Buiten verf

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maria76, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria76

Maria76 Lid

21 jun 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Weer heb ik een vraag voor jullie (zwanger zijn, maakt me af en toe erg onzeker....) De schuttingen zijn deze week buiten geverfd met verf op terpentine basis (ikzelf heb niet geverfd). Een middag heb ik dezelfde dag nog in de tuin gezeten naast de schutting omdat dit de enige schaduwplek was (en er blijkbaar niet veel van geroken). Gister is ook geverfd en ik ben vandaag de hele dag in de tuin geweest. Nu is onze tuin niet erg groot, volledig omsloten en het is er lekker warm. Aan het eind van de dag begon ik me ineens af te vragen of ik toch de schuttingen rook en begon ineens alles erg sterk te ruiken. Nu maak ik me toch wel erg zorgen. Het is tenslotte geen verf op waterbasis en hoewel in de buitenlucht leek het toch te ruiken.
    Ik ben inmiddels 21 weken zwanger. In hoeverre kan dit nu kwaad voor de baby?

Alvast weer bedankt voor het antwoord!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

geen zorgen, je hebt zelf niet boven die pot verf gehangen omdat je niet geverfd hebt. Het zijn schuttingen buiten en die hebben dus al voldoende kunnen luchten.

Mirjam

Deel Deze Pagina