soepstengel bij 3 maand en 3 weken?

Discussion in 'Voeding' started by sukkie, Feb 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wat denk je dat er met een soepstengel gaat gebeuren? ;)

Goed dat je dat nog even uitstelt want het lijkt mij erg gevaarlijk, vooral omdat een soepstengel af kan breken. Ik ben wel benieuwd naar wat het cb zegt. En ik denk niet dat het verwijtend is bedoeld wat mirwar zegt hoor... goed dat je advies vraagt!

2. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou nog eventjes wachten met die soepstengel als ik jou was... Heb jaren als leidster op een kdv gewerkt en een keer stukken soepstengel achter uit de keel van een half stikkend kindje moeten vissen. Geloof mij, dat wil je echt niet meemaken... Ik krijg nog kippenvel als ik eraan terugdenk! Kleintjes krijgen die dingen niet goed weg meestal!

3. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Verwijtend?! :confused: Sorry....heb mijn tekst nu wel 20x overnieuw gelezen maar kan er echt NIKS verwijtends in vinden hoor....:(

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    een plastic lepeltje zou ik eerlijk gezegd ook niet geven
    en een soepstengel inderdaad ook niet op die leeftijd

als je toch iets wilt geven om om te kauwen zou ik eerder een bijtring of een knuffeltje met een staartje eraan geven om op te sabbelen/kauwen

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Euh, mij verwijten dat ik meteen aan eten denk om te geven?

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Nou, ze is dus dolblij met haar giraf. Dus daar houden we het voorlopig maar even op.

7. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

Nee ik was verbaasd dat alle reacties over eten geven gingen...

Sta er echt van te kijken dat iedereen het meteen op eten gooit trouwens......T kindje is 3 maandjes...

Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt maar zo heb ik t absoluut niet bedoeld!

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ok, misverstand uit de wereld!
    Heb trouwens nog geen reactie van het CB, hoop dat dat nog wel komt vandaag.

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Een soepstengel lijkt me niet echt geschikt als eerste hapje.
    Mijn zoontje ging duimen rond de leeftijd van jouw dochter, dus wie weet ontdekt ze zelf dat ze vingers heeft.

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Nou, het bericht van het CB is er: soepstengels en liga's mogen vanaf 6 maand. Ze zal het tot die tijd moeten doen met vingers en knuffels. Gelukkig weet sinds de dag dat ze geboren werd haar duim te vinden, vindt ze mama's vingers lekker en kreeg ze vandaag van haar tante een knuffel met lange armen, lange poten en grote oren. Genoeg om op te sabbelen tot die tijd!

Iedereen bedankt voor jullie advies en tips!

11. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Sorry hoor, wat dacht je van dat ze er in kan stikken? :confused: Zo klein en dan al soepstengel in de hand geven. Kijk aub uit :cry:

Groetjes Brez

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Nogmaals...voor ongeveer de 100.000ste keer: ik heb haar geen soepstengel gegeven. Dit forum is toch om informatie en advies op te doen? Of mag je nu ook al dingen niet meer vragen omdat mensen het er niet mee eens zijn?

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Mag er een slot op dit onderwerp? Ik heb mijn antwoord namelijk ontvangen.
    Iedereen bedankt voor de nuttige informatie!

Share This Page