Soja geintroduceerd....

Discussie in 'Voeding' gestart door frannie82, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zag vandaag (pas) dat de bambix licht volkorenpap soja bevat... Hier heeft ze tot op heden niet op gereageerd. Is de soja dan nu al volledig geintroduceerd? Beetje stom dat ik er niet oo gelet heb. Maar ja het is nu gebeurd. Kan ik dus nu gewoon een sojatoetje proberen? bijvoorbeeld

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik neem aan dat de soja in de pap nogal is voorbewerkt en dus veel minder snel tot reactie leidt dan soja in puurdere vormen. (net zoals yoghurt versus koemelk). Ik zou zeggen: stap 1 in de introductie is goed verlopen, maar ik zou niet zomaar allerlei minder voorbewerkte sojaproducten gaan geven. Blijf er voorzichtig mee.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sluit me bij Bri aan.
    Je zou voorzichtig wat kunnen proberen maar ik zou een erg voorzichtig schema aanhouden. Wat wij hier deden was:
    3 dagen 1 theelepel, 2 dagen rust, 3 dagen 2 theelepels, 2 dagen rust, etc.
    Hier had ze ook echte en soja-allergie en daar is ze net overheen gegroeid. Koemelk(producten) lukt hier nog niet.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke ik schrok me rot toen ik zag staan bevat soja...
    Helemaal overheen gelezen in de winkel en we zijn al aan het 2e pak bezig! Zal het verder volgens schema introduceren bedankt!

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij moesten ook soja introduceren, dag 1 1theelepel, dag 2 30 cc, etc.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb diezelfde fout ook weleens gehad, rond dezelfde leeftijd zag ik pas te laat dat er soja in zat. Toch toen ik bij 14 maanden soja ging proberen ( elke dag een hapje meer, havermoutpap met sojamelk ) had ze na 3 dagen vieze groene ogen en verkoudheid... Dus bij ons ging 't vliegertje niet op.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoe rustiger je het doet, hoe meer kans van slagen je hebt.
    Overigens gaat dat natuurlijk ook niet altijd op, hier lukt het pas sinds kort en eerder ging het bij een paar theelepeltjes toch mis.

Deel Deze Pagina