Wat doen jullie met die acceptgiro(met aangehechte brief)nadat je iets betaald hebt? Ik zet er de datum op en dan zet ik er op :'betaald',zodra ik die rekening heb betaald. Maar moet je dat nou nog bewaren eigenlijk?
Ik zet er ook op betaald en daarna gaat het in een mapje. Zo heb ik een stuk of 10 verschillende mapjes voor elke instantie een. Vaak krijg ik echter geen acceptgiro's meer omdat alles voortaan per automatische incasso gaat.
Voor mijn werk administratie doe ik dat wel omdat je ook alles op papier moet hebben voor de belastingdienst maar prive scheur ik ze door en gooi ik ze weg. Je kan het altijd nog uit je internetbankieren terughalen zeker omdat er bij een acceptgiro altijd een betalingskenmerk zit.
ik scheur ze in vieren en gooi ze weg. ik kan ze wel bewaren maar via internet bankieren kun je alles terug vinden. hier worden ze trouwens gewoon gelijk dezelfde dag betaald dus er blijft niets liggen. en het is maar een enkele want 85% gaat via incasso
het zijn er hier ook weinig, maar er komt een krul en datum op wanneer ze betaalt zijn en ze worden bewaard tot de map vol is.
Ja denk dat ik het maar zo doe. WIlde in budgetbeheer gaan maar is toch fijner als je zelf de regie in handen hebt met financiën hoor.
Ik betaal en doe de rest van de brief dan in een map. Mocht er iets misgaan, dan heb je in ieder geval die brief nog. Ieder jaar zoek ik de mappen uit en gooi dan oude papieren weg. Ik gooi niet te snel dingen weg.
Betalen, verscheuren en wegpleuren anders kan ik er wel een paar administratiemappen bijkopen In internetbankieren kun je het toch altijd terugzoeken mocht er onduidelijkheid zijn over de rekening
Het zijn er maar weinig die we nog binnen krijgen. Nadat we hem met internetbankieren betaald hebben doen we hem in onze map met financiën. Deze ruimen we eens in de zoveel tijd op.
Wij hebben gewoon voor elk jaar een administratie map (eentje zakelijk en eentje prive) en daar bewaren we alles in eigenlijk, zoiezo moet je ook veel prive bewaren als je eenmanszaak hebt dus ben dat gewoon gewend geraakt..
ik gooi ze ook meteen weg. kan het altijd uitprinten via internetbankieren mocht het nodig zijn.... anders heb je binnen no time een paar mappen vol met rotzooi.... voor mijn eigen bedrijf bewaar ik alles, zodat de boekhouder er verder mee kan. mijn man ook...
ik schrijf er op dat ze betaald zijn en klapper ze dan allemaal in! heb al mijn papieren vanaf 2007 nog *schaam*
Ik ook hoor ik vind dat alleen maar verstandig, met een telebankierafschrijving kan je niet alles overal mee aan, bij belangrijke dingen (en dan heb ik het niet over de aankoop van een barbiepop ofzo haha) zou ik wel het bonnetje bewaren (of de factuur dan in dit geval)
hoe doen jullie dat dan met bijv. een betalingsregeling? ik heb er een paar en van sommige krijg ik elke maand weer een brief met de datum waarop het betaald moet worden, zouden jullie die bewaren of meteen weggooien?