Ik stel mijn vraag hier even,ons mannetje krijgt soja opvolgmelk ivm koemelkallergie.De hoofdvoeding is borstvoeding,daarnaast krijgt hij 3x per dag de soja. Nu lees ik dat soja gevaarlijk kan zijn ivm hormonen die er in zitten.Het zou kunnen zorgen voor vervroegde puberteit en zelfs onvruchtbaarheid. Hoe zit het nu? Kunnen jullie me dat vertellen?
Beste Bumbaaa, Ik hoorde laatst ook iets over de eventuele nadelen van het geven van soja melk. Om er het fijne van te weten ben ik wat navraag aan het doen. Heb nu nog geen antwoord voor je, maar kom er zo spoedig mogelijk bij je op terug. Je hoort nog van me. Groet, Anne
Beste Bumbaaa, Heel veel wijzer ben ik helaas niet geworden. In 2008 kwam er een onderzoek uit dat zou aantonen dat als een man elke dag sojamelk dronk, zijn zaadcellenproductie werd verminderd. Dit resultaat wordt echter tegengesproken door een onderzoek uitgevoerd in 2011. Als je geen goed gevoel hebt bij het geven van sojamelk dan zou je eventueel een alternatief kunnen proberen zoals rijstemelk of amandelmelk. Groet, Anne
Fijn dat je de moeite hebt genomen om het na te zoeken.Rijstemelk en haverdrank heb ik wel eens gegeven,haverdrank vind hij nog lekker ook. Maar is dat voldoende? Hij drinkt nu overdag ongeveer 3 goede borstvoedingen (daarnaast slokjes troost).. De nacht ging beter (iig zonder bv) maar hij is nu niet fit dus komt om de 2 a 2,5 uur voor een voeding. Zou naast de bv een opvolgmelk dan niet verstandiger zijn? We gaan overigens ook weer koemelk proberen zodra hij fitter is.Zou helemaal mooi zijn als hij daar weer tegen kan!
Beste Bumbaaa, Door jouw borstvoeding krijgt jouw zoontje alle goede voedingsstoffen binnen. Als jij bang bent dat hij te weinig binnenkrijgt, dan zou je ook een opvolgmelk kunnen proberen die speciaal geschikt is voor kindjes met een koemelkallergie (bijv. Pepti). Hier zitten ook alle belangrijke voedingsstoffen in. Groet, Anne