Hallo, Ik heb een dochter van 10 maanden. Om genoeg vocht binnen te krijgen, krijgt ze van mij alleen water en slappe thee. Maar ik vraag me af of er geen frisdrank of iets dergelijks voor de allerkleinsten is. Wel wat gezonder en minder zoet dan normale frisdranken dan he. Ik dacht 'misschien kan ik hier wat tips krijgen'.. Daarom wilde ik deze topic openen
Frisdrank?? Voor een baby van 10 maanden kun je diksap pakken maar water en thee lijkt mij nog meer dan voldoende
frisdrank zou ik niet doen, maar sap (evt met wat water erdoor) roosvicee, of yoghurtdrink mag ze al wel. oh ja, en diksap.
Ik kan me niet voorstellen dat je frisdrank met koolzuur bedoeld. Bij ons kregen ze water, verdunde appelsap en diksap.
Oeff, veel succes met dit topic! Mijn dochter krijgt af en toe wat verdunde vruchtensap of een bekertje dubbel fris of Optimel bij de lunch, maar dat doen we pas sinds ze 1 is en maar zelden. Ze drinkt voornamelijk water en vindt dat prima, ze drinkt er veel van. Ik kan me indenken dat je andere drankjes wilt uitproberen als je kindje te weinig drinkt, maar let dan echt heel goed op wat je geeft en hoe vaak!
Neem aan dat je geen koolzuurhoudende dranken bedoelt? Met 10 maanden gaven wij water, thee, sterk verdunde diksap en sterk verdunde appelsap. Nu drinkt jongste van 1,5 jaar water, thee, sterk verdunde aanmaaklimo, half om half sap-water.
Kindercola misschien? Grapje.... Ik zou het, zeker op die leeftijd, houden bij water met diksap of iets dergelijks. Zou zonde zijn als haar tandjes nu al verpest raken door alle zuren in allerlei sapjes en drankjes.
Hier geven wij Diksap. Vind ze heerlijk dat wat koudere drinken omdat ze last heeft van doorkomende tandjes.
Sterkte TS!!! Ik sta klaar met een schild en een lans; je bedoelde vast niet 'frisdrank' als in koolzuurhoudende dikmakers. Je bedoelde vast 'iets anders te drinken dan water en thee'. If not; dan ga ik heul niet achter je staan, whahahaha.
Ik begrijp ook niet wat je bedoeld met frisdrank? Hier krijgt mijn dochter buiten flesjes Nutrilon, roosvicee, diksap en thee.
ik zou maar beginnen met een beetje roosvicee of diksap ofzo. echte frisdrank met koolzuur heeft mijn zoon van 4 nog niet eens. haha.
Eh alles wat geen water of thee is valt bij mij ook onder de naam frisdrank hoor. Ik gaf diksap van roosvice en vanaf 1 jaar karvan cevitam aanmaak. Heeeel af en toe krijgt ze er wat van door haar melk of krijgt ze een half flesje dubbelfris ofzo. Water heeft ze nooit gedronken. Alles moest ingedikt worden met johannesbroodpitmeel. Ooit wel eens geproefd water ingedikt met dat spul? Vond het groot gelijk dat ze dat zo dr mond uit liet lopen brr.
Nou ja we hoeven toch niet meteen de popcorn, schilden etc. op voorhand van stal te trekken omdat ts een 'ongelukkige' woordkeuze heeft... Dat vind ik altijd zo onnodig. Op die manier lok je het ook een beetje uit denk ik. Los van het feit dat dit onderwerp niet in de lounge thuis hoort, heeft ts onderhand haar antwoorden ook wel gehad
Ik vind het geen popcorn-moment-topic. Ts vraagt advies, dat mag. Ze zal haar baby echt geen cola of andere koolzuurhoudende dranken geven. Of ben ik nou zo naief?
Daar heeft een kindje van 10 maanden echt niets aan. Thee of water is meer dan prima. Mijn kinderen drinken nog steeds vrijwel altijd water: een enkele keer een sapje of chocolademelk en dat is echt een extraatje.