Hallo, Ik ben bezig met het regelen van kraamzorg. In de algemene voorwaarden staat dat het bed minimaal 70, maximaal 90 cm hoog moet zijn. Echter, ons bed is 45 cm hoog en is onwijs gammel. Ook de lattenbodem laat na de verhuizing (helaas) te wensen over. Aan de onderkant blijken geen klossen te passen op de zeer dunne metalen pootjes (1.5 cm2) en bierkratten zijn ook niet goed verdeelbaar. Aangezien ik in het ziekenhuis wil bevallen en het bed alleen voor de kraamperiode opgehoogd moet worden, zat ik te denken om nu niet mijn bed, maar mijn sofa te verhogen. Deze is ook 45 cm maar heeft wel de juiste poten om klossen onder te zetten. En bierkratten zijn hier eventueel wel mogelijk. Zou dit het probleem oplossen, denken jullie?
Heb je geen logeerbed waar wel klossen of kratten onder kunnen? Of op je eigen bed een extra matras leggen dan is het ook hoog genoeg. Verder geen tips, ons bed is hoog dus wij hebben niet verhoogd.
lieverd bhet gaat er om dat de kraam je bed niet hoeft te verschonen als hij niet op goede hoogte is. Een sofa verhogen heeft geen enkele zin..... Borstvoeding of controles doen kunnen ze ook zittend.
Wellicht kun je een (kraam)bed huren via iets van een thuiszorgwinkel? Dat lijkt me net even comfortabeler dan een sofa.
Hoi, @MamavanDaan: helaas bezitten we geen logeerbed. En alle extra matrassen zijn helaas met de verhuizing weggegooid (haha hadden we beter mee kunnen wachten!!) Mss hebben mijn schoonouders of schoonzus een logeerbed. Moeten we dan maar eens uitzoeken of daar klossen onder kunnen en of we die kunnen lenen! @Kimmeding: Als het alleen om het verschonen gaat dan kan mijn man dat wel doen. Geen kraamzorg voor nodig . @Nynke Jellie: aan een kraambed heb ik idd ook nagedacht. Maar vlg mij kost dat zo'n 100 euro per week en dat is voor ons op dit moment helaas niet haalbaar. Mss dat we toch maar voor het logeerbed gaan zoeken. Biedt zo te lezen de beste oplossing in deze situatie...
maar je ben nu 10 weken zwanger dus moet je er nog 30. als je dan 4 euro in de week appart legd kun je ook dat kraambed ophalen. en anders haal je bij de ikea het goedkoopste 1 persoons bed en het goedkoopste matras en klaar ben je. of via marktplaats.
Die hoogte is in de eerste plaats nodig voor de controles en voor de hulp met voeden. Dat kunnen ze inderdaad ook zittend, maar dan wel op een hoog bed. Als je wilt dat ze je bed verschonen, dan moet het ook echt op hoogte zijn. Mijn advies: leg het voor aan het kraambureau waar je gebruik van wilt maken. Dan leggen zij je wel uit wat wel en niet kan.
Toen de kraamzorg bij mij thuis kwam kijken zei ze al dat mijn bed niet omhoog hoefde, heb twee plankealver de volledige breedte van het bed en daar kunnen geen kratten onder. Bij deze hoeft het bed weer niet omhoog. de kraamhulp deed dan enkel het bed niet elke dag verschonen maar om de dag... Ik ben zelf trouwens best klein, en het zou zelfs gevaarlijk zijn met in en uit bed stappen als het bed zo hoog staat...
