Geen air miles en baby zegels bij aankoop flesvoeding

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vanmorgen ging ik bij de Etos een pak Friso 1 kopen. Ik geef momenteel nog steeds volledige borstvoeding maar ik gebruik de Friso 1 voor het maken van de pap want met borstvoeding lukt dit niet.
    Nu wilde ik mijn Airmiles pasje laten scannen maar dit zou niet kunnen omdat flesvoeding onder medicatie valt.
    Geen probleem.Toen vroeg ze spaart U ook babyzegels?
    Ik zeg ja deze spaar ik maar zegt ze daarna ,O'nee sorry die mag ik niet aanbieden bij flesvoeding van 0-6 maanden omdat door de WHO borstvoeding wordt geadviseerd tot de 6 maanden.
    Ik vind dit toch wel erg ver gaan moet ik zeggen.Ik heb er verder niets over gezegd want ik weet wel beter want ik geef zelf borstvoeding maar het lijkt me toch niet leuk dat je als moeder zijnde je kindje flesvoeding geeft dit te horen krijgt. Net alsof het een schandaal is om dit aan je kind te geven.
    Ik wil helemaal geen discussie over borstvoeding of flesvoeding geef borstvoeding omdat het heel makkelijk gaat en mijn dochter het makkelijk doet maar met de andere 2 kinderen heb ik ook altijd flesvoeding gegeven.
    Ik vind het er allemaal wel erg dik bovenop liggen.
    Iemand dit weleens aan de hand gehad?

Gr Ingrid.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier is zuigelingenvoeding van 0-6 maanden ook alleen bij de apotheek te koop. Het wordt gezien als medicatie, iets dat je niet de supermarkt haalt met bijbehorende acties en kortingen.
    Opvolgmelk is wel gewoon overal te krijgen en daar zit ook weleens korting op.

Ik vind het niet zo heel gek eigenlijk. Nu wordt het weer een borstvoeding vs flesvoeding discussie dus ik ga niet meer reageren, maar fabrikanten moeten dit ook vermelden op de pakketten eersteleeftijdsvoeding. Ze willen borstvoeding gewoon promoten, niet zo heel gek (stel je voor dat ze in China massaal borstvoeding zouden geven, hadden wij hier geen leveringsproblemen ;)) en ik denk niet dat je als zelfverzekerde flesvoedingsmoeder je daar iets van zou moeten aantrekken.

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Nog nooit bij de hand gehad, geef nu bewust flesvoeding en bij de eerste ook gedaan.
    Maar ik weet wel dat er voor flesvoeding van 0-6mnd geen reclame gemaakt mag worden, omdat volgens (wat jij inderdaad ook zegt) de WHO borstvoeding de beste voeding is voor je kindje.

Moet zeggen dat ik me er ook niet zo druk over maak;) En ik haal ook de flesvoeding bij de Jumbo trouwens (geef eigen merk)....
    Maar er kan idd soms wel heel spastisch over gedaan worden, sommige vrouwen hebben gewoon geen keuze...

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Vind het wel een goede zaak, ik geef flesvoeding

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Voor melk 1 mag ook geen reclame gemaakt worden is vanuit de overheid zo.

Kijk maar eens bij spaaracties in een willekeurige super markt. Er staat altijd uitgezonderd rookwaren zuigelingenvoeding loten beltegoed en waardebonnen of iets in die trant

6. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik vind het wel terecht dat er geen directe reclame-acties en spaarzegelacties en ander soortige acties met kunstvoeding tot 6 maanden gedaan mag worden.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het nogal overdreven, maar goed.. wie ben ik. Uiteindelijk zijn we allemaal wijs genoeg.

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik vind het ook terrecht en ik geef flesvoeding ;)

9. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Klopt net zoals dat je er niet mee mag adverteren mag het ook niet in de aanbieding verkocht worden, maar dus ook actiezegels ervoor krijgen.

Overdreven ja opzich wel maar ja op die manier willen ze toch het geven van borstvoeding meer aanmoedigen.

10. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik vind het grote onzin en erg betuttelend. het is zelfs zo erg dat ik voor de bevalling geen advies kreeg over welke flesvoeding. En dat terwijl ik absoluut geen borstvoeding mocht geven ivm medicatiegebruik. moest het dus maar zelf uitzoeken. Kan er nog boos om worden

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    0-6 maanden op die voeding mogen geen acties gemaakt worden.
    Bijv geen kortingen, geen zegels enz enz.
    De voeding daar boven weer wel.

Is vanuit de overheid zo bepaald.

Of het is om borstvoeding aan te moedigen dat denk ik niet.
    Ach al zijn ze niet in de aanbieding te vinden of iets, toch koop je het omdat je kindje het nodig heeft als je flesvoeding geeft.
    Ik heb bij de 1e flesvoeding gegeven vanaf dag 1 en ga ik nu ook weer doen.
    Dan maar geen korting en zegeltjes een paar maanden ;)

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Koop bij de biowinkel pap van het merk Biobim. Dat bindt wel met moedermelk.

13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Tsja, ik vind het een beetje onzin..
    alsof je eerder flesvoeding gaat geven omdat je daar airmiles of zegeltjes bij krijgt??

14. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik heb ook voor de bevalling bewust besloten om flesvoeding te geven, nou als je dat ergens kenbaar maakt dan berg je maar.. Tegenwoordig vliegen ze je bijna naar je strot als je dat zegt, pff.. ik weet ook dat borstvoeding uiteindelijk beter is voor de kleine, maar goed die keus heb ik nu eenmaal gemaakt want ik voelde me echt niet prettig bij borstvoeding en achteraf heb ik ook de eerste dagen in het ziekenhuis gewoon niks kunnen doen met de kleine, borstvoeding ook niet.. Bij een 2e ooit als die mag komen kies ik ook voor flesvoeding. Vind het alleen jammer dat ik me altijd moet 'verdedigen of uitleggen' tegenover anderen omdat ze borstvoeding willen opdringen..
    Ik geef de Friso en die scheelt zich qua prijs niet veel van kruidvat of AH eigen merk, ben er tevreden mee, enja dat er geen zegeltjes of airmiles bij te krijgen zijn, so be it...

15. Islah

Islah Niet meer actief

Maar de WHO adviseert toch borstvoeding tot 2 jaar, dus die opvolgmelk die al voor baby's vanaf 6 maanden is zou dan toch ook onder medicatie moeten vallen, dat is nogal tegenstrijdig m.i.

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

dit

17. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik werk bij etos en Het mag idd niet gegeven worden. Als wij dit wel doen kunnen wij het grootste gezeik krijgen.

Overigens vind ik het persoonlijk erg betuttelend en niet kunnen.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dat is dus ook de reden dat ik het neerzet.Ik vind het enorm betuttelend.
    Ik geef weliswaar borstvoeding maar nooit geweten dat er van bovenaf zo op word gehamerd.
    Het gaat mij natuurlijk helemaal niet om die zegels oid maar om het principe.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

De fabrikanten dekken zichzelf natuurlijk wel in op deze manier. Want geen zegeltjes geven of kortingen en op het pak zetten dat borstvoeding de beste keuze is, betekent natuurlijk niet dat mensen die voor flesvoeding kiezen, opeens massaal borstvoeding gaan geven. De fabrikant verdient er echt niet minder om, het is vooral symboolpolitiek. Dat de fabrikant kan zeggen: "aan ons ligt het niet".

Betuttelend vind ik het niet, want ik denk persoonlijk dat het erg weinig effect heeft.

20. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het ook overdreven.
    Verder zal het me aan mijn reet roesten, deze baby krijgt meteen flesvoeding en ik voel me absoluut niet schuldig en geen slechte moeder of wat dan ook.
    Ik ben net zo'n goede moeder als de vrouwen die borstvoeding geven!

Deel Deze Pagina