Soesjes vullen met ?? recepten gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn zoon wil graag kok worden of de catering in. Hij is volgende week jarig en hij wil dan ook weer oefenen met verschillende hapjes, aangezien er dan wel 40 voorproevers zijn :D. Ik heb heel veel dozen kant en klare soezen gehaald (a 0.10 cent per doos ;)) dus wil hem ook leren soezen vullen. Maar heb dus geen idee behalve slagroom wat je er allemaal in kan doen, graag tips gevraagd dus. Mag zoet zijn en hartig.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Kaas??

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar alleen kaas lijkt me zo saai, daarom dus met welke kruiden etc? hahaha

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    banketbakkersroom

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    chocolade of aardbei!
    Wat ook leuk is om dan fondant te maken die bruin of roze is,en daar de gevulde soesjes even indompelen.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Soesjes maken is niet zo moeilijk, en stukken lekkerder ;)

En idd, vullen met banketbakkersroom (wel zelfgemaakt natuurlijk, niet uit een pakje), zwitserse room, slagroom, vruchtenmousse (aardbeien of wat dan ook), chocolademousse

Hartige vullingen zou idd iets met kaas kunnen (misschien iets te maken met mozarella, tomaat en basilicum ofzo?). roomkaas met kruiden of peper/paprika, paté..

Als je gaat googlen kom je wel wat ideetjes tegen ;)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik weet dat soesjes maken lekkerder zijn, maar voor 0,10 cent is het goed voor hem om het vullen te leren met de spuit ;) Want eigenlijk gaat het me daarom: het leermoment.
    En omdat we dan dat feest hebben, moet hij er heel veel vullen en het liefst in verschillende smaken. Want om het te leren heb je niet veel aan 10 soesjes vullen snap je?

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    owwwwww mmmm

soesje kun je met heel veel vullen, de standaard dingen als room /slagroom enz...

maar ook met
    mouse
    paté

en het lekkerste:
    tonijn uitgelekt gemengd met monchou met beetje sitroen en evt wat kruiden.....
    of met makreel, die ook vermengen met bv monchou jammie!!!

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    of met een of andere salade al dan niet zelf gemaakt denk aan: kipkerrie, ei, krab

10. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Gerookte zalm met roomkaas, dille en een beetje citroensap.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

He dat klinkt wel superlekker :D, tonyn heb ik wel en zalm ook wel, zou het met eiersalade lekker zijn? Zoet is ook lekker maar ik ben zelf meer van de hartige hapjes, heb nu al zin in het feestje hahaha:D:p

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    zoek gewoon op internet eens naar verschillende soorten mousse
    Dan kun je zoveel recepten voor o.a. zalmmousse en kaasmousse. Alle soorten mousse kun je natuurlijk gebruiken :)

Deel Deze Pagina