Hallo Bri, Ik ga het zeker nog overleggen met de kraamzorg, hoor. Lijkt mij wel dat we een oplossing moeten kunnen vinden!! En wie weet kan ik een bed in mijn omgeving lenen van iemand. Ik wil in het ziekenhuis bevallen en dus niet thuis. De verhoging geldt dus alleen voor de kraamperiode thuis: controles e.d. Het bed verschonen doet mijn man wel. Doet ie nu ook af en toe. Bovendien vind ik het fijner om beneden lekker filmpjes te kunnen kijken op de tv dan de hele dag in bed te liggen. Ben natuurlijk niet ziek Mijn sofa kan zo te zien aan de gestelde eisen voldoen en heeft 4 houten voetjes. Klossen of kratten eronder en klaar is kees. Bovendien ligt ie beter en comfortabeler dan mijn bed! Het verhogen van mijn bed gaat helaas echt niet. We zijn nu al bang dat er doorheen zakken. Als je erin stapt beweegt ie al van voor naar achter op de panelen. Het zou een zeer onveilige situatie worden als ik hem nog eens zou ophogen. Bij de verhuizing zijn de latten ook nog eens losgeraakt en dus hebben we deze vast moeten schroeven. Daarnaast wankelt ie op 4 houten paneeltjes van 10-15 cm breed. Hij "staat" echter op 3 metalen "voetjes" bij het voeteneind en het 3 aan het hoofdeinde. Die zijn zo'n 1.5 vierkante centimeter. Daarnaast zit de lattenbodem hoog onder het bed. Kratten zouden de boel dus laten zweven en de einden worden dan niet ondersteund .
Kun je niet via marktplaats een nieuw bed kopen? Het lijkt me ook niet lekker slapen als je bed half op instorten staat. En als je je bedenkt dat je op het laatst sowieso al slechter slaapt en nog een stuk zwaarder en ronder bent zou ik hier toch voor kijken. Daarbij kun je wel heel graag in het ziekenhuis willen bevallen, maar soms gaat het zo snel dat je toch thuis moet blijven, dan beval je dus op een bed wat wiebelt :S
ik zie ze al voor 30 euro staan op marktplaats, als je mensen benadert wil iemand het misschien ook wel voor je bezorgen. Sommige staan ook met lattenbodem op de foto, dus ik neem aan dat ze die met bodem verkopen.
Ik heb deze keer het bed niet verhoogd gewoon zonder overleg en er is niemand die er iets over gezegd heeft. Wel aangeboden om het bed zelf te verschonen maar dat vond ze niet nodig (de andere bedden in huis die ze verschonen zijn toch ook niet verhoogd). Mensen met een waterbed kunnen het bed ook niet hoog zetten dus ze zijn het best gewend. Bij de intake wordt je trouwens gevraagd of je je bed wel of niet hoog zet. Dan kun je toch vertellen dat het niet gaat?
hoi, mijn bed is ook gammel sinds vorige zwangerschap, de klossen hebben schade aangebracht. ik ga nu ook in het ziekenhuis bevallen, en heb bij de intake besproken wat de gevolgen zijn als ik het bed niet verhoog. en dat is dat het bed waarschijnlijk niet verschoont zal worden als de kraamverzorgster dat niet wil. Maar dat vind ik zelf geen probleem dat doet mijn man wel. bovendien heb ik de vorige keer veel op de bank gezeten want voeden op bed ging ook niet super doordat ik niet een goede rechte houding kon aannemen. dus het zou geen last hoeven zijn voor de kraamverzorgster. en voor jezelf is het ook prettig laag te slapen ipv te klimmen in een hoog bed.
ik ben kraamzorgconsulenet bij een grote kraamzorgorganisatie en hier zouden wij nooit mee akkoord gaan! jij hebt dus echt mazzel gehad. wij zijn verplicht om voor onze medewerkers goede (arbo) arbeidsomstandigheden te creëren. Daar hoort een bed op hoogte bij. Vooral voor de controles, maar ook voor het verschonen van het bed. als een kv van ons bij de arbo-arts komt met rugklachten is de eerste vraag aan haar of haar werkomstandigheden wel goed zijn. zo niet, dan zijn wij het haasje. ik ben er dus op gebrand dat dit in orde is en cliënten moeten dan ook voor aanvang van de zorg een zorgovereenkomst tekenen met onze leveringsvoorwaarden (waar oa dit in bepaald is). bed niet op hoogte= geen zorg! er is eigenlijk altijd een oplossing te bedenken. een waterbed kan niet op hoogte en daarom is het dus ook ongeschikt om een kv aan te laten werken. er moet dan óf een plank en extra matras op (het wordt dan niet verschoond), óf er moet een ander bed op klossen (heeft de voorkeur).
