Tips tegen zweten

Discussion in 'De lounge' started by Femmetje, Nov 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Wie heeft er goede tips tegen zweten?
    Ik heb het idee dat ik dit sinds mijn bevalling veel erger heb...
    Ik spuit meerdere malen per dag deo. Maar zodra ik even lekker ben weesten wandelen of de stad in geweest ben en daar wat gelopen heb, zweet ik best erg. Het zit dan al aan mn kleren en tja echt fris ruikt het niet. Baal er gewoon zo van want ik ben verder wel een schoon iemand en wil niet 'stinken' zodra ik ben weesten wandelen spuit ik ook weer deo maar ja dan heb ik al gezweten en ruikt mn trui er al naar. Vind het gewoon niet fris en ook niet leuk dat ik elke keera ls ik ben weesten stadten of een rondje ben weesten lopen een schone trui moet aandoen.

2. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Geen tips....
    Maar heb er ook vreselijk veel
    last van helaas :cry:

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Vervelend meiden , heb dit probleem ook heel erg gehad ( onder de armen) en ik kwam op deo SyNEO5 deze was toen der tijd verkrijgbaar bij de apotheek en die help werkelijk zo goed.
    Ik heb soms hele kringen onder mijn kleding maar met dit spul was het verholpen.
    Je doet het 1x in de 5 dagen gebruiken , het dicht de zweet klieren volgens mij.
    ( tis wel prijzig maar helpt heel goed)
    Verder is teveel deo spuiten ook ongezond, ik doe 1x per dag een roller en verder niks en dat helpt goed.
    Succes weet zelf dat het heel vervelend is.

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Ik zat er zelf net over te denken om hier een topic over te openen. :D . Ik zweet ook heel erg en heel snel.. als ik net onder de douche ben geweest en me dan aankleed heb ik binnen een half uur alweer de natte plekken in mijn kleding. :confused: . Ik word er een beetje moedeloos van als ik eerlijk ben, dus ik ben ook op zoek naar de gouden tip!
    Ik moet wel zeggen dat ik met een spuitdeo meer last heb als met een roller.

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Je oksels deppen met Odorex. Is een speciaal flesje dat transpireren tegen gaat. Ik gebruikte dit wel eens als ik uitging en een licht truitje aan had waar je zweetplekken op zou kunnen zien.

Ik deed een beetje op een wattenschijfje depte dit s'avonds op mijn oksels, en de volgende 2 dagen zweet je echt niet uit je oksels.

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik ging zweten na mijn zwangerschap. dat bleef tot ik weer zwanger werd. nu is het weer weg :rolleyes: vind het maar raar, maar ben daar meestal wel blij mee (alleen in de sauna is het onhandig als je niet zweet)

7. Niet meer actief

seneo5 idd en je hebt nog één maar weet de naam niet meer zo maar staat gewoon tussen de deo's en kost tussen de 15 en 20,-. Het kost wat maar je zweet echt 5 dagen niet... heel raar vond ik dat want het voelde alsof je zweette maar me oksels waren toch echt droog...

8. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Hoi tot zover bedankt voor de tips. Die seneo5 waar haal je die dan, gewoon bij een kruidvat ofzo?
    En die hoef je dan ook ong. 5 dagen niet te gebruiken en pas als je gaat zweten weer wel? Of toch elke dag gebruiken?
    Dat van odorex had ik toevallig pas een proefpakketje van gekregen. Gisterenavond opgedaan maar vanmorgen na het wandelen weer best veel gezweet dus weet niet of die wel helpt maar het valt te proberen natuurlijk.
    Ben wel blij dat ik lees dat ik niet de enige ben.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kreeg laatst wel van iemand de tip om niet meerdere lagen deo over elkaar te spuiten... Schijnbaar word de "stank" daar nog erger van. Je kunt beter je oksels elke keer als je deo op doet even wassen...

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hier ook een Syneo5 fan. Sinds ik dat gebruik durf ik weer te zwaaien, zonder me druk te moeten maken over kringen onder mijn oksels..

