Hallo allemaal Onze zoon is 5 maanden. Een vrolijk en tevreden jongetje. Alleen... hij is vanaf dat hij 2 weken oud was al af en aan verkouden en hij hoest al 8 weken lang zich een ongeluk. De ene keer wat heftiger dan de andere keer. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest hiervoor. Hij is getest op kinkhoest maar dit had hij niet. Ze zeggen dus dat het een heftige verkoudheid is. Ik kan me het best voorstellen omdat wij ook vanalles meenemen natuurlijk en hem misschien weer aansteken maar 8 weken af en aan zo aan het hoesten /verkouden kan toch niet normaal zijn? Hij krijgt trouwens nog volledige borstvoeding nog geen bijvoeding dus geef liever ook geen 'hoestdrankmiddeltjes' waar allemaal 'rommel' inzit. Maar hoe kan ik hem wel helpen? En wat denken jullie hiervan? Bedankt alvast Gr baby001
Weer naar de huisarts gaan. Maar als je geen medicatie wil dan lijkt mij dat je dan gewoon moet wachten totdat het vanzelf overgaat.
Medicatie geeft de ha niet omdat het om een hardnekkige verkoudheid gaat als hij AB zou moeten dan krijgt hij dit gewoon natuurlijk. Ik bedoelde eigenlijk de middeltjes die je zelf kunt kopen. Ik zat namelijk aan tussikind te denken maar daar zit alcohol in..dat geef ik hem liever niet ook niet in een kleine hoeveelheid op die manier bedoel ik
Wanneer ben je voor het laatst bij de ha geweest? 8 weken vind ik wel lang, daar zou ik wel even een dokter naar laten kijken. Begrijp wel dat je hoestdrank niet ziet zitten, maar als het je baby helpt? Maar goed , daar moet iedereen zijn/haar eigen keuze in maken. Ik ben er zelf niet moeilijk in.
Als t zo nu en dan een kuchje is zou ik me niet al te druk maken maar ik geloof niet dat je een topic zou openen als dat t geval zou wezen. Wanneer het zeg maar niveau hoesten is wat o.a. de slaap verstoort (wakker hoesten) en merkbaar vervelend is voor de kleine gewoon weer langsgaan bij de ha. Hele heftige verkoudheden en hoestbuien bleven hier een week of 5 hangen maar dat waren dan ook wel de meest extreme en deden we hier alle drie gezellig aan mee.
Mijn jongste was het eerste jaar ook af en aan verkouden met hoesten. Begon zo rond de 2mnd (toen was het oktober), toen ook met koorts bij de hap gezeten, maar ‘t was gewoon telkens een virusje waar ze snotterig van werd, soms verhoging of koorts, hoesten, dan weer even een weekje niks, en hops volgende virus. Als klap op de vuurpijl kreeg ze met bijna 6 maandjes nog de waterpokken. Vanaf het voorjaar knapte ze eindelijk weer helemaal op. Als je het hoesten zorgelijk vibdt, gewoon weer naar de ha en longetjes laten luisteren! Maar ik herken dat virus-op-virus-op-virus erg goed...
Hier al maanden aan het hoesten Beide kids Vooral snachts Is een soort orkest Zelfs als het kinkhoest is valt er niks aan te doen behalve wat symptoom bestrijdende middelen die je zegt niet te willen vanwege de rommel