Hallo, heb een probleempje met mijn wasmachine. Wanneer ie moet beginnen met centrifugeren begint ie te piepen en kapt ie er mee Heb hiervoor nog een wasje gedraaid en toen was er nog niets aan de hand..dus erg vreemd. Weet nu ook ff niet hoe ik mijn wasmchine open moet krijgen want hij springt pas van het slot af als ie helemaal klaar is, wat nu dus niet het geval is..iemand enig idee? groetjes jessy
Niet dat ik er veel verstand van heb hoor, maar wat ik zou doen is hem laten afpompen en dan open maken. En dan opnieuw proberen. Het zou best kunnen dat er iets vastzit in de wasmachine, dat hij niet kan centrifugeren. Of je moter is naar de klote, maar dat hoop ik niet voor je....
uitzetten en een paar minuten wachten? bij ons gaat hij dan van het slot, maargoed iedere wasmachine is anders, dus ik weet het niet zeker
heb dit ook een keer gehad. komt ie: als het goed is zit er aan de onderkant van de voorkant van je wasmachine een luikje. daarachter zit een draaidop. draai deze heel voorzichtig los...echt heel voorzichtig want daar kan veel water uitlopen. hou dus een emmer bij de hand! leg evt dweilen neer. laat al dit water uit je machine stromen. draai evt af en toe de dop weer vast zodat je het water af en toe weg kan gooien. ( bij mij kwam er toen echt liters water uit) als al het water eruit is. dop helemaal er uit draaien. aan die dop zit een filter en waarschijnlijk zit er iets in je filter. (steentje, haarspeldje of muntje wat dan ook. maak dit filtertje helemaal schoon. (lekker maar niet heus) draai daarna de dop er weer in en dan kun je hem evt resetten of afpompen of hoed dat dan ook gaat met jou type wasmachine. dat ie niet gaat centrifugeren is een beveiliging van je wasmachine als er iets in de pomp zit. dat je pomp zeg maar niet naar de klote gaat. succes!
jaaaaaaaaaaa! wel 2 haarspeldjes en een stukje papier, zo ranzig bah! laat ik het maar niet over de keuken hebben, lijkt wel oorlog hihihi maaaar...de wasmachine doet het weer! bedankt! ben zo blij!
graag gedaan! tja ik heb dit dus een keer gehad een paar uur voor ik met vakantie ging met het vliegtuig. en iddalles stond blank! veel succes met dweilen en opruimen.
Ja, ik heb hetzelfde meegemaakt en toen net als Henkie het water weg laten lopen via het pluizenfilter. Daarna deed hij het weer een tijdje.
Dit probleem heb ik inderdaad ook al een aantal keren gehad. We hebben de wasmachine tweedehands gekocht (verder niets mis mee hoor) maar toen zaten er ook een aantal dingen in het filter, waardoor die niet ging centrifugeren. Liep lekker al het water over me net gelegde laminaatvloertje ...... Ben blij voor je dat hij het weer doet!