Slapen smiddags en savonds

Discussie in 'Verzorging' gestart door Biancas, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancas

Biancas Lid

4 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zoontje van nu 11 weken en al vrij vanaf het begin slaapt hij smiddags en savonds slecht. Smiddags Slaapt hij nog wel 15 minuten tot 45 min. maar over het algemeen slaapt hij maar 15/30 minuten en wordt dan niet uitgerust wakker!
    Savonds na zn één na laatste fles slaapt hij echt nooit!! Behalve uurtje voor zn laatste fles bij ons op de arm.
    Hij valt smiddags niet zelf in slaap, moet hem altijd over zn bolletje aaien.
    Dit is na de laatste fles van 22.00 en de eerste fles van 6.00 nooit een probleem geweest.

Wie herkent dit?
    We bakeren hem ook al in en hij slaapt ook elke keer in zn ledikant.

2. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Herkenbaar hoor. Merk pas deze week dat hij 's avonds wat beter gaat slapen (wel bij of op een van ons). Hij is nu 17 weken oud.'s middags sliep hij alleen als ik buiten rondhobbelde met hem in de wagen of draagzak. Vanmiddag voor het eerst in de box geslapen! (In bed blijft hij schreeuwen)

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter heeft nooit veel geslapen, de eerste 4 maanden was ze een 'huilbaby', als ze wakker was, dan huilde ze. Heel zielig.

Nu is ze een vrolijke baby, maar nog steeds slaapt ze weinig. Soms doet ze een flinke middagdut, maar meestal niet. Vandaag is ze al wakker sinds 9u vanmorgen! Vanmiddag tijdens het wandelen een kwartiertje geslapen, toen werd ze alweer wakker.

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als je kindje korter dan 45 minuten slaapt dan is nog geen volledige slaapcyclus doorlopen. Sommige kindjes doen het daar prima op, maar de meesten zullen niet uitgerust wakker worden. Ik heb op de leeftijd van jouw kindje een dieptepunt gehad met slapen, met name overdag. 's Nachts was altijd al lastig. Ik heb toen het boek Baby in een droomritme van Stephanie Lampe besteld en na het lezen begreep ik alles wat beter en kon ik ook wat praktische tips toepassen. Het is geen magische methode ofzo, maar als je graag wil proberen invloed uit te oefenen op het slaapgedrag van je kindje vind ik haar methode het meest vriendelijk.

5. Biancas

Biancas Lid

4 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen dat wij niet de enige zijn...
    Ook al hebben we al een zoon van 3 jaar. Toch kan ik me niet meer heugen hoe hij sliep overdag.
    We hebben al wel hulp van een fysio, maar echt hulp kan ik het niet noemen! Ze heeft alleen laten zien hoe we hem in slaap kunnen krijgen; lees aaien over het bolletje. En ze is al 4x langs geweest.
    Voor de rest is onze kleine een vrolijke baby. Maar kan niet wachten totdat hij wat ouder is. Want met nog een peuter van 3 die volop aandacht vraagt vergt het veel energie!!
    Ik zeg maar steeds; komt vanzelf goed, hij wordt echt wel ouder...

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat vaak helpt zijn vaste rituelen voor het slapen gaan en veel regelmaat in de verdere dagindeling. Ik heb destijds steeds in een vaste volgorde alles gedaan, bijvoorbeeld wakker worden - drinken - knuffelen - verschonen - slapen. De hoeveelheid voeding heb ik in het begin even laten gaan en heeft zichzelf ook weer gestabiliseerd.

7. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hier ook het boek baby in een droomritme was echt een eye opener voor mij en kon mijn meisje opeens zoveel meer bieden!! daar waar ik dacht alles al geprobeerd te hebben

Deel Deze Pagina