ik weet dat het niet verstandig is om softijs teeeten ivm bacterien in machines,schepijs kan toch geen kwaad
In Nederland zijn de hygiënevoorschriften zo streng dat je allebei best kan eten hoor! Maar vertrouw je het niet, dan kan je het bij schepijs houden. Of cornetto's ofzo. Eet smakelijk!
Softijs kan best hoor. Voor schepijs wat je niet zelf koopt, geldt hetzelfde... er is een kans op bacteriën maar die kans is heel klein. Koop voor de zekerheid alleen ijs (dus ook softijs) bij plekken die veel verkopen dan is de kans al helemaal minimaal! Lekker genieten...mmmm
Ik wist niet eens dat ijs OOK al op de verbodenlijst staat, het wordt er steeds meer, van de zotte gewoon Ik heb mij suf aan softijs gegeten tijdens de laatste zwangerschap. Ik moest vaak naar het ziekenhuis voor controle en daar hebben ze zoooooooooooo lekker softijs Eet maar lekker ijs, geniet ervan
Bij softijs gaat het ook om de hoeveelheid zout die erin zit, best veel hoor! En is dus helemaal niet goed als je een hoge bloeddruk hebt.
Waar heb je dat gelezen dat er zoveel zout in zit dat het slecht is? Op de site het voedingscentrum is er niets over te vinden. Op de info van mijn verloskundige is er ook niets over te vinden. Hoe ik ook google, de enige berichten over softijs en de blijkbaar enorme hoeveelheden zout die daar in zitten staan op forums waar vrouwen elkaar gek aan ´t maken zijn.
Al zou er veel te veel zout in de softijsjes zitten dan zou het alleen maar niet goed zijn voor vrouwen met TE hoge bloedruk. Weet je hoeveel zout zit in de normale producten die je dagelijks consumeert? Ik durf te wedden dat er in brood meer zout zit dan in een softijsje. Maak elkaar alsjeblieft niet gek. Het is al soms gek genoeg hier.
Hier is al een onderwerp over geschreven. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=91353 Hier in Nederland mag je best softijs eten, in het buitenland is het niet verstandig vanwegen de hygiene.
ik eet gewoon softijs ....ik ga alleen wel naar een een zaakje waar ze heel de dag door softijs verkopen ...zoals de mac haha mooie bijkomstigheid is dat ik voor mijn zwangerschap geen softijs luste en nu wel .......