hoi, ons zoontje is nu ruim vijf maanden, en ik merk dat hij aan meer behoefte krijgt dan alleen fruit en groentehap, zou ik hem nu al eens een keer een soepstengel kunnen geven? of is dat nog te vroeg? groetjes rissie
Ik vind het ook nog vrij vroeg hoor! Ik zou eerder dan met hele kleine stukjes brood beginnen. Maar ook daar vind ik hem nog erg jong voor. Een soepstengel kan afbreken en soms hele grote harde stukken in de mond geven waar een kindje dan geen raad mee weet. Mijn ene pleegdochter kreeg pas soepstengels toen ze een maand of 10 was, het jongetje wel al eerder maar pas vanaf een maand of zeven. Want echt waar, niet ieder kindje kan al met een soepstengel omgaan.
ok, ik dacht zelf ook al wel dat het vrij vroeg is , maar een vriendin gaf laatst ook al een soepstengel,en dat kindje is drie weken ouder, maar ok dan weet ik dat, gaan we nog lekker ff door met fruit en groente, bedankt, liefs.
ik gaf het pas na 6 maanden omdat er net als in brood gluten inzitten die voor die tijd niet goed zijn voor het darmstelsel.
Hier tegen een jaar. Tot die tijd alleen rijstewafeltjes zonder zout, broodkorst of volkoren cracker. Er zit ook zout in nl. Ze is er hier gek op en wat uitgegeten op de rijstewafeltjes. Moet nog even een keer op zoek naar een alternatief zonder suiker.
Vind het ook wel jong. Mijn zoontje kan aardig overweg met stukjes/stukken maar met 5 maanden zou ik hem echt geen soepstengel durven geven. Hier vanaf 7 maanden, gaat prima.