SPOED! Vraag over geldig reisdocument

Discussie in 'De lounge' gestart door Toverbal, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Lezers,

Wij hebben een erg leuke aanbieding gevonden naar Macedonie. We willen deze vakantie boeken. Nu is het zo dat mijn vriend Nederlander in Belgie is. Hij heeft dus een Document ter staving van duurzaam verblijf.
    Zijn paspoort is verlopen, omdat er iemand was die zijn paspoort in beheer had en ervoor heeft gezorgt dat zijn paspoort verlopen is. Afijn, das een ander verhaal. Voor de tijd zijn paspoort verlengen lukt helaas niet meer ivm tijdsduur.

Is er iemand die weet of je met een document ter staving van duurzaam verblijf kunt reizen? Of dit dus geldig is als reisdocument. Hij is geldig tot eind 2014, dus dat zit wel goed. De ambassade is gesloten dus die kunnen we helaas niet bellen. De vakantie moet ivm de aanbieding vandaag geboekt worden. Waar een mens zich al niet druk om kan maken.

Bedankt voor het lezen en eventueel het antwoord!

2. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft hij geen gewoon identiteitsbewijs? Met een document mag je volgens mij niet reizen. Mischien kan je t vliegveld bellen:)

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Een verblijfsdocument is geen reisdocument. Dus hij moet een paspoort/id kaart hebben (wat voor dat land van toepassing is)

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Okee.. Hij heeft een NL paspoort maar dat is dus verlopen. Daar kunnen we dus niks mee. Het vliegveld durfde het niet met zekerheid te zeggen, die verwees ons naar de ambassade.

Iig bedankt voor jullie reacties. Dan gaan we volgend jaar maar op vakantie!

5. koala28

koala28 Niet meer actief

6. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Bedankt Koala!

7. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan je op Schiphol dan een noodpaspoort krijgen.
    Weet niet of dat bij andere vliegvelden is? Of Mss bij een ander instantie.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Een paspoort met spoed aanvragen anders? Kost wel iets extra

9. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Ja, met een spoedprocedure heb je dat toch op een paar dagen?

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het verlopen paspoort kan je ook met spoed aanvragen.
    Verder heb je met een verblijfsvergunning een speciaal reisdocument nodig om te mogen reizen.

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
  12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik weet niet wanneer je vertrekt, maar je kan toch gewoon een nieuw paspoort aanvragen? Evt. met spoed? (hoewel dat vaak niet nodig is in minder drukke periodes).

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik ben vorig jaar naar turkije geweest. Ikheb een nederlands paspoort en een idkaart van belgie voor onbepaalde tijd ma heb alleen de nederlandse nationaliteit. We vertrokken op de luchthaven in brussel. Ik kon wel naar turkije maar alleen met mijj nederlandsr paspoort anders mocht ik belgie niet in als we terug kwamen. Dus ik zou met spoed zijn nl paspoort laten maken!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, een verblijfsdocument is geen reisdocument.
    Heel snel regelen met ambassade, want met een verlopen paspoort is je vriend in feite illegaal in Belgie (tenzij hij naast pas een ID heeft).
    Je paspoort is en blijft eigendom van de Staat der Nederlanden, dat mag je nooit aan een ander in beheer geven!
    Waarom heeft hij toen pas verlopen was niet meteen een nieuwe pas aangevraagd?

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je paspoort in beheer van een ander geven? Je kunt op het consulaat een nieuw paspoort aanvragen. Kost 84,80 met 40 euro extra voor een spoedprocedure.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, dat kan niet..

Ik ben het eens met wat de rest zegt over een spoedpaspoort, die moet hij uiteindelijk sowieso hebben..

17. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
  18. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het verlopen paspoort kan je gewoon opgeven als vermist en met spoed een nieuwe aanvragen, kan je rechtstreeks voor naar de gemeente toe. Alleen vreemd dat hij akkoord is gegaan dat iemand dat in z'n bezit had zonder zijn toestemming, zou ik persoonlijk aangifte voor gedaan hebben!

Deel Deze Pagina