Mweh! Ik schrik me rot vanmiddag. Ik heb ineens een aardige bult op/vlak naast het bovenste kootje van mijn middelvinger. Mijn moeder heeft dat ook en ik meen dat zij weleens heeft verteld dat de ha had gezegd dat dat artrose is. Ik ben eens gaan Googlen en zo'n bult heet dus een noduli van heberden en is inderdaad artrose. Het is ook rood en een beetje pijnlijk. Sh*t zeg, zou dit echt artrose zijn? Ik ben pas 35! Ik ga morgen gelijk de huisarts bellen. Iemand hier die dit (her)kent? Check hier de bult:
Heb je geen malletvinger? Mijn schoonmoeder heeft noduli van heberden, het kan, maar is het 1 kootje? Ik vind je wel jong. Mijn moeder heeft de andere variant van dikke bulten op dr kootjes (het ene is artrose en de andere is reumatische artritis dacht ik) Wat ik zo snel kan vinden is dat het begint op middelbare leeftijd. Maar dat ben je nog niet
Het is, van wat ik gelezen heb, echt een misverstand dat artrose alleen bij oude mensen voorkomt. Primaire artrose (waarbij de artrose niet ontstaat door een trauma) kan al voorkomen op een leeftijd vóór 40 jaar. Malletvinger ken ik niet. Ga ik even Googlen. Aanvulling: Nee, een malletvinger is het niet. Bij een malletvinger kan je het kootje aan de top van je vinger niet strekken. Dat is bij mij niet het geval, ik kan mijn vinger gewoon helemaal strekken. Er zit een bult aan 1 kant van het gewricht die ook rood en wat pijnlijk is. Bij mijn moeder begon het ook zo. Die heeft het inmiddels aan verschillende vingers en het kootje van de vinger waar het mee begon begint nu ook scheef te staan.