Welk 1e loopschoentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mispoes, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hoi dames,

Onze dochter van 12 maanden loopt nu sinds een weekje of 3-4 zelf. Nu weet ik dat het het beste is voor de voetjes om ze op blote voetjes of sokjes te laten lopen, maar ik zou het wel handig vinden, voor buiten nu, dat ze iets aan dr voetjes heeft zodat ik ze in elk geval ff neer kan zetten (of een klein stukje laten lopen) van die sokslofjes zijn niet zo handig met deze nattigheid, dus ik bedoel wel een echt schoentje, wat vrij soepel is. (volgen jullie het nog...?) Dus meer voor een klein stukje buiten te stappen/staan.

Iemand een idee wat ik voor iets zou kunnen aanschaffen?
    (onze zoon liep in de zomer, dus was dat wat makkelijker...)

Bedankt vast!

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen week voor onze zoon schoentjes van Gattino gekocht. Hele soepele schoentjes met een flexibele zool! Schoentjes van shoesme worden ook wel vaak aangeraden.
    Ik zou wel even naar een goede schoenenzaak gaan voor het opmeten van de voetjes en vragen van advies.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb voor die echte eerste weken de schoentjes van de prenatal gehad, maar die waren niet echt waterdicht. Meer voor iets meer bescherming en dan kon ze idd een klein stukje naar de auto ofzo lopen.

Haar eerste schoentjes waren van Nimkid, superfijn! Die hebben een leuke lijn met echt hele soepele schoentjes. Wij hebben met 5 weken schoentjes voor haar gekocht, gewoon met een flexibele zool. Dus je hoeft niet per sé nog veel langer te wachten!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik had de Babyproof schoentjes van Shoesme! Die bevielen ook supergoed en Lucas heeft er een maand of 3 mee gedaan. Hij heeft nu zijn eerste paar echte stevige kinderschoenen.
    Die shoesme-schoentjes hebben ook een hele soepele zool, Lucas liep er heerlijk op!

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Zou van Shoesme dan wel de Extreme Flex pakken, de babyproof zijn echt voor de kruipen/net lopen fase en niet geschikt voor buiten.

Bardossa heeft ook goede flex schoentjes

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik weet niet welk merk we hebben, maar ik heb bij een goede schoenwinkel gevraagd en ik heb er eentje met een goede flexibele zool gekocht. Ook al toen ze pas losliep hoor, want met dit weer vind ik het niets. Binnen loopt ze gewoon op slofjes of op blote voeten, maar voor buiten heb ik meteen (in de sale) goede schoentjes gekocht.

7. MamaMarije

Dat wist ik niet :), Lucas heeft er anders de hele winter prima op gelopen :D. Niet in de knie-hoge sneeuw natuurlijk en hij liep ook nog geen avondvierdaagse, maar het ging prima!

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik ga toevallig vanmiddag naar een schoenenzaak om schoentjes te laten aanmeten, ik denk dat ik voor shoesme ga, die hebben voor jongens hele stoere.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik had ze van shoesme en van bardossa.

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    hier ook schoenen van bardossa, die zijn echt lekker flexibel en gaan makkelijk aan en uit.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

dochter had als 1ste schoentjes hele soepele Elephanten van Van Haren. Niet zo duur en wel fijn.

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij gebruiken ze hier ook nog, ideale schoentjes. Had alleen snel door dat die van ons niet helemaal waterproof waren, dus nu alleen voor binnen ;)

13. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Bedankt voor de tips dames, zal vanmiddag eens op pad gaan... Maar die shoesme das dus niet wat ik bedoel, ik wil ze JUIST voor buiten ;) Binnen loopt ze maar lekker op sokjes of blote voetjes hoor!

14. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij hebben ook schoentjes gekocht van shoesme.
    Ik kan je zeggen het is een echte aanrader.
    Ons meisje kan er erg goed op lopen.
    Over 3 weken mag ze haar eerste gewone schoentjes aan met een stevige zool.
    Ik denk dat ik weer shoesme pak, omdat onze dochter hele smalle voeten heeft.
    Alle andere merke waren te breed voor haar.

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik heb van de week schoentjes van brakkies gekocht. Erg stoer en helemaal niet duur. Was met 40% korting;) een heel soepel zooltje.

16. MamaMarije

Mijn zoontje liep ook binnen op slofjes (soepele leren slofjes) of blote voeten en buiten op de shoesme. Omdat hij pas nét liep en het wél koud werd, koos ik dus juist wel daarvoor, ondanks (of juist dankzij....) de dunnere en soepele zool.
    Ik wist ook niet dat ze officieel niet voor buiten waren.
    Hij heeft er een maand of 3 mee gedaan en ze zijn nog niet versleten.

Het kan dus wel degelijk, al zijn ze misschien niet officieel voor buiten gemaakt... ;)

17. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmmm toch maar eens naar informeren dan, die shoesme :D

18. MamaMarije

Ze hebben ook verschillende 'lijnen' zeg maar, voor verschillende fases van het lopen en die dus ook verschillen in soepelheid. Het is niet alleen dat ene type schoentje.

Weet je, je hebt nu een aantal merken en namen gehoord, ga gewoon kijken, laat de voetjes opmeten en je adviseren en dan zie je vanzelf waarop je uitkomt. Wie weet vind jij de shoesme schoentjes wel helemaal niet mooi :D dat kan natuurlijk ook nog!

19. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    We zijn gisteren geslaagd bij House Of Shoes! Joepie! Tis wel een flexschoentje geworden, maar ze loopt er al prima op! Heb me laten adviseren in de winkel, en voetjes zijn opgemeten. Had er een goed gevoel bij. Bedankt voor de tips!

20. Bri

Bri Niet meer actief

Deze hebben wij voor onze oudste ook als eerste schoentje gehad, voor onze dochter gaan we die binnenkort ook kopen, ze bevielen erg goed. Kleine stukjes buiten kunnen wel, veel meer zal je ukkie toch ook nog niet doen denk ik...? En juist als ze net een maandje lopen, kruipen ze toch ook nog veel. Daarom vonden wij dit een superschoentje.

EDIT: ik lees nu pas de rest van de berichtjes; je bent al geslaagd zag ik. Mosterd na de maaltijd dus....

Deel Deze Pagina