Gebruik;
    1x per 5 dagen ongeveer. 's Avonds je oksels goed wassen en drogen. Syneo opspuiten en ongeveer 10 minuutjes laten drogen. (ik ga altijd lekker op bed liggen, met m'n armen omhoog) Volgende ochtend oksels weer wassen en klaar...Je kunt gewoon je eigen deo gebruiken voor het lekkere frisse luchtje, maar de Syneo zorgt ervoor dat je niet meer zweet.

Let wel op, doordat je onder je oksels niet meer zweet, kan het wel gebeuren dat je ergens anders iets meer gaat zweten, bijvoorbeeld op je voorhoofd of rug....Maar ik ervaar dat niet al hinderlijk, vond die vochtplekken onder mijn armen echt zoveel erger..

Syneo is inderdaad wel erg duur, maar je doet er erg lang mee. Omgerekend denk ik dat ik met die vele deo's die ik onderspoot uiteindelijk veel duurder uit was...

11. Niet meer actief

Hier nog zo'n zweterd :(
    Ik hoef maar iets te doen en ja hoor klotsende oksels :(

Ik durf alleen die syneo en odorex extra dry niet te gebruiken, heb namelijk regelmatig ontstekingen en ook in m'n oksel gehad en ben veel te bang dat als ik de boel daar dichtstop dat ze weer terugkomen....

Maar ik lees mee voor alle andere tips :D

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik lees gelijk mee

hier zo erg dat ik geen eens truitjes met normale mouwen aan kan omdat ik binnen 5 minuten een zweet vlek onder me oksel heb van boven tot me onderkant niet normaal...

odorex en dat andere helpen hier helaas niet!

dus ik lees mee met alle tips zal er alles aan doen dat het 1000 maal zo minder word... aangezien ik er nu al een hele lange tijd last van heb :s

13. hier nog een zweet aap haha

maar k heb seneo gekocht bij de kruitvat 18 euro geloof ik.
    ga het nog proberen denk vannavond..

liefs mij

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha..hier ook een garderobe die er 100% op is aangepast!
    Ik kan gewoon niet alles aan...heel zonde!
    Ga ook die Syneo5 proberen!

15. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Ik heb er ook wel last van, ook als ik ben wezen wandelen of winkelen, gelijk maar even een schoon truitje aan... Maar als ik dit zo lees, hebben wel veel mensen er last van! Zou t niet gewoon zo zijn, dat we ons er zelf te druk om maken? Want ik ruik bijna nooit een ander en zie ook wel veel natte plekken bij andere mensen onder de oksels. Vervelend blijft t wel natuurlijk...........

16. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Seneo5 is toppertje

is te verkrjgen bij kruidvat en Da sowieso en kost 20 euries
    tis ff duur maar je doet er ook wel lang mee

17. BoBam

BoBam Niet meer actief

Als je kaar bent met douchen moet je je afspoelen met koudwater (vooral op de plekken waar je het ergste zweet) is even vervelend maar helpt wel heel goed! En is ook nog eens goed voor je!

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

Dec 8, 2006
    6,488
    1
    0
    Ik zweette ook altijd behoorlijk erg en ben daardoor op een forum gekomen tegen zweten. Daar kreeg ik het advies om Odaban te bestellen. Er waren veel goede reacties daar dus ik besloot om het te proberen. Een flesje kost 15 euro en je doet er erg lang mee. Ik spuit 1 x in de 3 dagen op voor het slapen gaan en de volgende morgen was ik het er weer af. Ik hoef nu helemaal geen deo meer te gebruiken en nooit geen plekken of zweetgeur meer. Ik wil echt niet anders meer.

19. Niet meer actief

Hier nog een zwetert haha

Ik heb op recept van de Ha Aluminuimchloride gekregen. Omdat ik geen zweetplekken in mn trouwjurk wilde (bovenkant was donderbruin/paars) dit moet je ook regelmatig met een wattenschijfje deppen. Weet ff niet meer precies hoe vaak en ben op mn werk anders had ik ff gekeken. Moet er wel bij zeggen dat mn oksels op mn trouwdag toch een beetje nat waren hoor. Maar ja zenuwen en 30 graden dus wat wil je :D maar het was wel stukken minder!

Share This Page