Bijna 5 maanden en niet doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi dames,

    mijn kleine meid is bijna 5 maanden en wordt al weken standaard elke ochtend om 5 uur wakker, normaal gesproken kreeg ze dan haar fles. Toch begint het ons wel een beetje op te breken..

    Nu heb ik van meerdere moeders gehoord dat zij hun kindje een paar ochtenden lieten huilen (dus niet voeden) en dat ze daarna doorsliepen.

    Het lijkt me natuurlijk heerlijk als mijn dochter door zou slapen, maar is dit wel de juiste manier? Of heeft ze het gewoon nodig die voeding?
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    Wanneer krijgt ze haar laatste voeding? Lang niet alle kindjes kunnen namelijk 12 uur zonder eten/ drinken. En al helemaal niet met 5 maanden.

    Mijn kinderen zijn 19 maanden en die redden het nog steeds niet tot 8 uur 's ochtends, maar dat is denk ik uitzondering.

    Kun je niet gewoon 's ochtends snel een flesje maken, die op haar kamer in het donker geven, haar weer in bed stoppen en vervolgens zelf verder gaan slapen? Dan hoef het niet zo op te breken.
     
  3. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    We maken haar nog wakker voor een voeding als we zelf gaan slapen, zo rond half 11. Ze is niet zo'n goede drinker en komt meestal maar tot zo'n 600-700 ml per dag, vandaar nog de extra voeding 's avonds.

    Zo doen we het nu inderdaad ook, maar ze doet ongeveer een half uur over de fles (en dan nog maar zo'n 120 ml) en ik ben dan klaarwakker, en slaap daarna eigenlijk niet meer. Natuurlijk wil ik het beste voor mijn dochter en als ze hier echt behoefte aan heeft, doe ik het met liefde. Maar een 'normale' nacht maken lijkt me toch ook wel heel fijn ;)
     
  4. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is het om 4u en dan heeft ze volgens mij ook echt honger.
    Ik vind het ook niet zo raar met 5 maand maar snap dat het vervelend is.
     
  5. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik vind 5 maanden nog wel normaal dat ze niet helemaal doorslaapt eigenlijk. het is natuurlijk wel vervelend voor jullie nachtrust...
    onze mannetjes werden rond die tijd nog 2-3 x wakker 's nachts.
    de oudste is rond 9 maanden gaan doorslapen. de jongste slaapt nu van half 8 tot half 6 en krijgt dan gewoon een flesje om de ene keer wel nog verder te slapen en de andere keer (zoals vanochtend) niet...
    dus ik zou zelf jullie kleine meid nog lekker een flesje geven die kan je altijd nog afbouwen...

    bij de oudste hebben we het doorslapen wel gekregen door hem 1x te laten huilen, dat duurde toen een half uurtje en sindsdien slaapt hij door...

    succes!
     
  6. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Mijn jongste is ook een moeizame drinker waardoor we hem nog wakker maken om ongeveer 22.15 uur. Dat hangt ook samen met het tijdstip waarop hij wakker wordt. Het was namelijk tot voor kort 03.00 a 04.00 uur, maar sinds een week of 2 drinkt hij wat meer (800cc ipv 700cc) en wordt hij ook vaak later wakker, namelijk om 05.00 a 06.00 uur. Ik krijg bij hem dus wel sterk het idee dat hij wakker wordt omdat hij hongerig is. Ik wacht het om die reden dus gewoon af. Wellicht gaat hij beter slapen als hij ook bijvoeding krijgt straks.
     
  7. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Met 5 maanden zou ik absoluut niet laten huilen. Denk eerder dat ze het echt nog nodig heeft.
    Onze dochter is met ongeveer 9-9,5 mnd door gaan slapen.
     
  8. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje 5 mnd nog maar'"? zou er niet teveel van verwachten en al helemaal geen flesjes weglaten en je kindje laten huilen.... je kunt misschien overdag langzaam je structuur veranderen waardoor de laatste fles verschuift zodat ze smorgens wat later honger krijgt.... ook kan je eens proberen een schepje rijstebloem door de laatste fles heen te doen.....
     
