Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar soms vind ik het wel een beetje te. Neefjes Thijmen & Tyler moet kunnen (al is het niet heel handig gezien dezelfde beginklank), maar zo kennen wij een nichtje en (vol) neefje Milan en Mila.
Eerder richting Thijmen en Tyler. Zelfde beginklank. En in geval bij ons zelfde categorie naam. Afkorting is ook nagenoeg gelijk. Maar zit niemand in de weg ze vinden het zelf ook niet gek ofzo. Hij was 10 toen zijn neefje werd geboren en heeft zich nooit afgevraagd of de namen op elkaar leken. Mijn zus ook niet overigens.
Dat zal vast schelen. En dat mag naturlijk ook. We mogen daar anders over denken. Maar ik was eigenlijk gewoon nieuwsgierig waarom een ander nu eigenlijk vind dat dat dan geen goed idee meer is. Mijn ene zoon is vernoemd naar 2 opa's, zijn naam is exact hetzelfde als een broer van mijn man. Voor en achternaam. Andere zoon zijn naam scheelt 1 letter qua naam met andere broer van mijn man. Qua uitspraak weinig verschil. Andere zoon zijn naam scheelt 1 letter met een neef die 4 jaar ouder is. Heeft wel een andere schternaam. Ik heb dus echt nooit het gevoel dat ik het niet meer kan kiezen. We kiezen de naam die we willen en wat een ander daar van vind vinden we niet zo belangrijk.
Moet wel zeggen.... was wel fijn als mijn tante een andere keuze had gemaakt voor haar zoon. We zijn, op 2 na ivm adoptie en daarmee andere naam, vernoemd naar grootouders vaderskant. Elke neef/nicht heeft wel iets gemeen qua naam. Maar bij 2 neven is de naam identiek, schelen qua leeftijd ook hooguit 1 jaar. En de achternaam ook identiek. Dus krijg je 'onze X' en 'hun X'. We zijn 50+ jaar verder en t is nog steeds irritant. 1 lag in t ziekenhuis, maar daar vertelde moeder van de andere X over. 'Huh ligt jouw zoon ook in t ziekenhuis??' Dus geef mij maar Sofie en Sophie