peuterspeelzaal voor dreumesen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tord, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik merk dat mijn dochter heel blij wordt van andere kindjes. Ze gaat 1 dag per week naar de gastouder, en ik denk dat ze het best leuk zou vinden om nog een ochtendje (of 2) naar de peuterspeelzaal te gaan. Maar ik kan alleen maar peuterspeelzalen vinden waar je vanaf 2,5 jaar heenkan.

Weet iemand hier hoe dit zit, wat de mogelijkheden zijn?
    Ik zoek trouwens bewust níet een kinderdagverblijf, omdat het hier niet draait om spelen maar om opvang.

Bedankt!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier in de buurt heb je wel elke woensdag een inloopochtend. Dat is voor kindjes van 0-4 die dan lekker 'met elkaar' kunnen spelen. Als ouder blijf je daar gewoon bij en ga je theeleuten ofzo (en natuurlijk op je kind letten ;)). Dat kost 1,25 per keer.
    Wie weet is er bij jullie in de buurt ook wel zoiets?

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hoi Marije, klinkt leuk! Is dat dan wel op een "normale" peuterspeelzaal, die inloopochtend?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

psz is echt voor peuters vanaf 2 of 2,5 jaar.

Je zou het meer in de hoek moeten zoeken van buurtcentra (hebben wij hier ook niet) of een ouder/peutergym (je kindje gymt dan met andere kindjes terwijl jij erbij bent). En straks kun je natuurlijk naar de kinderboerderij of speeltuin daar zijn ook altijd andere kinderen (en onder schooltijd ook kleintjes).

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bij ons wordt dat gehouden op een 'brede school'. Dat is een basisschool waar ook faciliteiten zijn voor de PSZ en de BSO. De PSZ en de inloopochtend is wel gescheiden van elkaar (kindjes komen in principe niet in dezelfde ruimtes), maar op de inloopochtend maken we bijv. wel gebruik van het speelgoed van de PSZ.

Het is dan in de ruimte waar normaal gesproken de BSO zit, elke woensdagochtend van 8.45 tot 11.30. Beginnen met een voorleeskwartiertje en daarna spelen.

Lucas vindt het helemaal geweldig!

EDIT: ik doe trouwens met Lucas ook 'Muziek op schoot' op de muziekschool! Is ook erg leuk! al is dat wellicht niet in de richting waarin jij iets zoekt

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Jade gaat hier naar kdv darnaast zit de peuterspeelzaal en regelmatig gaan de deuren naar elkaar toe lekekr open!
    Ik denk niet dat ze nu echt al naar pzp zou kunnen idd iets anders zoeken wat er op lijkt is een goede optie succes!

X

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hadden in onze oude woonplaats ook zo'n inloopochtend, maar dan iets korter. Superleuk en je kon er al heen als ze nog maar echt baby waren. Ook als ouder heel leuk om een beetje te kletsen! Daar was trouwens de PSZ vanaf 2 jaar, dus daar kun je mss wel naar zoeken? Ik vind het ook heel jammer dat ik hier nog niet zoiets heb gevonden, maar ik doe nu peutergymmen en dat is ook erg leuk. Alleen maar een uurtje per week...

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier in hebben wij een 'kruipgroep'. Dit is voor baby's en voor dreumesen tot 2 jaar. Is 1 keer per week en kost 1 euro per keer. Ben er met Vigo ook veel naartoe geweest. De kindjes spelen hier dan onder begeleiding van professionele leidsters en de ouders zitten in een andere ruimte. De ene keer werden er diverse discussies gevoerd met de ouders, en de andere keer werd er lekker thee geleut en koekjes gegeten en zelfs knutselen :D Was altijd erg leuk en gezellig!

9. misa

misa Niet meer actief

Psz is echt vanaf 2/ 2,5 jaar.
    Maar bij ons op het kdv spelen de kinderen ook en zijn we erg gericht met spelende wijs leren. Leren samen spelen, leren (zelf) eten, leren praten, leren delen. Maar ook gewoon lekker spelen, binnen, buiten, op pad gaan.
    Is een prima optie, denk ik!

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Dit snap ik niet helemaal; op t KDV spelen / knutselen ze de hele dag en doen gezamelijke activiteitjes.
    Wat denk je dan dat ze doen als je t over 'opvang' hebt?

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Is inderdaad erg leuk :D.
    Ik zou zeggen vraag eens op je cb, die kunnen je vast vertellen wat er bij jullie in de buurt te doen is voor de hele kleintjes.

12. tulip

tulip Niet meer actief

ts, ik zou eens een goed kdv bezoeken, geen enkel verschil met psz, buiten dat de kindjes er tussen de middag eten en slapen.

Deel Deze Pagina