Ik stond gisteren bij de H&M, op zoek naar een jas voor mijn zoon van 4,5 voor komend seizoen/zomer. Ik zag die soft shell jacks hangen, maar twijfelde. Zijn die niet heel warm/zweterig? Bij welke weersomstandigheden trek je die aan? Kortom, handig of niet? Ik hoor graag jullie ervaringen!
Lijkt me onhandig omdat ze niet waterdicht zijn? Maar ik heb er ook geen ervaring mee. Misschien als tussenjas voor herfst en lente? (even helemaal offtopic, ik heb ooit toen ik zwanger was even meegeschreven in het maartmama's topic en toen reageerde jij dat we bijna gelijk liepen, en nu zie ik dat onze jongsten allebei op 2 maart geboren zijn wat grappig )
Wat een leuk toeval zeg! On topic: jas is wel waterafstotend en geheel winddicht.... Ik had een jas met afritsbaar vest gekocht gisteren (3 in 1) maar due vind zoonlief niet lekker zitten. Klopt ook wel want eenmaal zijn armen in de lucht gedaan, blijft de jas omhoog gekropen zitten... Maar het zomerjasje wat ik heb is echt nog te koud in de lente in de ochtenden... Dus dacht ik aan zo's soft shell jas.... Iemand ervaring?
Ik heb voor mezelf softshell jassen, draag ze in voorjaar en najaar als het te warm is voor een winterjas en te koud voor een zomerjas.
Heb er een van H&M voor mijn dochter. Ideaal ding als tussenjas! En in de winter gebruikte ik hem als reservejas met een fleecevest eronder, als haar goede jas in de was lag. Hij blijft mooi en is winddicht. Ze heeft hem 2 jaar gedragen ook nog. Die gaat dalijk de kast in voor mijn jongste dochter