Hallo, Mijn zoontje krijgt borstvoeding en inmiddels ook 3x per dag wat bijvoeding. De bijvoeding is nog niet genoeg om een melkvoeding te vervangen. Voor de dagen dat ik werk kolf ik. Maar het is soms erg krap aan. Binnenkort ga ik een dagje weg zonder mijn zoontje. Ik zal dan wel kolven tegen de stuwing, maar die melk kan ik niet bewaren. (Ik kan het dan niet koelen.) De melk die mijn zoontje die dag drinkt kan ik dus niet makkelijk aanvullen. Voor mijn eigen rust zou ik het wel prettig vinden om af en toe kunstvoeding te kunnen laten geven. Dan hoef ik nooit bang te zijn dat ik melk te kort kom. Maar hoe kan ik dat het beste doen? Kan ik dan beter kv en bv in één fles mengen? Of laat ik de oppas afwisselen: de ene fles afgekolfde moedermelk en de andere fles kunstvoeding?
Hoi, Je kunt aangemaakte flesvoeding in het flesje mengen met borstvoeding, dan kan je kindje ook rustig wennen aan de niewe voeding. Groetjes Eveline
En mag je kunstvoeding nu wel of niet in het voren klaarmaken? Ik lees daar wisselende dingen over. Ik zou mijn man graag een paar nachtvoedingen laten geven en ik wil dat eens uitproberen met half kunstvoeding / half moedermelk. (Als mijn zoontje het dan echt niet lust, ben ik zelf tenminste in de buurt.) Ik zou dan het liefst twee flessen vast klaarzetten in de koelkast. Ik heb een probeerverpakking staan voor 200 cc. Maar dat is een hele fles, ik hebmaar 100 cc nodig als ik half kv / half bv wil geven. Maar zie maar eens precies de helft klaar te maken van dat poeder. Bovendien lijkt dat gepruts mij 's nachts helemaal niet handig, met een huilend kind op de arm. Ik had dus bedacht gewoon de volle 200 cc klaar te maken en dat dan te verdelen over twee flessen, aanvullen met moedermelk en da dan in de koelkast bewaren tot ons zoontje wakker wordt. Alleen: op het pakje staat dat je het direct na bereiden moe gebruiken, maar ik hoor ook vaak dat mensen voor een hele dag kunstvoeding bereiden en dat in een kan in de koelkast bewaren zodat het klaar is voor gebruik. Mag dat nu wel of kunnen we dat beter niet doen?
Hallo, Vanaf 6 maanden kun je de flesvoeding voor 24 uur klaarmaken. Kook dan de benodigde hoeveelheid water en voeg daar de voeding aan toe. Bewaar de afgekoelde voeding in de koelkast bij max. 4 graden. Verwarm voor gebruik de voeding tot max. 40 graden. Groetjes Sanne