Haha; sorry, beetje gek onderwerp... Mijn zoontje is vaak verkouden (tja, kinderdagverblijf he?) en ik gebruik dus af en toe babyneusspray en babyluuf. Bedje bij hoofduiteinde is ook al iets omhoog. Nu had ik gehoord dat een ui ook helpt. Ik heb 1 nacht een geschilde ui bij zijn bed gelegd, maar ik geloof ook niet dat dat hielp. Het is inmiddels een week verder en zijn kamer stinkt nog vreselijk! Ik krijg die lucht er niet uit. Raam zet ik zo vaak mogelijk open, ik heb al spiritus neergezet (toen lag hij niet in zijn kamer hoor ), flink gepoetst, luchtverfrisser gespoten, maar niets helpt. Heeft iemand een (kindvriendelijk) idee om zijn kamer weer lekker fris te krijgen (eeeh OK geduld hebben misschien maar ik word iedere keer zo onpasselijk van die lucht en dat arme mannetje moet daarin slapen...hij zal het wel niet zo door hebben maar toch...)?
ik zet bij de oudste ook een ui neer, omdat ze heel verkouden is. ja de lucht is echt erg, maar het gaat echt wel weg. idd geduld en zo vaak als kan het raam open. ik gooi ook wat suiker over de ui. weet niet of dat misschien ook iets met de geur doet.
Ik doe ipv een (halve) ui, een bakje water (wat net van de kook af is), 2 rhinocaps erin.. Onder t bedje zetten, 5 min alle deuren en ramen dicht.. Daarna Julen naar bed. Dat helpt hier ook. En smeren met Luuf..
Bedankt voor jullie tips; super! Ik ga gewoon alles wat jullie zeggen proberen! Het is al wel weer iets minder, maar nog steeds aanwezig... Bedankt!
Had ook niet het idee dat het erg hielp en vond het ook zo stinken dat ik het ook maar 1 keer heb gedaan. Hier was de geur met een paar dagen luchten weg hoor!
Het schijnt dat een bakje koffiedik of een paar gebruikte koffiepads helpen om de vieze lucht weg te halen. Helpt ook als je koelkast stinkt naar bijvoorbeeld salami hahaha dus wie weet... Ik vind de ui op de kamer ook stinken, maar t helpt zo ontzettend goed hier dat ik de geur maar even voor lief neem...