hoe kromme difrax fles met dentalspeen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 11 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoihoi, ik gebruik in combinatie met bv nu friso comfort. nu drinkt mijn zoontje heel krachtig (en gulzig) ik heb avent geprobeert (gaat veelste snel) bfree gaat op zich goed als ik afgekolfde melk geef met de kleinste speen. maar dan pakt hij zeg maar de speen niet goed, bij zijn mondhoekjes komt te veel lucht mee. dus weer door proberen. nu heb ik de difraxfles met een dental speen (m) en ik moet zeggen die speen pakt hij goed. (doet ong een kwartier over de fles met 120 cc).

is die tijd ongeveer goed?

hij laat de speen wel af en toe los en dan komen er allemaal belletjes, werkt het ventiel dan wel?

kan ik straks nog gebruik maken van die brede flessen als ik hem aan de dental speen laat wennen?hij neemt m wel ver in zijn mondje, maar er komt minder valse lucht mee dan die andere brede spenen..

dat waren mijn vragen wel zo ongeveer :D mijn dochter dronk altijd uit avent, vraag me dus af of je die dental speen kan gebruiken tot je over gaat op tuitbekers...

groetjes sim

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee laat ook vaak de difrax fles los, zou wel normaal zijn denk ik. Ik heb ook eerst de dental speen gehad, ging te langzaam. Nu gebruik ik de kers speen van difrax, deze gaat weer te snel. Ga binnenkort toch weer over op de dental. Het beste is als ze 15 - 25 min over de fles doen. Esmee doet er 8 minuten over als we niet rekken met de speen. Veel te snel dus. Ik denk dat jij het goed doet hoor!
    En ik heb Esmee ongeveer een week aan de dental gehad maar ze pakte na een week zo weer een gewone speen.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Volgens mij zuigt hij hem dan gewoon vacium (hopelijk schrijf ik het zo goed).
    Je kunt (als het goed is) aan je bodem draaien, als die dicht is moet je kleintje vrij hard zuigen, hoe verder je hem open draait hoe makkelijker hij kan drinken.
    Gewoon even uitproberen wat de beste stand is voor jou kind.

Oja en wel de bodem weer dicht draaien voordat je de fles weer rechtop houdt, scheelt een hoop schoonmaakwerk weet ik uit ervaring :rolleyes:

Groetjes Anita

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ja precies hahah

5. sim

sim Niet meer actief

haha! goed dat je dat zegt, echt iets voor mij om dat te vergeten!

nou ik heb vandaag toch nog eens de standaard speen (small) die kersvorm geprobeerd, dan heb ik nu echt elke speen geprobeerd die er volgens mij te koop is haha, maar geloof dat dit het beste gaat, echt helemaal geen valse lucht en hij neemt de speen goed ver in zijn mondje. en small gaat dus het beste ondanks de dikke voeding, en ik heb die bodem wat losser gedraaid en dan hoor ik wel wat gepruttel uit dat ventiel komen. nou ja, beter dat deze speen goed gaat, vond het wel een gemier met die dental om die op de goede manier op die fles te krijgen hoor!

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ja die dental is lastig op de fles te krijgen met het rondje naar boven. Helemaal als er een ongeduldig ligt te schreeuwen om de fles... Ik ben nu juist van de kersspeen naar de dental gegaan omdat Esmee zo gulzig drinkt en de fles binnen 8 min op heeft met de kersspeen... Beetje snel.

7. sim

sim Niet meer actief

dat van die dental speen, draai m gewoon op de fles, zet even een krasje op de ring wat de boven kant is, en dan draai je m los en trek je m erin met het rondje onder het krasje, meestal zit ie dan goed ;)

ik heb nu van die dikkere voeding (comfort) die gaat goed met de dental m, maar hij krijgt nog wel wat valse lucht bij zijn mondhoekjes mee, en met die kers niet heb ik vanmiddag gemerkt...

8. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik gebruik ook de comfort voeding en heb vrijwel alle spenen gehad.
    Tot ik las wat op de doos van de comfortvoeding staat.
    Deze voeding kan je het beste geven met een papspeen.
    heb nu de papspeen van drifas hoe hoe je dat schrijft :w
    En die gaat goed. Maar ieder kindje is anders daarom zijn er ook zoveel verschillende soorten spenen, teveel hihihi...

9. sim

sim Niet meer actief

het gaat hier nog steeds goed met de kers, small, gek inderdaad dat het zo verschilt.

ik dacht in de zwangerschap nog, ik haal alles van avent, omdat dat zo goed was bevallen, maar zo zie je maar weer, heb nu de kast vol liggen met flesjes met brede spenen, en 1 fles met 1 speen die goed bevalt.

Deel Deze Pagina