softijs niet maar schepijs wel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bartje, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    ik weet dat het niet verstandig is om softijs teeeten ivm bacterien in machines,schepijs kan toch geen kwaad

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    In Nederland zijn de hygiënevoorschriften zo streng dat je allebei best kan eten hoor!
    Maar vertrouw je het niet, dan kan je het bij schepijs houden. Of cornetto's ofzo.
    Eet smakelijk!

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Softijs kan best hoor. Voor schepijs wat je niet zelf koopt, geldt hetzelfde... er is een kans op bacteriën maar die kans is heel klein. Koop voor de zekerheid alleen ijs (dus ook softijs) bij plekken die veel verkopen dan is de kans al helemaal minimaal!

Lekker genieten...mmmm

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Kom op zeg.....je mag best softijs eten. Eet smakelijk!

5. spawater

spawater Actief lid

14 mrt 2008
    120
    0
    0
    kantiene medewerker
    nieuwegein
    ja soft ijs yummy
    heb er nu wel zin in gekregen ;)

6. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik wist niet eens dat ijs OOK al op de verbodenlijst staat, het wordt er steeds meer, van de zotte gewoon :confused:

Ik heb mij suf aan softijs gegeten tijdens de laatste zwangerschap. Ik moest vaak naar het ziekenhuis voor controle en daar hebben ze zoooooooooooo lekker softijs :p

Eet maar lekker ijs, geniet ervan ;)

7. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Bij softijs gaat het ook om de hoeveelheid zout die erin zit, best veel hoor! En is dus helemaal niet goed als je een hoge bloeddruk hebt.

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Waar heb je dat gelezen dat er zoveel zout in zit dat het slecht is?

Op de site het voedingscentrum is er niets over te vinden. Op de info van mijn verloskundige is er ook niets over te vinden.
    Hoe ik ook google, de enige berichten over softijs en de blijkbaar enorme hoeveelheden zout die daar in zitten staan op forums waar vrouwen elkaar gek aan ´t maken zijn.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Al zou er veel te veel zout in de softijsjes zitten dan zou het alleen maar niet goed zijn voor vrouwen met TE hoge bloedruk.
    Weet je hoeveel zout zit in de normale producten die je dagelijks consumeert? Ik durf te wedden dat er in brood meer zout zit dan in een softijsje. Maak elkaar alsjeblieft niet gek. Het is al soms gek genoeg hier.

10. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
  11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik eet gewoon softijs ....ik ga alleen wel naar een een zaakje waar ze heel de dag door softijs verkopen ...zoals de mac haha mooie bijkomstigheid is dat ik voor mijn zwangerschap geen softijs luste en nu wel .......

Deel Deze Pagina