Schoenen van de eerste, door naar de tweede?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Storm, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Nou, ik zal wel gek zijn, maar ik dacht altijd dat je je kinderen niet de schoenen van een oudere broer of zus aan moest doen omdat schoenen gaan staan naar de voeten van het kind dat ze draagt.
    In de 'Ouders van nu' van deze maand (nr 2. 25 jan 2011) staat een stukje voetje zoekt schoen. (Het gaat dan ook nog om dreumesvoetjes, dus niet die babygympjes waar geen kind op loopt.)
    Daarbij een stukje vraag en antwoord:

Vraag: Is het echt zo slecht als mijn jongste dochter de schoenen van haar oudere zus draagt?
    Antwoord: Er is ooit onderzoek gedaan waarbij kinderen uit India zijn vergeleken met kinderen die wel schoenen dragen. Wat bleek? Voetafwijkingen komen minder voor bij kinderen die geen schoenen dragen. Schoenen moeten daarom zo soepel mogelijk zijn. Tweedehands schoenen zijn ingelopen en dus lekker soepel, dus misschien wel beter dan nieuwe. Mits ze natuurlijk niet helemaal versleten zijn, kan een tweede ronde prima.

Ik zou het zelf nooit doen. En dit stukje is compleet in strijd met alles wat ik tot nog toe gehoord heb over schoenen bij kleine kinderen. Beetje vaag of niet dan?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja!! Dat las ik toevallig gisteren ook; was er erg verbaasd over...

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

schijnt inderdaad tegenwoordig wel te mogen/kunnen.

wat ook mee schijnt te spelen is dat de kleintjes de schoentjes vaak maar een paar maanden dragen en daardoor de worden de schoenen niet afgedragen.
    hierdoor zijn de schoenen nog zo goed dat ze makkelijk nog een keer gedragen kunnen worden.

of het klopt weet ik niet , heb het ergens gelezen.

groetjes joyce

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik doe dat liever niet... maar ik heb wel een paar nieuwe schoenen nog in de kast staan van mijn oudste en die ga ik van het zomer wel passen bij mn jongste... maar die zijn dus nog niet gebruikt...

ingelopen schoentjes overdoen naar mijn jongste doe ik niet, ook zij krijgt nieuwe schoentjes! en geen afdankers...

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Vreemd. Net als jullie heb ik geleerd dat dat niet goed is voor de voet. Een schoen vormt zich naar de voet van een kind (ook al draagt deze de schoen maar een maand). Ik zou dan ook nooit een schoen door 2 kinderen laten dragen, ook al beweren ze anders.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat het een beetje af hangt van het soort schoentje.. heb je een erg soepel schoentje, dan denk ik dat het wel meevalt met het vormen naar de voet. Wat stevigere leren zal denk ik wel anders zijn.
    Ik bewaar hier de schoentjes die heel goed zijn in elk geval wel en dan zien we tzt wel.

Deel Deze Pagina