  9. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een van 5,5 maand die tot 1,5 week geleden niet zonder nachtvoeding kon!
    Toen we begonnen met een fruithap (waar ze al snel een half potje van at) had ze 's nachts opeens geen voeding meer nodig. Wij voeden gewoon op verzoek. Maar ze vroeg er niet meer om (helaas betekent dat hier niet dat we kunnen slapen 's nachts, mevrouwtje is nogal beweeglijk met haar armen en vaak haar speen kwijt..).
    Heeeeel vermoeiend inderdaad, maar ik zou toch de fles geven om 05.00 uur..
     
  10. misa

    misa Niet meer actief

    Heeft ze echt honger of wil ze graag aandacht of een speentje? Anders zou ik echt dat proberen.
    Ons zoontje slaapt al sinds hij 5 weken is door. Maar we zijn hier dan denk ik ook wel geluksvogels.. :)
     
  11. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ze wordt rond een uur of 2 wakker, en dan wil ze gewoon haar speentje, maar rond 5 uur lijkt ze echt wel honger te hebben.

    Denk dat we er maar gewoon lekker mee doorgaan en hopen dat ze vanzelf wel door gaat slapen.

    We zijn hier sinds kort ook met fruit en groentehapjes begonnen, en 's avonds een schepje Nutrix door haar flesje, dus wie weet ;)
     
  12. joel

    joel Fanatiek lid

    10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hoi we hebben hier een geluk en pech de ouste sliep na 2 weken door en dan van 9 tot dik 7 a 8 uur maar de jongste. pfff heb een hoop gebeld gevraagt, gehuild want hier was t een drama en met zeggen we kregen dit te horen dan dat en gaven sap ipv fles want ze moeten officieel doorslapen volgend boekje maar zie heel goed nu met die van mij dat je echt zo verschillende kindjes kan krijgen want dit had ik niet verwacht en is nu bijna 8 maand en eergister was t 7 ur maar vanmorgen weer 6 dus tja vanaf ong,. half 8 is da wel doorslapen alleen komt zo vroeg, snap jou heel goed meis maar zou ook gewoon fles geven en idd potjes, sap tussen door en eventueel voor hongerige baby s omdat ze al weinig drinkt die is meer verzadigd,k wij doen nu in avond de goede nacht geven de paarse verpakking, heb nutricia zelf gebeld gehad en kreeg goed advies en lijkt te werken. of pap in flesje? succes en denk maar zo er komt een x dat t gaat.
     
  13. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier werd ik vanmorgen om 10 over 7 wakker door meneer... ik wist niet wat me overkwam....... hij had sinds maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden weer eens een keer een hele nacht geslapen zonder wakker te worden. Dus ja, even wel gesteld of hij nou wakker wordt door de honger of niet.... soms is het echte doorslapen ook geen kwestie van honger. Ik bedoel die van mij krijgt al vanaf 4maanden bijvoeding en ik heb het idee dat hij echt niks tekort komt en toen hij dus ineens wakker werd (van de honger zei het CB) boden we elke keer een fles aan, maar die dronk meneer mooi niet leeg, hij beong er geeneens aan. Geen honger dus. Speentje erin was de oplossing, alleen beetje vervelend dat dat op een gegeven moment 5 of 6x gebeuren moest....

    Maar ik snap dat het heel erg vermoeiend is!! Ik kan er over meepraten. Tycho gaat daarom standaard 1x in de week naar mijn schoonouders om daar een nachtje te slapen. Gewoon zodat wij ook tenminste 1 nacht in de week door kunnen slapen. Beetje jammer dat zij nu morgen op vakantie gaan ahahah. Maar wie weet houdt hij dit nu vast en hebben we vanaf vandaag weer lekkere nachten :)

    xxx
     
  14. holagirl

    holagirl Actief lid

    3 feb 2009
    232
    0
    0
    hier ook zo'n drama hoor! Ook klokslag 4.00 uur! Elke nacht weer.... Soms kan een speentje erin en slaaptie door! Tot max 6:00 uur...maar we moeten er wel gemiddeld 3a4x per nacht uit voor die speen! Maar vannacht lukte het niet en wilde hij echt flesje om 5:00 uur! Terwijl hij om 22:00 nog 180cc krijgt! Opvolgmelk... Sinds we fruit geven gaat het iets beter, alleen groente lukt niet echt nog... Dus we bikkelen door! (terwijl hij tot 3 maanden van 19:00 tot 7:00 sliep....)
     
