Sofa maar ophogen?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door FemkeJ, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Welke organisatie is dat dan?
    Ben benieuwd of het dezelfde is als waar ik kraam bij af neem.

2. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb ook een bed dat niet op klossen kan. Bij mijn dochter werd hier helemaal geen probleem van gemaakt. Ik ben in het zk bevallen (ks) en mijn man verschoonde ons bed. Nu neem ik zorg af bij een ander bureau maar ook hier wordt geen probleem gemaakt van het feit dat het bed niet omhoog kan. Ook nu moet ik in het zh bevallen trouwens.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier is het bed van de klossen afgehaald omdat ik er met mn gehavende onderkant echt niet meer op of af kon komen. Kraambureau en kraam vonden dit geen enkel probleem. Bed is ook gewoon verschoond.

Persoonlijk zou ik ECHT gaan kijken voor een ander bed. Als hij nu al gammel is dan is het wachten tot hij instort. En geloof me, dat wil he echt niet. En zeker niet als je langer zwanger bent of misschien met je kleine op bed ligt:$
    Bij mijn bed is een keer de lattenbodem naar beneden gestort. Die klap heb ik goed gevoeld:(
    Gewoon even op marktplaats kijken. Ik heb toen voor 30 eurie een ikea bed ombouw met lattenbodem op de kop getikt van iemand die samen ging wonen. Nu 6 jaar geleden en ding is nog super stevig.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

70 cm is voor ons hoog genoeg. als je daar nog klossen/ kratten onderzet, wordt het veel té hoog.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

ivm mijn anonimiteit ga ik niet de naam van de organisatie noemen, maar het is in brabant.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Het zou mooi zijn als alle kraamzorgorganisaties zo zorgvuldig met hun werknemers om zouden gaan! En voor henzelf ook gewoon verstandig.
    Het is niet de keuze van de werknemer of zij goede werkomstandigheden nodig vindt of niet, om de simpele reden dat de werkgever opdraait voor de kosten van uitval door bijvoorbeeld rugklachten. Dan mag die werkgever ook eisen dat er op goede hoogte gewerkt kan worden.
    Net zoals het voor bouwvakkers niet optioneel is om een helm te dragen op de bouwplaats, dat is gewoon verplicht. En wie zich daar niet aan houdt, krijgt een boete.

Van een weekje op te lage hoogte werken zal iemand geen rugklachten krijgen. Maar ook kraamverzorgenden zouden hun werk 40 jaar of langer moeten kúnnen doen, zonder schade voor hun lichaam.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou ook een nieuw bed regelen dat gewoon op klossen kan. Je hebt echt niks aan een bed dat bijna in elkaar stort. Aan het einde van je zwangerschap is dat een hel en ik zie de kraamzorg al je hechtingen verzorgen op een bed wat zowat instort.

Wij hebben een boxspring van rond de 70cm hoog en dat laten we idd ook zo. Als je daar klossen onder zet wordt het te hoog.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier hetzelfde. Het eerste wat onze kraamverzorgende deed was mijn man de klossen onder het bed uit laten halen. Nu hebben we al een vrij hoog bed (60cm ongeveer), maar met de bierkratjes werd het gewoon te hoog voor mij. Ik zou er zelf niet zo snel iets over zeggen, maar mijn kv kwam er zelf mee.. Een opstapje had ik zelf ook prima gevonden hoor. Controles deed ze trouwens altijd zittend bij mij op bed..

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja dat dacht ik dus ook...lig zowat tegen het plafond dan!
    Maar VK zei 80cm minstens..

10. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey hoi,

Hier het bed wel op klossen gezet maar was nog te laag :( kraamverzorgser en verloskundige deden gelukkig niet moeilijk maar denk idd dat als je bed zo gammel is ik ook ff zou gaan kijken naa een ander bed, zoals al eerder gezegt, evt marktplaats?

Succes ermee,
    En niet e veel stressen je hebt nog wel ff! ;)

11. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Als je straks op het eind loopt, is het ook heerlijk als je bed wat hoger is dan normaal. Kun je tenminste normaal uit je bed stappen met alle ongemakken die je dan misschien hebt.

Wij hebben al een bed van 75 cm, dus wij hoefden het bed de vorige keer niet aan te passen van de kraamzorg. Hopelijk is dat nu weer het geval.

12. FemkeJ

FemkeJ Lid

8 aug 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties. We gaan kijken wat we kunnen doen om e.e.a. voor elkaar te krijgen.

Heb genoeg oplossingen langs zien komen om er uit te komen.

Gr. FemkeJ

13. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Het bed ophogen is alleen van belang ivm verschonen van het bed. Dat mogen ze niet doen als het onder bep. aantal cm zit. Over de controles deden ze niet moeilijk en deden ze gewoon op de bank bij mij.

Deel Deze Pagina