soepstengel bij 3 maand en 3 weken?

Discussion in 'Voeding' started by sukkie, Feb 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ok. Nou, bedankt voor jullie info. Heb inmiddels het CB ook even gemailt, ben benieuwd wat zij adviseren. Zal het jullie laten weten...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar ze kan er dus wel gevoelig op reageren en hierdoor een allergie ontwikkelen.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    over de bijtring: Wij hadden hele mooi en ook mooie rammelaars.. maar de meest simpele deden het hier het best. Die kon ze vast houden. Een ronde ring die ook van zichzelf weer rond was.
    De bijtring is plat en die kon ze ook niet vasthouden, maar die ring dus wel (beetje armband idee ;) )

4. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Dat zetten ze er meestal op omdat om achter af gezeur voor te zijn...mijn moeder heeft een gluten intolerantie, al heeeeel lang en eet gewoon liga eerste stap en is er nog nooit ziek van geweest, maar stel ze word er wel ziek van zeggen ze...ja mevrouw het stond er op....maar de kans is heel klein dat het er daad werkelijk inzit.

5. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    liga eerste stap is idd om te verkruimelen...tweede stap is om zo te eten...tweede stap smelt sneller

maar goed ik zou het bij een bijtring houden op die leeftijd...Rubin had trouwens toen een ooievaar knuffeltje...hij kon heerlijk kauwen en sabbelen op de snavel :)

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi dat doet fae regelmatig op de staart van Dirkje Draak, van de prenatal ;) die zit aan haar spenenketting :) . Grappig om te zien he :)

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als er geen allergien in jou en je partners familie voor komen en jullie het ook niet hebben zou je het kunnen proberen.
    ik zelf ben geen voorstander van die soepstengels ,vind ze hard en droog.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en ook nog eens vrij scherp als ze schuin afbreken...

9. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    1,720
    0
    0
    huisvrouw
    mijn dochter is nu 8mnd en een paar dagen maar soepstengels krijgt ze hier absoluut niet vind het zo eng dan nog liever een ligakoekje ofzo
    maar ik denk ook dat een bijtring ofzo goed genoeg is nu

10. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat jouw dochter op jouw vinger kauwt omdat ze honger heeft hoor...Het is heel normaal dat kindjes dingen met hun mond ontdekken en gaan 'kauwen'. Het kan zelfs zijn dat de tandjes doorkomen maar het kan ook gewoon lekker en interessant voelen...

Ik zou dus echt op zoek gaan naar een ander kindvriendelijk VOORWERP (en geen eten!) voor je kindje om lekker op te knabbelen! Desnoods hou je t zelf vast...

Sta er echt van te kijken dat iedereen het meteen op eten gooit trouwens...:(...T kindje is 3 maandjes...

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik geef mijn zoontje plastic lepeltje. Kan hij er lekker op zuigen en daar is hij heel blij mee. Ik denk niet dat je direct een soepstengel moet gaan geven om maar ergens op te laten kauwen.

12. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    :) vraag maar aan mijn schoonvader. Hij dacht dat zijn vrouw liga voor hem mee genomen had voor naar het werk. Doet ze ook wel eens zoals die met een smaakje enzo. Deze keer lag er helaas voor hem alleen nog die van maik. En dat had hij niet door. En hij zich maar afvragen waarom het zo snel papperig werd.
    HIHIHI ;)

13. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Waarom zou je haar een soepstengel willen geven dan? Veel kindjes ontdekken met hun mondje, of het is fijn omdat er een tandje aan zit te komen. Een bijtring of iets dergelijks is net zo geschikt.

14. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Oh, ik zie nu dat ik Mirwar zo ongeveer zit te herhalen :oops:.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sukkie: over dat allergie-gebeuren: als je een kindje te snel 'blootstelt' aan dingen waarvoor een allergie snel ontwikkeld is, krijgt het die allergie ook eerder. Ehm, hoe leg ik dat duidelijk uit? Stel, je kindje heeft idd wel een beetje gevoeligheid voor gluten. Als je dan te vroeg iets met gluten geeft, dan wordt het geheid allergisch daarvoor. Als je er nog even mee wacht tot de weerstand van je kindje hoger is, is de kans ook groter dat het er toch niet allergisch op reageert. Het geldt dus enkel voor kindjes die er een gevoeligheid voor hebben, maar omdat je dat nog niet weet zou ik dus met gluten het zekere voor het onzekere nemen en het niet geven. Het is echt superonhandig die allergie: er zijn echt heel erg veel dingen die je dan niet mag hebben en andere dingen alleen van het ene merk en andere dingen weer alleen van het andere merk enz.

@Mirwar: toen wij zelf klein waren, kregen we vaak al bijvoeding met 3 maanden, dus ach... Ik zou het ook niet direct op eten gooien, maar het is dus bepaald geen ramp om een kindje met 3 maanden al wat anders dan melk te laten eten hoor!

Thirza is trouwens ook al druk aan de knabbel (en dat gaat regelmatig ook behoorlijk stevig... ben steeds aan het opletten dat ze niet aan de knabbel gaat als ze aan de borst ligt, :(). Maarrehm, ik zat dus te denken: ze krijgt toch hopelijk nog geen tandjes ofzo? Nou zit ze ook wel stevig in de orale fase natuurlijk en alles wat ze ontdekt moet in haar mond, (erg grappig: ziet ze iets nieuws, gaat automatisch dat bekkie open en komt de tond een eindje naar buiten hangen ;)), maar ze wil dus vaak niet alleen maar sabbelen, maar dus ook kauwen/knabbelen...

16. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    eind van de dag was de snavel hier altijd keihard :)

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    hmm ik zou dr ook geen soepstengel geven op die leeftijd, ik vind het best gevaarlijk.
    Als je dr iets wil geen dan eerder liga ofzo.
    Het gat er bij je kindje niet om de vorm maar dat ze iets in dr mondje heeft waar ze op kan sabbelen en dat kan op dat moment je vinger zijn.

Ik ben heel benieuwd wat je cb zegt!

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Tja, dat komt denk ik meer omdat moeders niet kan wachten tot ik wat anders kan gaan geven dan melk. Maar ze heeft ook een girafknuffel waar ze heerlijk op kan sabbelen dus ik heb jullie advies opgevolgd. Soepstengel stel ik nog even uit.....tenzij het CB morgen wat anders zegt natuurlijk!

19. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Nou, die plasticlepel dus net ook geprobeerd....binnen vijf minuten zat ze te kokhalsen omdat de lepel achter in haar keel zat. Hihi, maar ben er dus niet zo kapot van.

20. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik snap trouwens niet waarom je zo verwijtend reageerd? Ik ben nu vier maand moeder en vraag om advies. Het is niet zo dat ik meteen de soepstengel in de keel druk.

Share This Page