  15. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier was dat ook zo heel lang. rond 4.00 wilde hij dan zn speen en vervolgens sliep ie door tot 7.00/8.00 maar vanaf 4 maanden was dar ineens over
    ow wat verlang ik teru naar toen ;) de laatste 1,5 maand bijna elk half uur wakker en huilen. geef zn speentje en gaat meestal gelukkig weer verder slapen na 5/10 min. ben ondertussen doodmoe. probeer mezelf steeds maar te vertellen; het is maar een fase, ooit gaat het weet voorbij
    en hij wil weer tussen 5.00-6.00 voeding hebben dus ook eerder
     
  16. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Het is in ieder geval fijn om te lezen dat er meer mama's zijn met slaapgebrek! Gedeelde smart is halve smart :p

    Voor we het weten zijn ze hun bed niet uit te rammen (pubers :p), maar daar hebben we nu niet zoveel aan he.. ;)
     
  17. Trees

    Trees Niet meer actief

    Volgens welk boekje? Ligt er maar net aan welke boekje je gebruikt ;). Persoonlijk vind ik het onzin dat kindjes al zo vroeg moeten doorslapen.

    TS ik denk inderdaad dat het gewoon honger is en ik zou er gewoon aan toegeven. Wij zitten met 8,5 maand ook nog op twee nachtvoedingen. Ze heeft ooit een week doorgeslapen, maar dat kunstje heeft ze niet doorgezet. Het is vervelend, maar ik ga eerder naar bed en manlief laat me in het weekend vaak uitslapen. Verder probeer ik me er juist niet te druk over te maken, want daar wordt het alleen maar vemoeiender van. Het komt goed, maar het kost wat geduld en slapeloze nachten. Succes ermee!
     
  18. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet laten huilen, wel voeden.
     
  19. mamaatje1

    mamaatje1 Actief lid

    7 jan 2010
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze jongste dochter slaapt vanaf vorige week ook door.ze werd ook telkens tegen uur of 5 wakker.
    wij gaven haar dan geen fles.wel een speentje,dat was soms ook wel vaker omdat ie dan weer uitviel.proberen nu de speen een beetje af te bouwen,wil niet dat ze het nodig blijft houden.
    vind het wel normaal dat een baby op een gegeven moment moet kunnen doorslapen,het heeft gewoon te maken met dag/nachtritme.
    en dat de een 8 uur of 12 uur achter elkaar slaapt is natuurlijk verschillend per kind.
    maar als je elke nacht laat wennen dat je de fles doet dan weten ze natuurlijk ook niet anders,want dan maak je daar ook een ritme van.

    natuurlijk zijn er genoeg die hier mischien anders over denken,(met alle respect hoor)maar dit is mijn mening.
    je mag best kwijt dat je gewoon een goeie nachtrust wilt hebben,ben je overdag toch ook een leukere mama.
     
  20. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik denk dat ze gewoon honger heeft en zou dan zeker gewoon voeden..

    Hier met die leeftijd rond 23.30 een voeding en dan om 7.30 weer.
    En nu houd hij het wel uit met zijn voeding tot 6.00 uur, maar nog steeds regelmatig wakker ´s nachts (gaat nu gelukkig beter, hoef er maar een keer of 3 uit). Dit eigenlijk sinds de hoektandjes en kiezen door begonnen te komen..

    Misschien heb je geluk, maar houd er rekening mee dat je nog een tijd voor de boeg hebt met gebroken nachten..
    Misschien is het een idee dat jij de ene nacht opstaat en je man de andere? Kun je dan iig een beetje slaap inhalen..
     

Deel Deze Pagina