We hebben al van alles geprobeerd en het gaat nu al een hele tijd mis... Elke dag weer feest. Ze weet heel goed dat het niet mag want als ik haar betrap slaat ze de handjes al voor t gezicht. Zelf laten opruimen zit ze niet mee en lijkt ze zelfs wel leuk te vinden. In de hoek en sorry zeggen helpt niet. Zeggen dat ze haar kamer lelijk maakt helpt niet, en ook niet als ik zeg dat ik er verdrietig van word oid.... Heb zelfs al gezegd dat vriendinnetjes het wel raar zullen vinden maar zelfs dat helpt niet. Ben er gewoon zo klaar mee! Aan beide zijden van het raam is het kaal en op een andere plek al zeker een vierkante meter. Wie heeft tips?
Bij ons beneden hadden de kinderen ook behang gescheurd, helaas zat er niets anders op dan opnieuw te behangen. Nu scheuren ze niet meer, de jongste is 3. Op hun kamers konden we een grote muurposter over een kale plek plakken, bij de een van cars en bij de ander van winny de pooh, gekocht bij lidl en met bijgeleverd behanglijm opgeplakt. En de kamertjes zijn weer als nieuw!. Ik heb geen tips verder, het houd op als je kind ouder word.
Lijkt me juist aanmoediging om er nog een ander stuk af te gaan trekken: "krijg ik straks weer zo'n mooie nieuwe poster"
hier kon er ook 1 goed mee overweg en baalde zo ontzettend maar ja logisch pa trok oude behang er ook uit dus ja dat kon hij toch ook!!! op een gegeven moment was ik t zo zat en zo kwaad dat ik zelf de hele behang rand eraf heb getrokken en sinsdien bleef meneertje eraf en de behangrand is nog steeds niet vervangen.
als ze dat hier zouden doen zou ik echt boos worden. Behang afscheuren vind ik hetzelfde als meubels kapotmaken, tekenen op de muren enz, en een kind van 3,5 weet dondersgoed dat dat niet mag. heb je haar gevraagd waarom ze dat doet? Vind ze het behang niet mooi? Vindt ze die kale muur eronder leuker? ik kan ff geen tips bedenken, maar als ze dit al lang blijft doen zou ik duidelijke consequenties aan verbinden. Of juist een beloningsbord als ze er netjes af blijft.
Volgends mij is er aan dit soort gevallen helemaal niets te doen. Ik heb er ook zo een die pulkt verf van de muren pikt een potloot of pen en gaat op muur of meubels tekenen. Haar staf is je krijgt vandaag niets lekkers dus geen snoep koek toetje ef zoet op brood. Maar ja mijn liefje blijft het doen. Dus ik heb geen tip voor je en ze is dus niet de enige.
Ik zou het bahang eraf trekken en de muur schilderen. Ik zou ook erg boos geworden zijn en echt even het gesprek aangaan!
Hier deed onze dochter dat ook. Ik heb het eerst zo gelaten wat ik wel erg lelijk vond, maar zolang ze er niet vanaf bleef kreeg ze geen nieuw behang. Na een jaar heb ik haar kamertje opnieuw behongen en toen bleef ze er wel vanaf. Ons zoontje begint er nu ook mee. Vind het erg dat ze het doen maar laat het wel eerst zo, ga niet opnieuw behangen.
Haha, je wil niet weten hoe boos ik al ben geworden.... Gelukkig ben ik niet de enige. Vandaag kwam de juf van de psz met een goed idee. Ik vertelde haar er over en ze heeft samen met mijn dochter een beloningsvel gemaakt met 10 vakjes. Als ze niet scheurt krijgt ze daar een sticker van de juf en bij 10 stickers een cadeautje! Super dat ze zo mee denkt he. Hopen dat het helpt.
Ja, maar hoe lang wie die juf doorgaan met die stickers voor 'niet-behang trekken? Zou geen methode zijn die ik zou kiezen, belonen omdat ze vervelend gedrag laat. Maar goed, kan me ook voorstellen dat je een beetje moe wordt van dat behang plukken en trekken.
Jo, ja daar dacht ik ook aan. Maar het kan zijn dat het daarna geen issue meer is. Verder weet ik ook ff niks beters en het ziet er echt niet uit hier. Zusje leert ook niet zoals het hoort.
Ik hoefde zo iets maar 1 keer te doen en dan wist ik echt wel dat ik dat niet meer hoefde te flikken hoor (en ik werd absoluut niet geslagen of zo) Jij bent toch de baas kom op je kind is 3,5 jaar oud die is oud genoeg om te kunnen luisteren.
Ja, zustertje, daarom open ik ook een topic hier he.... Ik ben een dominant type hoor en echt niet zachtzinnig! Denk jij soms dat ik heb gezegd "Hey lieverdje ga maar even op de gang staan, foei boefje"??? Niet elk kind is even volgzaam he. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je nog geen ervaring hebt met een peuterpuber van jezelf....
Stuccen Nee serieus, hier ook een dametje van bijna 3 die dit doet. Die krijgt dus gewoon geen behang meer op dr kamer.
Hoe zou jij dit aanpakken dan? Wat zeg je tegen een kind waardoor ze iets nooit meer doen? Want ik ga er even vanuit dat jij hier ervaring in hebt. Ik ben serieus benieuwd.
Ik heb dit vroeger erg gedaan als kind. Vond dat zo leuk behang afscheuren De oplossing bij mij was dat mn moeder mij mn eigen behang liet uitkiezen. Ik koos een zeehondjesbehang. En ik was daar zo trots op en vond het zo mooi dat ik het er nooit meer af heb getrokken. Tot op de dag van vandaag vind ik behang eraf trekken nog steeds heel leuk!! Menig vrienden en familie hebben geprofiteerd van mijn 'hobby'
Hier nog zo 1. alleen de mijne is net 2. mw doet het voordat ze gaat slapen. hand tussen spijlen door en dan stukjes eraf krabbelen. vind het echt niet tof. helemaal niet met mn dure lief lifestyle behang waar ik zo trots op ben mw scheurt er tot nog toe nog geen hele stukken uit. ze pulkt alleen de woordjes LIEF van de muur tot nog toe hielp het hier om het bedje van de muur af te trekken maar sinds een week slaapt ze in een gewoon bed dus houd mn hart al vast...... zou ook iets doen met belonen met stickers of zo. ik hoop iig niet dat de mijne zolang door gaat
Mamzie, hoe zou JIJ te stoppen zijn? Want als jij te stoppen bent is elk kind dat ook hahaha. Grapje hoor....
Ik heb dit ook gehad met onze oudste. Ik heb die kamer een toe kaal gelaten en toen behang gekrabt, glad gestuct en schrobvaste verf erover gedaan. Hij had zelf een kleur gekozen en gezegd wat ie verder wilde. Het helpt hier denk wel om hem er erbij te betrekken bij keuzes voor nieuwe kamer. Maar tjonge.... Lekker makkelijk gezegd dat jij de baas bent en een kind daar naar te luisteren heeft. Hier ook een kind die dwarser wordt als je strenger bent of zegt wat niet mag. Balans zoeken jassen duidelijke regels, belonen, straffen en positief sturen en verantwoordelijkheid geven. Hier deed mijn zoon het ook omdat hij niet Tot rust kwam op zijn kamer. Toen ik hem begin van de middag niet meer naar zijn kamer bracht, was het over en s avonds slaapt ie vrijwel meteen.