maar wat voor jas is daar geschikt voor? Iemand suggesties?

2. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Die van mij heeft een softshell jack aan met dit weer.

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Nu hebben ze nog een gewoon vest aan maar ik heb voor de tussen maanden een ik gevoerd vest.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Onze zoon heeft een tussenjas, die is licht gevoerd. Deze draagt hij tijdens de herfst en koude lente dagen. Straks als het echt koud wordt krijgt hij pas zijn winterjas aan, die is compleet gevoerd. Daarnaast heeft hij nu weer een hemd aan onder zijn gewone kleren. Heeft het juist lekker warm :)

Zelf draag ik op dit moment mijn winterjas maar dan open en met een dunne shawl.

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik draag mijn zomerjas nog. Wel een shirt eronder en een vestje met lange mouwen.
    De kids hebben ook nog hun zomerjas aan, maar de gevoerde vesten hangen ook aan de kapstok, dus vinden ze het te koud pakken ze die.
    Softshell jas lijkt me ook erg fijn voor ze, maar die vind ik wel erg prijzig. Gevoerde vesten zijn ook lekker warm en een stuk goedkoper.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ze heeft hier nog een zomerjas aan, met koudere dagen een spijkerjack met bodywarmer en ik heb al een tussenjas hangen, die lichtgevoerd is met capuchon. Voor de koudere regenachtige dagen.
    Vind die bamboejasjes ook leuk als tussenjas.

7. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zelf draag ik dit weer of een lekker dik vest of een leren jasje, ligt een beetje aan wat ik ga doen en wat bij mijn outfit past.

Dochter heeft een niet zo heel dikke winterjas aan. Voor de winter zal ik nog wel een dikkere aanschaffen, maar nu komt zo'n jasje wel goed uit.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn kinderen hebben nu nog gewoon een vestje aan, want ze hebben het niet snel koud. Een gewone zomerjas volstaat wel tot het echt koud wordt.
    Ik zie op school wel veel kinderen met zo'n borgvest, volgens mij is dat wel lekker als tussenjas. En anders misschien met laagjes werken. Een extra vestje onder de zomerjas doet ook al veel.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ze heeft hier shirt lange mouw en dan een zomer jasje aan.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier heeft de oudste een soort softshell jasje, bij de Zeeman gekocht, erg fijn en betaalbaar :). Dat is voor dit weer ideaal. Tot gisteren hadden ze ook korte mouwen maar vanaf vandaag toch maar lange mouwen, ik vind het erg fris.

Ik heb nu een shirtje met lange mouwen aan en voor buiten een vest erover.

11. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Bedankt voor de tips! Mijn dochter heeft alweer even lange mouwen aan, en een hemd eronder en haar zomerjas is ook niet superdun, maar ze heeft het toch koud. En gezien het feit dat ik twee keer per week 's ochtends om zeven uur al op de fiets zit met haar leek mij een tussenjas toch wel handig.

12. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
  13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Tot nu toe had mijn zoontje een dun spijkerjasje of een gevoerde bodywarmer aan, maar vond het vanmorgen idd te fris daarvoor. Dus heb ik hem zijn softshell aangedaan, lekker winddicht. Gekocht op marktplaats maar hij komt van Bonprix. Geen idee hoe oud ie is dus weet niet of ze exact die nog hebben. Maar misschien is dit iets??

3 in 1-jack, Mt. 80/86-116/122 fuchsia geruit - Voor kinderen - bonprix.nl

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb vorige week voor mijn meiden een licht gevoerd jasje van de Hema gekocht: meisjesjas - HEMA
    Heel fijn voor in het najaar. Daarnaast hebben ze ook nog een borgvest, ideaal bij droog weer.

15. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Denk dat dat een echte winterjas is? Zo ja dan zou ik het daarvoor nog veel te warm vinden nu.

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Deze zijn niet zo dik. Ik heb ze gezien en gevoeld qua dikte maar het zijn geen echte winterjassen. Echt een herfstjas.

C&A heeft tegenwoordig ook veel softshell jacks in leuke uitvoeringen.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Mijn zoon draagt nu borgvesten en mijn dochter een leren jasje eventueel met poncho erover

18. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Oke top,

Ik ga vandaag of morgen even met haar naar de stad om even rond te kijken en anders koop ik een softshelljack op Zalando (ik ben een beetje te laat zag ik, het meeste was uitverkocht...) Ze is best kritisch. Als winterjas wil ze een paarse jas, met strik en hij moet over dr kont heenkomen en schoenen moeten ook een mooie zool hebben..;)

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn oudste heeft d'r winterjas al aangetrokken, de middelste wil z'n zomerjas nog aan en de jongste vond 'n dunne bolero voldoende. Ik laat ze aantrekken wat ze zelf willen, ze voelen zelf het beste wat ze nodig hebben.

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon heeft een vest met een bodywarmer aan.. binnen nog een tshirt

Deel Deze Pagina