Nou lies ik zal je vertellen dat je met toestemming van je desbetreffende kraamverzorgende in huis heel veel kan afspreken. Vriendin van mij had een bed van een meter hoog onder het schuine dak. Kon dus door het dak niet op klossen. De consulent kon heel veel vertellen maar de kraamverzorgster in huis maakte er dus echt geen punt van. Misschien word het anders als je aan bed gekluisterd zit de hele dag maar ik was gewoon beneden.
zou gewoon een bed via marktplaats scoren.. ben je gelijk van je gammelen bed af en kan je voor je wat koopt al zien of er klossen of bierkratten onder kunnen.. kan je niet via via een tvtje lenen voor je kraamperiode? dan kan je lekker in bed tv kijken..
tja, en dan wordt de kv ziek en moet er een collega komen die net aan het opknappen is na een hernia-operatie...... bij ons is het absoluut verboden voor de kv om akkoord te gaan met een bed wat niet op hoogte staat! we willen de neuzen allemaal dezelfde kant op hebben en willen het niet af laten hangen van de mening van de kv, of ze het wel of niet belangrijk vindt. en als ik er achter kom, kan de desbetreffende collega linea recta op gesprek komen! het zal overigens per organisatie verschillen hoe belangrijk dit is, maar bij ons is het in elk geval héél belangrijk!!!
Wat raar dat jij voor een kraambed moet betalen. Heb je bij de zorgwinkel, thuiszorg goed geïnformeerd?? Zelf ga ik in het ziekenhuis bevallen, maar heb wel een kraambed geleend voor de kraamperiode (mijn bed kan niet op klossen). Ze komen het brengen en ophalen, kosteloos. Ik weet niet waar jij woont, maar vraag aan je verloskundige, kraamzorg e.d. Die weten wat meer daarover en wie weet kan je ergens toch een kraambed wanneer het zover is lenen. Succes.
@Loeki82 Ik had dit al uitgezocht en het is bij mij in de buurt helaas niet mogelijk om zo'n bed te lenen. Er zijn wel uitleen dingen, maar het bed is echt alleen te huur. Ik ben sowieso van plan eea nog te bespreken met de verloskundige. Moet ik binnenkort toch naar toe. Die zal het vast vaker gehoord hebben. En de kraamzorginstelling kan ook best meedenken wat in ons specifieke geval het beste is. Ook ga ik kijken of ik in mijn omgeving misschien een logeerbed kan vinden dat op te hogen is (schoonouders en schoonzus hebben er een, al weet ik nog niet of die op klossen kunnen).
Hier het bed niet verhoogd... Kan ook niet. groot zwaar frame met laden eronder enzo. is +/- 70cm hoog incl matras en dekbed erop. Heb bij de intake aangegeven dat we een nieuw bed gingen kopen (deze dus) en dat we indien mogelijk er kratten onder zouden zetten. Nou kreeg ik de overeenkomst voor de aanschaf van het bed en heb die dus ondertekent als zijnde: bed word verhoogd. Ons bed word dus niet verhoogd, ik vind 70cm hoog genoeg, ook al gaf de VK aan dat het 80/90cm moest zijn. Het bed verschonen kan mijn man wel en anders wil mijn moeder dat ook nog wel doen. Als er dan nog verdere bezwaren zijn, tja dan is dat jammer dan. Het kan gewoon echt niet, punt uit.