Hallo, kan mijn moppie zaterdag een stukje pannenkoek eten? Ik heb de Honigmix voor eierpannenkoeken. Ingredienten: Eiwit 10 gram Koolhydraten 68 gr waarvan suikers 6,9 gram Vet 2,7 gram voedingsvezel 2 gram natrium 0,8 gram. Dit per 100gram
Dat kan maar je kan ook prima pannekoeken maken van opvolgmelk of moedermelk. Als je bang bent voor KMA zou ik geen pannekoek maken uit een pakje.. (ik maak trouwens zelf nooit pannekoeken uit een pakje.. zitten allemaal dingen in die je niet nodig hebt. Gewoon (opvolg)melk, zelfrijzend bakmeel en ei)
Dat kan, (BV) maar daar doe ik mijn man geen plezier mee! Dus maar niet. En ei lijkt me ook minder goed. Ik ben niet bang voor KMA dan had ik het vast wel gemerkt. (Waarom hebben tegenwoordig toch zoveel kindjes dat??)
Maar je zegt dat je een Honig mix hebt voor eierenpannenkoeken? Daar zit toch ook ei in? Die mix mag natuurlijk wel, maar als je ze vers maakt (is binnen 2min in elkaar geklopt) kun je ze ook zoutloos maken. Dan is het meer geschikt voor je baby.
Een keer een pannekoek geven kan in mijn ogen echt geen kwaad (qua eten ben ik vrij makkelijk, zolang het maar niet uit pakjes komt), maar waarom maak je ze niet vers? Het is net zo snel klaar als met een pakje. Bloem+ei+melk (gewonen/opvolg of bv) bij elkaar, mixen en bakken maar (je kan er ook wat bambix bij doen, vind onze meid nogal een succes). O ja, in die pakjes zit ook ei in verwerkt (en er zit nog meer in verwerkt in die pakjes en vers niet) en ei is helemaal niet slecht voor kinderen, zolang het maar goed gekookt of gebakken is, maar dat doe je voor jezelf ook.
eeeh... je kan ook pakje pannenkoeken voor jou en je man maken, en klein bakje verse mix voor je dochter?
Wat jij hier noemt zijn niet de ingredienten hoor... Ik zou zelf iig een mix nemen zonder koemelk, op deze leeftijd.
Ik denk dat je voor een kind van 8 maanden zonder allergieen niet zo moeilijk hoeft te doen. Hier aten we bij 8 maanden pannenkoek. Gewoon volle melk, 1 ei en boekweit- en rijstmeel. Ik heb niet eens een recept, doe altijd maar iets totdat het een lekkere substantie heeft. Snufje zout voor zo'n hele beslagkom is zo weinig dat het verwaarloosbaar is voor een halve pannenkoek. Zelfde dacht ik ook dat voor ei gold, maar pas rond zijn eerste verjaardag bleek hij toch niet tegen ei te kunnen.
Ik maak altijd gewoon zelf pannenkoeken van bloem, ei en melk. Gewoon husselen tot je een mooi beslag hebt. Toen hij een maand of 9 was, heb ik voor hem een apart beslagje gemaakt met opvolgmelk toen hij voor het eerst pannenkoeken at.
Huh, mijn zoontje word volgende week 7mnd en ik mocht nu van het cb al beginnen met 3x per week een half eitje (of kip of vis) door zijn groente hapje
CB heeft andere richtlijnen dan S. Kleintjes. De richtlijnen van S. Kleintjes zijn eigenlijk voor kinderen met risico op allergie en gaan uit van een meer vegetarisch menu, althans toch zeker tot 9-12 maanden. Ook stimuleert hij het geven van stukken (Rapley) ipv papjes.
Het is maar wie je adviseert. Volgens KV-industrie mag vanaf 6 maanden ong. alles. In die potjes van 6 mnd zit vlees, granen, ei, aardbeien, kiwi, sinasappel en alle andere allergenen. Terwijl die dingen door CB en bv-diëtisten later worden geadviseerd.
Nee, het voedselintroductieschema van Kleintjes is een basisintroductieschema voor gezonde kinderen. Het geeft je een idee hoe je de verschillende voedingsmiddelen in de loop van de tijd kunt introduceren aan je kindje. Het biedt je houvast bij de keuzes die je moet maken. Het is geen bindend advies. Ga er dus vooral soepeltjes mee om. Het is een 'rustig', borstvoedingsvriendelijk en allergievriendelijk introductieschema. DUS; niet specifiek voor kinderen met het risico op een allergie. In het schema staat ook gewoon vlees. De menu's in het boek zijn daarentegen wel vegetarisch. Kleintjes stelt: 'vlees mag, maar hoeft niet voor de eerste 10 à 12 maanden; helemaal vegetarisch kan ook'.