Softijs en milkshakes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door springxsummer, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Hallo..

Over softijs heb ik weleens gelezen dat je dat beter niet kan etrn tijdens de zwangerschap. .is dit egt zo?
    Heb trouwens deze zwangerschap wel al 4 milkshakes op ofzo ik las net ook dat milkshakes niet oke zijn.
    Oops.. ben nu meteen aan t twijfelen pff.
    Meiden.. hoe zijn jullie ervaringen ermee?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik las dat na de zwangerschap van mijn zoontje ook.
    Heb me toen ziek gevroten aan softijs!

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Waarom niet?
    Is toch gewoon melk,...

4. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik weet het ook niet zeker, dus ik lees even mee. Ook al softijsjes en milkshakes gehad. Ik weet dat salmonella gevaar is bij softijs. Van mijn moeder mochten wij dat niet eten als het heel erg warm was, want dan was er meer risico op omdat het niet goed bevroren was? Dus volgens mij als het goed bevroren was is het goed, maar weet ik niet zeker.

5. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Nee is niet heel verstandig als je softijs bij bijvoorbeeld een ijsscootertje haalt. In een goede ijssalon kan het geen kwaad, ook uit de winkel niet. Het gaat om het ijs wat uit de machines komt, want daar kunnen veel bacteriën inzitten.

Als je zelf milkshakes maakt van ijs uit de supermarkt geen probleem. In een winkel en koffietentje waar ze 1 milkshake per week maken misschien een minder goed idee, ook hier kunnen veel bacteriën van oude melk en ijs inzitten.

Maaaar... Niet over inzitten als er iets mis was geweest had je het allang gemerkt!! Gewoon opletten waar je het haalt.

Over eten zijn in verschillende landen verschillende richtlijnen. Wij wonen in A.ustralie en hier mag je ook geen vleeswaren als ham en salami op je brood eten, geen kaas uit zakjes en ook geen softijs en dergelijke... Dus je kan het zo gek maken als je wilt!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wel gewoon gegeten/gedronken. Van die misschien 2x per zwangerschap ga ik me niet zo druk maken.

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Als je het haalt bij een drukke tent als de mcdonalds ofzo is het niet erg.

8. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Het gevaar op bacterien bestaat alleen als het apparaat niet goed schoon gemaakt wordt en er gedurende langere tijd gesmolten ijs in de leidingen blijft staan. Verder zit er zout in soft-ijs.
    Ikzelf eet zeker drie keer per week een beker soft-ijs (ik kan er niet vanaf blijven) bij een zaak die ik vertrouw. Ook op plaatsen waar heel veel ijs verkocht wordt (denk aan de Mac oid) kun je zover ik weet rustig een ijsje of een milkshake halen.
    Als je zwanger bent mag je al haast niks meer en sommige mensen zijn wat hysterisch waar het een mogelijke bacterie betreft. Je kunt het trouwens ook altijd even aan je verloskundige vragen als je het niet zeker weet.
    Ik geniet vanmiddag in ieder geval weer van mijn bekertje soft-ijs :p

9. springxsummer

Haha bedankt dames ik haal me milkshakes bin de mac eb soft ijsjes meestal bij een tentje die altijd goed druk is

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier zegt de gynn ook bij drukke zaken waar ze er 100 per dag verkopen krijgt listeria geen kans. Maar bij rustige zaken zou ik het niet doen.

En niet teveel omdat er toch ook zout in zit.

11. dais1808

dais1808 Lid

1 okt 2012
    90
    0
    0
    Ik drink elke dag een milkshake van de mac, geen enkel probleem hier hoor. ;D Ik zou niet zonder kunnen!

12. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Het zout hoef je je eigenlijk alleen druk om te maken als je bloeddruk verhoogd is. Als je een lage bloeddruk hebt mag je gerust zout hebben. En als je bloeddruk erg laag is (zoals de mijne; 85/45) wordt het zelfs aangeraden om wat meer zout te eten. Dus dat hangt helemaal van je eigen situatie af.
    Ik had het er namelijk laatst met iemand over en die zei dat ik absoluut geen zout of drop en dergelijke mocht hebben omdat ik zwanger ben hahaha. Had zij het even mis. :p

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik eet het gewoon hoor, wel van zaken doe ik vertrouw. De Mac bv. heerlijk! Daar is alles wel zo goed schoon en worden daar aan de lopende band verkocht

14. springxsummer

Ben wel weer gerust gesteld haha thnx dames hoop dat andere meiden die twijfelen hier ook mee geholpen zijn hihi

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik ben ook helemaal gek op softijs en milkshakes tijdens mij zwangerschappen. Echt heerlijk!!

16. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    ben momenteel ook dol op milkshakes en mc flurrys :)

17. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Gewoon lekker dooreten hoor:) Neem met regelmaat softijs, heerlijk:) Ik had er ook over gelezen en met m'n vk besproken: was geen probleem vlgs haar. Wel uitkijken met ijs in het buitenland, zei ze.
    Geniet er lekker van!

18. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    En ja hoor, we moesten vandaag het wiegje ophalen, 1,5 uur heen en terug. En terug moest mijn man 2x stoppen bij de mcdrive....2 x een mcflurry snicker......arghhhh, mijn zwangerschapssnoepneiging voor vandaag is weer voldaan:D:D:D

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Er kunnen snel bacterieen komen in softijs en milkshakes, als de apparaten weinig gebruikt worden, of niet goed schoongemaakt worden.
    Ik haal t daarom alleen bij Mac, omdat t daar hele dag door gebruikt word naar mijn idee...

20. springxsummer

Gister nog zown lekker ijsje bij de mac gescoord vind ze lekkerder dan ooit! Haha

Deel Deze Pagina