Ik ben op zoek naar lekkere soeprecepten. Ik heb al een lekker recept voor paprikasoep en broccolisoep. Morgen ga ik courgettesoep maken. Wie heeft er nog meer lekkere soepjes die ik kan maken?
Chinese tomatensoep van Heinz valt hier ontzettend goed in de smaak iedereen die hem hier heeft gegeten vind hem heeeeerlijk.. Recept te vinden op google.
Turkse rode linzensoep! . Superlekker, vult heel goed en heeeeel gezond Mercimek çorbasi (Turkse linzensoep)
Ik vind deze heerlijk: Pittige pompoensoep - Recept - Allerhande - Albert Heijn en recepten als oma's groentensoep
Favoriet van m'n dochter! M'n vader noemde het vroeger powerfood haha! Dus als ik me even niet fit voel helpt zo'n linzensoepje inderdaad. Booooordevol proteïne
Aardappel-preisoep. Echt in 1 woord: heerlijk! 2 preien in grove ringen snijden. Die aanbakken, totdat ze glazig zijn. Dan 1,5 liter water erbij, met 3 a 4 kippenbouillonblokjes en 4 geschilde aardappelen in stukken. Dit een tijdje laten koken, totdat de aardappels gaar zijn. Dit pureer je met de staafmixer. Nog een scheutje sinaasappelsap erbij, wat cayennepeper en iets van mascarpone/kookroom/crème fraiche. En klaar! Eventueel kun je de soep nog zeven, als je dat lekkerder vindt.
aardappelsoep: 1 pakje koninginnesoep van knor krieltjes doperwten wortel ui gehaktballetjes spitskool Gehaktballetjes met de uien even laten koken/gaar worden, wortel en aardappel erbij en de koninginnesoep mix. Op het eind de doperwten en spitskool erbij totdat ze gaar zijn. Serveren met lekker veel zwarte peper
Nodig: 2 rode (punt)paprika's 1 courgette 1 ui 2 eetlepels olijfolie 2 teentjes knoflook Snufje chilipeper 1 blik gepelde tomaten 1 bouillonblokje 1/2 liter water Bereiding: Maak de paprika's en courgette schoon en snijd ze in stukjes. Pel en snipper de ui. Verhit de olie in een soeppan en fruit de groenten circa 5 minuten. Pers de knoflook erboven uit en voeg een beetje chilipeper toe. Voeg 1/2 liter water, het blik gepelde tomaten en het bouillonblokje toe en breng de soep aan de kook. Laat de soep zachtjes door koken en pureer met een staafmixer.
deze soep is echt heerlijk!! net als de andere recepten op haar site deze soepen maak ik ook wel eens en zijn erg lekker: goulashsoep Goulashsoep - Recept - Allerhande - Albert Heijn en aardappel-prei soep Aardappel-preisoep - Recept - Allerhande - Albert Heijn
haha ja dat weet ik! ik heb al veel van je recepten geprobeerd nadat je een keer op mijn topic hebt gereageerd ze waren echt allemaal lekker en ook goed te volgen, Top!!
Voor saoto kan je mij echt wakker maken, heerlijk! Wij maken het vaak. Als ik weinig zin heb om te koken maak ik snelle kippensoep van gewoon kipfilet.
Ik ben gek op deze soep; Recepten soep - Soep recept voor - Betsy's Chinese tomatensoep Maak hem nu elk jaar op verjaardagen e.d. en hij valt altijd super goed in de smaak. Zonder pakjes/zakjes. Ja de tomatensap komt wel uit een pak, maar dat is dan weer iets gemakzuchtig van mij. Ik gebruik overigens liever bruine suiker, dan witte suiker en proef een paar keer om hem (voor mijn gevoel) prima op smaak te krijgen. Zoeter of niet zo super zoet is namelijk persoonlijk. Overigens doe ik er ook bosui en taugé doorheen. Nomnomnom
Mmm, deze wil ik eens proberen! Wij maken een vergelijkbare soep met deze rode linzen maar dan samen met een handje rijst erbij aan de kook zetten, later wat stukken aardappel erbij en om te kruiden verse of gedroogde munt en wat paprikapoeder. Echte maaltijdsoepen zijn dat, heerlijk.