Soja producten (eigen consumptie)

Discussie in 'De lounge' gestart door MrsSnuggels, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds enkele weken gebruik ik soja producten en laat ik melk en zuivel producten (zoveel mogelijk) staan. Het enige dat ik nu nog wel gebruik is boter en koffiemelk.

Ik ben overgestapt op soja op aanraden van de huidtherapeut, dit vanwege een onzuiveren huid. Ik voel me sinds ik gestopt ben met veel melk en toetjes een stuk beter. Het lijkt alsof ik meer energie heb.

Mijn vraag is, wie gebruikt ook alleen nog soja producten en waarom? Ik heb nu altijd Alpro Soja maar zijn er ook goede (goedkopere) vervangers? De soja van de Lidl vond ik erg vies.

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    #2 novaa, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
    ...

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    #3 novaa, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
    ...

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ok het is niet mijn bedoeling om een discussie over sojaproducten te creeeren. Ik heb niks gezegd.

6. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Bij de nettorama heb je ook een soja melk, ik weet het merk zo niet maar die vind ik wel lekkerder dan alpro. Mijn man kan ook niet tegen koemelk, dus kook ik ook af en toe met soja producten. Verder heb je ook nog rijstemelk en ietsreen melk van granen. Die kocht ik bij de biowinkel.

7. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Mag je trouwens wel geitenmelk? Daar heb je ook week wat producten van. Mss wennen naar ik vind die ook niet vies

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn beide kindjes drinken alleen soja.
    Ook qua toetjes.
    Qua toetjes is het eigenlijk altijd alpro soja (de yoghurt) of sorbetijs van de AH.

De melk wil ik ook wel in Duitsland kopen. Dat scheelt zo'n €0,75 per pak.
    nadeel is dat mijn zoon alleen de chocomelk lekker vindt.
    Bij de c1000 hebben ze ook nog wel eens andere merken.

9. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet ook zo veel mogelijk plantaardig. Je hebt ook amandelmelk enzo in de supermarkt, dus je zit niet alleen aan soja vast. Reden; omdat ik denk dat het beter is voor dier, mens en milieu.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

AH heeft ook eigen merk sojaproducten. Alpro heeft wel allerlei vitaminen toegevoegd die in koemelk zitten, maar in soja (en geitenmelk trouwens ook!) ontbreken, en de eigen merken hebben dat vaak niet...

11. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Ik koop vivera, is iets goedkope vlgs mij, iig verkrijgbaar bij de deen en de vomar.

Deel Deze Pagina