Soja allergie, lactose-intolerantie, KMA

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puckje, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik weet niet of dit onderwerp bij voeding of hier thuis hoort maar zou graag in contact komen met moeders van kinderen of moeders die hier zelf ervaring mee hebben.

We wisten al een tijdje dat Ymke KMA en lactose-intolerantie heeft. Sinds gisteren is hier een soja allergie bijgekomen (tevens nikkel, huisstofmijt, katten en hamsters).

Wie heeft ervaring hiermee? Wat kunnen we Ymke gaan aanbieden aan voeding en tussendoortjes. Ben ook benieuwd naar ervaringen naar de toekomst toe.
    Ymke is nu 15 mnd, zal ze eroverheen groeien?

Ik heb het voedingscentrum al gebeld en een lijst besteld maar wil toch ook graag wat van lotgenoten horen/lezen.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het dochtertje van Cossy (van 't forum hier) ook KMA en soja-allergie heeft. Haar verhaal staat bij borstvoeding, misschien kan je daar eens lezen/reageren?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb een tijdje een dieet gevolgd zonder koemelk en soja (en lactose dus ook), toen we bij Thirza de KMA ontdekten: die was toen 9 mnd en kreeg BV, dus vandaar ikzelf op dieet.
    Er blijft niet veel over dan, dus het komt dan wel aan op zelf veel maken.
    Wat betreft het vervangen van melk: dat kan dan met rijstemelk of havermelk, beiden verkrijgbaar bij AH.