Soft ijs

Discussion in 'Gezondheid' started by Annika1980, May 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Tuurlijk heb ik daar weleens naar gekeken, maar als je daarvan uitgaat kan je helemaal niets meer eten en drinken.

En aangezien ik nooit in het zwembad kom maak ik me daar niet druk om.

Als je echt geen softijs mag had de verloskindige heus wel gezegt dat het niet verstandig is om softijs te eten.

2. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    ik heb ook lekker deze week al 2 keer een softijsje op met disco dip! HEERLIJK wat geniet je daar nu van zeg! dus dames.. smulse..

3. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Maar als we zo gaan denken mag je dan nog wel ergens eten behalve thuis? je weet ook niet wat een restaurant met het vlees doet e.d. Of dat ze de keuken wel goed schoonmaken...

4. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Besmettingsweg
    Doordat Listeria monocytogenes ook bij lage temperatuur (vanaf 3°C) groeit, is het bewaren
    van langdurig gekoelde consumptieartikelen risicovol. Infecties ontstaan vooral via het eten
    van voedsel dat besmet is met Listeria. Voorbeelden van risicoproducten zijn: zachte kazen
    zoals Brie en Camembert die met ongepasteuriseerde melk zijn bereid, paté en andere vleeswaren,
    gerookte of gemarineerde vis, gerookte mosselen, ongepasteuriseerde melk, kant-enklare
    pannenkoeken en softijs.
    Besmetting kan ook ontstaan door direct contact met besmet materiaal zoals ontlasting van
    dieren of mensen of met besmette grond. Verder kan er verticale transmissie optreden van
    moeder naar kind tijdens de zwangerschap of bij de geboorte.

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik eet ook gewoon een heerlijk softijsje!

6. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    als je alles zo letterlijk neemt kan je helemaal niets meer eten of drinken.
    Zolang de vk tegen mij zegt dat ik iets wel mag eten zoals bijv softijs maak ik me over zulke dingen echt niet druk.
    Met dit weer worden die automaten zo vaak gebruikt dat dit allemaal wel meevalt.

7. anna mamma

anna mamma Actief lid

Feb 8, 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hey dames,

Nu vooral met dat warme weer is het heerlijk om een softijsje te nemen. Zelf ben ik nu gek op milkshake's. Als je dat ook al niet meer mag! Ik heb nergens gehoord dat het niet mag.

Geniet van de zomer en lekkere softijsjes.

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    En door al dat gepraat krijg ik heel veel zin in ijs / softijs / milkshakes maar kan niet weg... Straks dan maar.. lekker!

Enne.. volgens mij moet iedereen lekker doen waar zij zich goed bij voelt. Wel moeilijk voor degene die advies vraagt want de adviezen liggen dus aardig uiteen. Misschien is je verloskundige altijd wel de prettigste raadgever?

Een raket is ook lekker! ;)

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow een lekker Mcflurry Rolo.... Ik denk dat ik mn man vanavond lief ga aankijken!

10. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    heb van de week ook een softijsje gegeten, zelfs terwijl ik wist dat het niet mocht. bekijk t even, ik mag helemaal niks meer...
    kwam er alleen de dag erna achter dat magnums ook wel erg lang geleden waren dat ik die had gegeten en ook wel erg lekker waren en in de aanbieding bij de supermarkt. heb er pas 4 op sinds zondag.... ;)

11. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Eten jullie dan wel rauw vlees en kaassoorten die ook niet goed zijn?
    Of trekken jullie je daar ook niks van aan?

12. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Wat een onzinnige vergelijking ;) Dat is gewoon niet verstandig... Ga jij dan ook niet meer naar de wc omdat daar bacterien zijn? Of nog smeriger, het toetsenbord waarop je zit te typen, moet je ook maar niet meer doen, want uit onderzoek is gebleken dat die nog smeriger zijn dan toiletten.

