Ik heb weer een vraag hoor mag je tijdens je zwangerschap naar de zonnebank gaan of is dit schadelijk voor het kindje?
In het begin kan het geen kwaad, je moet alleen uitkijken dat je geen pigmentvlekken in je gezicht krijgt (zwangerschapsmasker) Vanaf een week of 17 kan de kleine licht en donker onderscheiden en dan is die felle lamp misschien een beetje vervelend. Ik ben zelf er niet meer onder gegaan vanaf de dag dat ik wist dat ik zwanger was!
Wij hebben net van het weekend een 2de hands zonnebank gekregen en ik ben er al wel onder gegaan.... met een handoek onder mn rug en over mn buik... Ik hoop dat dit helpt tegen het felle licht en de stralingen??? En over die pigmentvlekken had ik idd ook al wat gelezen maar ik neem die gok wel gewoon... zodra ik iets merk dan kan ik er altijd nog mee stoppen... het gaat mij er meer om dat die stralingen niet schadelijk zullen zijn?
ja precies daar gaat het bij mij ook om, als het maar niet schadelijk is voor de kleine want dan is het de moeite niet
Ik ging voor mijn zwangerschap altijd onder de zonnebank maar ik gok er nu niet op. Straks loop mijn beeb er wel wat van op en dat risico wil ik niet nemen, dan maar 9maandjes witjes erbij lopen.
Nee precies... maar volgens mij heb ik wel gehoord, volgens mij ook al een keer gelezen hier ergens, dat het niet schadelijk is??? Hoop dat er iemand hier is die er een duidelijk antwoord op weet... maar ik vraag mn vk de volgende keer ook nog wel even. (kijk ook ff op internet zo)
het is niet schadelijk. Althans ik ben zowieso geen voorstander van een zonnebank hoor. Je wordt er gelig en oud van. Maar met pigment vlekker moet je oppassen. Ik heb zelf een snor gekregen hahaha ziet er niet uit. Hoop dan ook dat ie weg gaat. Dit van het gewoon zonnen hoor. maar het kan ook blijvend zijn. Er zat ook een vlek op mijn voorhoofd deze is wel weg gegaan. Als je kindje het neit fijn vind dan gaan ze echt in protest hoor. Die van mij draait zich dan demonsratief om hahaha!!! dan ga ik wel ff uit de zon hoor. Sauna en zonnebank: Mag ik onder de zonnebank of in de sauna? Door het gebruik van sauna of zonnebank kan de lichaamstemperatuur stijgen. Er zijn [dier]studies waaruit blijkt dat dit kan leiden tot afwijkingen, met name aan het zenuwstelsel. Ook koorts kan mogelijk leiden tot deze problemen. In het algemeen lijkt het verstandig om je lichaamstemperatuur niet teveel te laten stijgen [niet boven 39.0 C wat al ontstaat na 10 minuten in een flink heet bad liggen!] Door een zonnebank kan ook een zwangerschapsmasker ontstaan of juist verergeren. Het is dus verstandig om of niet of heel weinig en kort gebruik te maken van zonnebank of sauna. [Gegevens; R.I.V.M., Teratologie Informatie Service]
Een tip: zelfbruinende gel / creme Om m´n gezicht toch wat meer kleur te geven smeer ik af en toe wat zelfbruinende gel op van de HEMA. Die is echt super...slaat niet oranje uit maar mooi natuurlijk bruin (is een tube)
Het kan juist in het begin wel schadelijk zijn, omdat je temperatuur niet teveel mag oplopen.. en dat gebeurt onder de zonnebank dus juist wel!
zo die zelfbruinende cremes zijn echt een ramp voor mij want ik krijg het nooit egaal, en ik bruin heel snel van me zelf dus ik ga altijd effies onder de zonnebank eens in de maand of zo.... trouwens natasha.... OUD EN GELIG?????? niets van gemerkt wel sexy bruin
Ja ik weet het dat had ik dus ook altijd met die zelfbruinende cremes, maar dit is een gel ipv creme die je echt supergoed kunt uitsmeren en echt geen vlekken geeft! Ik durfde het eerst ook niet maar zag het resultaat bij een vriendin en dat zag er echt natuurlijk uit. Je moet ook eerst maar een klein beetje gebruiken niet meteen een grote klodder op je gezicht smeren..dat geeft het mooiste resultaat.
ik heb al een aantal zelfbruiners gebruikt, cremes en sprays, van eigen merken tot dove... maar ik kom toch elke keer tot de conclusie dat ze niks voor mij zijn... Meestal stinken ze, ze werken niet OF ze werken wel maar krijg er rare vlekken van!
hahaha ja het ruikt inderdaad niet top alhoewel ik weet dat die van yves rocher best lekker ruikt en bij mij werkt alles eigenlijk wel dus misschien deze ook bij jou het is een spray overigens..