Sokken

Discussie in 'De lounge' gestart door Oilell, 23 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hetzelfde probleem! Bij ons heb ik het opgegeven om ieder eigen sokken te geven… iedereen heeft EN zwarte EN witte sportsokken EN vrolijke printjes sokken. En dan hebben we nu 1 mt 39 , 2x mt 42 en 1 mt 43… :cool:
    Dus wij doen nu eenmaal in de week een potje “sokkenmemorie” .. dan zet ik de wasmand middenop ons bed en iedereen mag zijn eigen sokken eruit graaien.

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.898
    113
    Vrouw
    Wij hebben allemaal sokken met printjes , meeste van de zeeman. Handig met vouwen en sorteren. Qua maat heeft man 42 en ik 38 dus elkaars sokken passen niet maar het komt eigenlijk maar zelden voor dat de sokken in de verkeerde lade belanden.
    Of je doet gewoon zoals bij mijn nicht, die hebben gewoon nooit 2 dezelfde sokken aan :D ziet er best vrolijk uit zo.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    We hebben allemaal onze eigen kleuren. Dochter heeft printjes omdat die toen goedkoop waren. 1 zoon grijze sokken. Andere zwart. Zelf ook zwart in een andere maat. En partner sportsokken. Vooral als ieder een eigen kleur heeft is het makkelijk uitzoeken. En als er 1 kapot gaat vindt de ander ook wel weer een maatje.

Ik koop ze bij de Hema in de 1+1.

4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Mijn man heeft hoofdzakelijk zwarte sokken. Dochter en ik doen samen met de sokken, wij hebben vanalles. Van felle kleuren, tot enkel sokjes, halloween, kerst. Ik heb de laatste sets sokken bij shein besteld en ben er erg tevreden over. Wel even goed naar de plaatjes kijken om te zien wat voor materiaal het is. Ik hang ze per paar op het wasrek. Zo hoef ik achteraf niks meer uit te zoeken.

5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik ben er uit! Alle oude sokken neem ik nog mee op vakantie, en dan gooi ik ze daar na het dragen weg. Ik ben bij verschillende winkels gaan kijken en voelen en heb (denk ik) gevonden wat ik zocht.

7 paar gladde zwarte sokken, 7 paar vrolijk effen gekleurd en 7 paar enkelsokjes. Ze werden alleen in sets van 7 verkocht, anders was ik met 15 paar ook tevreden geweest. Mijn wandelsokken en 3 paar sportsokken hou ik, die kunnen voorlopig nog wel even mee.

Voor mijn man heb ik een doosje met blauw/zwart/grijs, maar dan allemaal met een subtiel patroontje. Als hij ook enthousiast is, krijgt hij er nog een doosje met 7 bij (of met patroontje, de grijze variant of in gedekte kleuren) en een set witte enkelsokken. Dan moet het uit elkaar te houden zijn. En hoop ik voorgoed een einde te maken aan de berg single sokkies:roflmao:

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Mijn man heeft maat 48/ 49 en was eerder mijn enkelsokken toch kwijt.
    Overigens kon ik ze daarna niet meer aan :rolleyes:

Oilell vindt dit leuk.
  7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.898
    113
    Vrouw
    Hahaha :roflmao: mijn enkelsokken zijn beige en roze enzo en die van man zwart en grijs, dus die worden hier ook niet gewisseld.
    Maar als ik eerlijk ben heb ik misschien 15 keer op een jaar sokken aan. Ik loop nu nog met blote voeten in mijn laarzen en meestal op sandalen zonder sokken vanaf dat het weer het een beetje toelaat :oops: ok mischien iets vaker maar dan maar een uurtje, enkel als we gaan wandelen in de herfst of winter

Maar goed ik heb jaren de kousen van 5personen opgevouwen en ook daar eigenlijk nooit verwisselingen. Behalve dan als papa ze weglegde :p

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Bij ons delen de oudste 3 hun sokken, ze liggen allemaal in 1 bak bij dochter 2 in de kast. Jongste dochter heeft nu nog haar eigen sokken, maar zal over niet al te lange tijd ook naar 31/34 gaan. Ze hebben allemaal effen sokken, maar ook met printjes. Soms weet ik zelf niet eens meer wie welke print heeft. Man en ik hebben sokken waar de maat in staat.

Enkele sokken verzamel ik een tijdje, totdat ik zeker weet dat een sok in zijn eentje zal blijven en dan doe ik hem weg.

Kruidvat heeft nu sokken in de sale, dus vrijdag maar eens kijken of ik er nog wat bij kan halen.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Echt! Ik heb een hekel aan blote voeten. Bij mij is het precies andersom de tijd dat ik geen sokken draag is nihil:roflmao:

Het sokken vouwen en verdelen is geen probleem. Zodra hij zelf sokken uit de droger gaat graaien zijn het de eerste de beste die hij ziet. Vervolgens heeft hij er weer sokken bij:roflmao:

artie vindt dit leuk.
  10. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Man heeft alleen maar grijze goedkope sokken aangezien hij ze toch zo stuk heeft. (Maat 46/47) .
    Ik heb alleen maar sokken met printjes ( maat 41/42)
    En zoon heeft alleen maar zwarte en donkerblauwe sokken (maat 39) Die paar pokemonsokken kunnen we ons niet in vergissen :roflmao:
    Ze gaan de was in, en na het drogen dan flikker ik ze los in ieder zijn eigen mandje.
    Inmiddels zelf er ook al zo klaar mee dat man ze zo leuk in een propje in de wasmand doet dus ik was ze in een propje uit en zo komen ze ook weer in zijn sokkenmandje terecht. :cool:

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Doen zevsoms hier ook, zitten er balletjes sok in. Die komen als bal weer in de mand.

De sokken van zoon gaan in een was zakje. Hoef ik niet uit te zoeken.

Wanneer ze droog zijn leg ik alles op zijn bed. Moet zelf zorgen dat het in de kast komt. Net als zijn kleding. Beetje verantwoordelijkheid mag wel met 10:D

Theezeefje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina