Ben echt woest gewoon :x mijn zoontje van 4 !!! weken oud had nog een stukje navelstreng in zijn naveltje zitten. Dus op het consultatie bureau zegt ze ik doe er iets op (weet even niet meer wat) en dan brokkelt het af en is het vandeweek weg dus ik zeg prima zij het erop doen en een pleister erop gedaan. Maar een hele kleine pleister. Is het spul uitgelopen op zijn buikje Al het vel rond zijn navel weg gister was het VUUR rood hij helemaal over zijn toeren niet willen slapen etc. Ben gister naar de huisartsen post gegaaan en daar heb ik vetgaasjes en gewone gaasjes gekregen maar zelfs daar schrokken ze ervan. Nu trekt het wel al bij maar hij mag komende week maar paar minuten in bad per dag en geen zeep gebruiken. pfff vreselijk als je kleine man zo een pijn heeft
Oohoo.. Dat is niet netjes..! Als ze het weer moeten doen zou ik er mee naar je huisarts gaan. Laat die het dan maar doen. Ja, is echt sneu.. Knuffel hem maar lekker..!
wat een slordige fout!! zou contact opnemen en dit melden/ klacht over indienen!! beterschap voor de kleine
grrrr das echt klote meis!!! gedverderie, gelukkig knapt je mannetje al op! zou er zeker een melding van maken bij het cb dat je door hun naar de hap hebt gemoeten en dat je desnoods een andere arts en wijkverpleegkundige wilt( als je je neit meer prettig voelt bij deze mensen)
we waren allebei vanmorgen zo moe door gister dat we te laat waren voor het cb om te bellen maar ga zeker morgen bellen en even duidelijk maken hoe of wat want vind dit gewoon echt niet kunnen
Hoi Meid snap je volkomen heb ook al trammelant met de CB gehad maar ben wel even zelf persoonlijk langs gegaan om diegene erop aan te spreken. Hier het feit dat me zoontje een hele sterke voorkeurshouding had naar links en dit werd weg gewimpeld en kregen totaal geen informatie of instructies what so ever. Wat echt heel raar was omdat we best hopeloos waren! en er alles aan deden om het contineu te stimuleren. Wij zijn naar de huisarts gegaan de volgende dag en die schrok behoorlijk omdat rechts echt achterbleef en zijn hoofdje al schreef groeide aan de achterkant. Fysiotherapie gekregen en het gaat super goed. Ook heb ik voor de zekerheid een ostheopaat op aanraden van de dames hier ingeschakeld. Wij terug naar het CB en wat zegt madam: Heb je op ons advies al iets ondernomen. Wat??? :x Nou toen ben ik even goed gaan zitten en heb gevraagd ofdat ze dit sirieus meende aangezien wij totaal niet werden geholpen bij haar (CB)..en heb der even goed op aangesproken. Rood hoofd en een excuses kregen we !
jemig das ook mooi zeg!!! ik moet even kijken als ze er morgen zijn ga ik denk ik persoonlijk langs anders bel ik want dit kan gewoon niet. was gister echt ten einde raad wist het echt niet meer daarom de hp gebeld en wat ik al zei die schrokkn zelfs hij kreeg er iets op en je zag hem gewoon opfleuren
Het naveltje is aangestipt met zilvernitraat(stokje). Op zich kan het echt geen kwaad, het enige is dat wanneer het in aanraking komt met het huid op het buikje, is dat het zwart en schraal kan worden. Maar na ongeveer 2 weken zie je dat het eraf valt. Het flubbertje (restant van de navelstreng) kan wat nattig zijn en vocht afgeven. Ook Kan er wat water achterblijven in het naveltje. De zilvernitraat kan dan op de goede huid rond het naveltje komen. Het kan de beste overkomen, hoe goed ze het ook afplakken. Bij onze zoon is het ook gebeurd en tja... ik heb er wat rompertjes mee verpest. Heb het naveltje ook geregeld zelf moeten aanstippen. Ik die er zoveel mogelijk vaseline omheen om de goede huid te beschermen, maar je kan het niet altijd tegen gaan.
jeetje wat een drama, ook hier hebben ze zijn naveltje aangestipt met zon stokje maar gelukkig geen problemen mee gehad. Ze hadden het ingesmeerd met VEEL vaseline. Diezelfde avond was het stukje eraf gevallen....
schijnt ook dat ze het in horen te smeren met vaseline maar dat hebben ze dus niet gedaan en de pleister die erop ging die kon dit nooit voorkomen want die was echt ienie mini maar dit was echt niet normaal hoor zei de dokter ook het leek op een grote brand wond zeg maar dacht zelf ook dat dit het was
Wat sneu,kan me goed voorstellen dat je boos bent! Zou ze er ook zeker over aanspreken als ik jou was.
Ik kan me voorstellen dat je erg boos bent. Mijn dochtertje Andy had dit ook.Ze hebben het 2 keer aangestipt en een gaasje erop gedaan. Dit hadden ze ook bij jou zoontje moeten doen.
het is wel vervelend maar om ze nou zo gaan lopen af te zeiken..... ik vind persoonlijk echt dat er zoveel wordt gemopperd op het CB..... je zal er maar werken? ik vind dat mensen ook wel eens BLIJ mogen zijn dat we uberhaubt een CB in nederland hebben.... en dat we de kans krijgen om ons kindje in de gaten te laten houden...... Maar nee hoor zodra het CB ook maar 1 foutje maakt krijgen ze gelijk de wind van voren... ik moet er niet aan denken om daar te werken... oke dat die vloeistof heeft gelekt is stom, maar dat had een huisarts ook kunnen gebeuren toch? Maar om nou meteen bij je titel het woord consultatie bureau te gebruiken...... het is maar 1 persoon die dit heeft gedaan he..... jammer dat die mensen altijd zo worden afgezeken
Als je het had gezien of het was jouw kindje geweest vrees ik dat je precies hetzelfde had gereageerd als mij nu!!! heb net het hoofdbureau gebeld en ook zij schrokken ervan en heb het echt netjes uitgelegt hoor maar wat ik al zeg als je het had gezien of het was bij jouw kindje zo geweest dan had je me wel begrepen
daarbij nog ik ben verder erg tevreden en ze waren echt wel lief enzo maar als zelfs de hp hiervan schrikt dan is het niet goed toch
tuurlijk dat zeg ik ook niet, dan was ik idd ook boos geweest en dat is ook logisch..... maar ik vind het niet leuk dat het consultatie bureau op deze manier meteen weer een stempel krijgt. als een arts in een ziekenhuis een foutje maakt ga je toch ook niet meteen roepen, boos op het ziekenhuis! het is toch de persoon in kwestie die een fout maakt... bedoel, er wordt al zoveel narigheid gesproken over het CB. dat vind ik gewoon sneu
+ 1 en wat betreft de vaseline. Bij ons zoontje is de eerste keer ook geen vaseline gebruikt. En hadden ze erbij vemeld dat het kon gebeuren. Het huidje heelt vanzelf. Dit is eigenlijk waarom ik niet zo vaak op ZSpagina kom
dat is ook zo. ik heb zelf iets anders mee gemaakt met fynn die toen 2 maanden was dat ze mij op het cb konden vertellen wat het was en mij naar een kinder arts hebben gestuurd en fynn moest aan de antibiotica. daarvoor was ik al 2 keer bij mijn huisarts geweest en 3 keer op de hap. kan ik ook boos over worden maar daar hem je niets aan.
Ik kan ts wel begrijpen het is wel je kleine mannetje van net 4 weken oud. Je schrikt je rot zeker omdat de cb arts in kwestie niks had gezegt. Misschien niet goed van haar om heel het cb erbij te halen, maar is denk ik ook in haar emotie zo bedoelt ze het vast niet. @muis is het een idee om een topic te starten met hoe blij ben jij met het cb (Niet sarcastisch bedoelt maar serieus als je er aan stoort om alleen negatieve dingen te horen over cb.) Hier overigens niks dan lof over het cb!!!!!! Ik ben super blij dat ze er zijn. @ts ik vind het heel erg voor je en je mannetje. Hopelijk gaat het snel over.
Tsja, ik vind het niet zo gek dat ze het woord CB gebruikt. Als je HA zoiets doet (waar ik ook boos over zou zijn, wie het ook doet) dan noem je iemand toch ook niet bij naam, maar zeg je toch ook 'de huisarts'. Is dat dan gemeen voor de hele beroepsgroep? Tsja... Je hoort wel eens dingen die onterecht of een beetje duf zijn over het CB (ze geven nu eenmaal advies, en dat wil niet iedereen of komt wel eens verkeerd over), maar dit vind ik nou niet echt een raar ding om boos over te zijn. Het is wel een klein baby'tje die een brandwond heeft door een arts! Vind ik wel slordig hoor. Verder vind ik het nog steeds erg raar dat ze in NL niet sneller zijn met die navelstreng. In Duitsland heb ik voor Julia een soort poeder (volgens mij was het gewoon talkpoeder, weet niet zeker) gekregen voor de navelstreng, elke dag moest dat er op met een klein navelbandje er omheen. Na 3 (!!!!) dagen viel de navelstreng er al af, helemaal ingedroogd en netjes. Nooit problemen mee gehad! Ik snap niet dat ze dit in Nederland niet adviseren, want het is zo gemakkelijk, doet niet zeer ofzo en het zorgt ervoor dat het snel geneest!