Mijn mannetje is nu bijna 7 maand en hoog tijd om verder te kijken dan een flesje maar goed, mijn zoontje vind van niet! De fles is prima maar groente en Fruit komen er sneller uit dan dat ze erin gaan. Liga, broodkorst etc. Is en blijft kokhalzen. Hij lijkt ook geen interesse te hebben wanneer wij eten. Onze dochter had dit wel en die begon nu ongeveer tussen de middag met een broodje mee te eten en zat nog maar op 3 flesjes per dag. Mijn beer niet die wil er 5, de eerste en laatste fles is pap, daartussen melk. Gemiddeld drie uur na een fles bied ik wat aan, fruit, koekje of groente, iedere dag nu al ruim een maand maar het blijft niet interessant. Meer mensen met zo'n kindje?
Misschien een fles minder? Zodat hij, als je het heel goed timed, op een gegeven moment echt honger heeft. Iets toevoegen aan de pap? Dus wat gepureerde peer ofzo. Geef je de pap in een fles? Dan misschien met een lepel aanbieden? Geef je gepureerd? Misschien via rapley methode aanbieden? (dus hele stukjes gekookte groente zodat hij zelf kan kiezen of hij eet en wat hij eet) En je kan het natuurlijk bij de voedingsdeskundige navragen. Succes
hey, hier ook hetzelfde probleem. mijn dochter is 14 maand, en overleeft grotendeels ook alleen maar op flesvoeding. fruitpap en groentepap eet ze zelden,mee van tafel eten wil ze ook niet veel,koekjes eet ze ook amper.
Mn dochter kreeg bijvoeding volgens de rarley methode en ging pas met 8 mnd een beetje eten, daarvoor was t wel leuk om te proeven en voelen maar niet eten. Geen zorgen hoor, tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding en de rest bijvoeding. Niet teveel gekke dingen uit de kast halen maar gewoon elke dag blijven proberen. Komt vanzelf!
Hier ook zo geweest hoor, pas rond de 8 maanden ging er af en toe eens iets in. En nu kan ze de hele dag door eten! Mocht je dat nog niet doen, probeer anders groente en fruit eens in stukken aan te bieden, wie weet vind ie dat interessanter. En verder, gewoon blijven aanbieden, het komt echt wel...
Standaard bij ons eten ook aan tafel met een stukje groente in zijn handje. De interesse is er wel maar niet zozeer om te gaan eten maak me ook niet zo druk hoor dus een fles minder en dus een hongeriger kindje vind ik geen optie.
Goed dit te lezen! Uithongeren lijkt me niet de juiste manier om je kindje aan 't vaste voedsel te krijgen.
Bij oudste heeft het ook tot zeker een maand of 9 geduurd voordat hij meer ging eten dan een paar hapjes. Jongste is totaal anders, die schranste gelijk hele bordjes weg. Beide zijn nu prima eters. Lekker zelf laten bepalen hoeveel hij wil eten. Niet aandringen of erin werken. ´t Is prima zo, niet ieder kind eet op dezelfde manier (zelfs al zijn het kinderen uit hetzelfde gezin).