Eet je ook geen chinees meer? Koop je ook niet meer dat lekkere broodje bij de broodjeszaak? Eet je ook niet meer in een restaurant?

enz. enz.

Overal zijn bacterien, je hoeft maar net hele dikke pech te hebben ook als je niet zwanger bent en gezond. Moet je dan je hele zwangerschap in quarantaine zitten?

Als de vk zegt dat je een softijsje mag eten mag je ervan uitgaan dat dit geen probleem is.

13. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Ja ok, maar niet alle verloskundigen zeggen dat hoor!
    En het gaat niet alleen om de bacterie, maar ook om de hoeveelheid zout die erin zit.

14. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Nee maar zo zijn er ook verloskundige die zeggen dat je geen neusspray mag gebruiken en een andere zegt weer dat het wel mag. Zo heb je meerdere dingen wat elkaar tegenspreekt ;). Je moet gewoon je verstand gebruiken. Als jij in een ijswinkel komt waar het er vies uitziet dan loop je er aan voorbij. Als jij bijvoorbeeld verkouden bent moet je voor jezelf een afweging maken of je neusspray wilt gebruiken of niet (als er natuurlijk geen medische indicatie's zjn waardoor het niet mag.) Want, gebruik je geen neusspray zul je zien dat je een ontsteking krijgt waarvoor je antibiotica moet slikken.

En de hoeveelheid zout; je moet natuurlijk geen tig softijsjes per dag eten ;).

Als jij je niet lekker voelt bij een soft ijsje is het prima hoor ;). Ik vraag het eerst ook nog na hoor voor ik er 1 neem ;). Met zelfgemaakt schepijs is het overigens hetzelfde hoor. Maar ik heb zelf ijs gemaakt en daar was het echt streng met schoonmaken hoor, een bedrijf kan het zich ook niet veroorloven door apparaten niet goed schoon te maken.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind rauw vlees en softijs ook geen vergelijking.

Plus het zout is alleen slecht, als je een hoge bloeddruk hebt.

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    @ Mooni: eet jij maar lekker geen softijsjes als jij dat gevaarlijk vindt. Ik en blijkbaar veel anderen doen het wel, ook milkshakes etc. Heerlijk!

Het lijkt me trouwens verdomd lastig zwanger zijn als je bij alles afvraagt of het wel of niet mag, zeg. 9 maanden duren zo wel errug lang.

17. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Ik heb ook niet gezegd dat ik geen softijsjes eet, ik heb er in het weekend nog eentje gehad. Maar dat wil niet zeggen dat er geen gevaren zijn, dat wou ik ff duidelijk maken. Vooral als je al een hoge bloeddruk hebt kan het gevaarlijk zijn.

18. Niet meer actief

Mij is zelfs aangeraden om iets meer zout te eten i.v.m. lage bloeddruk..

En als je 9 maanden lang inerdaad op ALLES moet nadenken.. gewoon de algemene richtlijnen volgen..

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ondanks wel of niet eten; vind ik het wel even goed om aan te denken dat er dus zout in softijs zit. Ik weet/wist zelf niet dat dat zo was. Maar met een hoge bloeddruk -als je daar toevallig wel last van hebt, het is bekend zwangerschapskwaaltje tenslotte- dan is het handig dat na te vragen aan je vlos, of om er rekening mee te houden. Of als je al veel vocht vasthoud. Chips is ook niet slecht, maar als je bloeddruk al hoog is of als je al veel vocht vasthoud, dan sta je ook daar wel bij stil denk ik, dat je daar iets matiger in bent.
    Zeker met die vreetbuien die -ik tenminste wel- je weleens hebt tijdens de zwangerschap ;)

20. Niet meer actief

Ja oke, je moet het niet in overvloed gaan eten.. maar dat is met alles zoals o.a. bijv gezoute chips inderdaad..

Maar zo is het bij elk beetje voeding wel wat denk ik.. denk ook dat je alleen jezelf helemaal gek maakt als je OVERAL stil bij gaat staan...

Share This Page